Vaksine

Jag har tagit ansvar för både mig själv och mitt barn genom att ta den! eventuella biverkningar för fostret av influensa är langt mer allvarliga än biverkningarna för mor av vaccinen. Enligt mig finns det INGEN grunn til å ikke ta den!

Pga noen bivirkninger for ca 10 år tilbake når denne kom for første gang..

Ok. De første influensavaksine kom på 1940-tallet. I mange tiår har man brukt samme metode og strategi for å utvikle vaksinen, selvom det er en ny vaksine hvert år, er de svært like og virker på samme måte. Kun modifisere for å angripe de ørsmå endringene i virus som skjer fra år til år. Derfor er det ingen fare for alvorlige bivirkninger. Med alle vaksiner er det fare for hyperallergi, og ved influensavaksine gjelder dette særlig hvis man har alvorlig eggallergi fra før, det er fordi vaksinen produseres i egg (fantastisk nok i seg selv!!) Og inneholder derfor eggprotein.

Jag har tagit ansvar för både mig själv och mitt barn genom att ta den! eventuella biverkningar för fostret av influensa är langt mer allvarliga än biverkningarna för mor av vaccinen. Enligt mig finns det INGEN grunn til å ikke ta den!
Jeg har tatt den :)

Har forsatt ikke fått tatt den.. Vært syk siden jeg fant ut at jeg er gravid og må vente til jeg er frisk igjen med å ta den :(

Huff.. håper du snart er på bedringens vei! Du har virkelig fått din dose med sykdom stakkars:Heartred

Tusen takk ❤️ Ja det er jeg enig i.. Fikk øredråper mot ørebetennelse i går, så nå håper jeg at jrg blir bedre av det, og at forkjølelsen også går over, er så lei!

Pga noen bivirkninger for ca 10 år tilbake når denne kom for første gang..
Jeg tror nok personen blander litt og referer til Tamiflu vaksinen som kom for ca 10 år siden i hui og hast og hadde en del bivirkninger pga forfalsket data fra forskningen. Denne var for svineinfluensa og har ikke noe med den vanlige influensavaksinen å gjøre. Vanlig influensavaksine har eksistert mye lengre enn 10 år og er helt trygg

Back
Topp