Våtservietter eller ikke?

Våtservietter her:)
 
Har brukt litt våtservietter i perioder, men mest klut eller mesoft med vann og evt olje. Nå er det helt slutt på våtservietter da han reagerer på de.
 
Vi bruker tørre engangskluter med vann og evt litt olje hjemme, og våtservietter på farten :) Lille reagerer heldigvis ikke på noe hittil, så vi har vel snart vært innom alle merker uten reaksjon :)
 
Bruker bare våtservietter, både på romper, hender og fjerning av min sminke. Jeg er ekstremt sensitiv tåler ikke kremer uten at det brenner å får utslett, men våtserviettene vi bruker tåler jeg :)
 
Bruker våtservietter når vi er ute :)
Hjemme går det i klut og vann.
 
Har mesoft med vatn i ein pose i stelleveska, brukar det når han har eingongsbleie på. Når han har tøybleie har eg med klutar (ev med vatn på viss eg ikkje veit om det er tilgjengelig vask der eg skal), sidan eg uansett skal vaske våte bleier/ha dei med heim igjen, kan eg like gjerne bruke klut.

Edit: har våtserviettar i bilen og brukar det til å vaske hendene våre ved behov (og interiøret, viss vi står fast i kø).
 
Last edited:
Jeg har en pakke uparfymerte våtservietter i stelleveska, men hjemme bruker jeg bare mesoft fuktet med vann og litt olje :)
 
Ser ikke hva som er i veien å bruke våtservietter som er helse godkjent? Kommer til å bruke det mye. Ser venninna mi bruker bare det på sin baby:)
 
Har brukt det til alle mine 3 og ser ikke problemet :) kjøper de uten parfyme og det har ikke vært et problem med noen av de.
 
Bruker tørre kluter som vi fukter med vann :) Våtservietter blir kun brukt i nødsituasjoner når vi ikke har tilgang på vann :)
 
Har våtservietter i bilen og i stelleveska mens stellebordet blir brukt som oppbevaringsplass til de vi har, for der bruker jeg tørrservietter og til bleieskift er det også tørrservietter jeg foretrekker å bruke.
Snuppa ble kjempe sår av våtserviettene om man brukte det to bleieskift etter hverandre for eksempel, og skeptisk til noe som kan vaske vekk maling og blekk
 
Brukte bare klut og vann, og litt olje ved avføring. Savnet aldri våtservietter, lagde mine egne med mesoft om vi skulle ut. Nå har jeg alltid en pakke våtservietter i veska fordi det er enkelt til møkkete hender og fjes, men bruker fortsatt klut og vann til intimvask :) nå nærmer hun seg tre år og svigers bruker bare våtservietter på henne, det gjør meg i grunn ingenting nå. Men på babyhud tenker jeg at det mest skånsomme er vann og klut :)
 
jeg bruker både våtservietter og tørre kluter med vann/olje om hverandre hjemme. På farten er det våtservietter.
Så lenge hu ikke blir sår har jeg ikke dårlig samvittighet for det.
 
Bruker våtservietter hjemme og vi. Bruker også klut med vann innimellom :)
 
Nå bruker vi gjerne våtservietter ved bæsjebleier, for å få bort det verste, men jeg vasker alltid over med klut og vann etterpå så sant det er vann tilgjengelig. Da hun var baby brukte vi bare vann og olje hjemme. Har alltid brukt våtservietter når vi er på farten da, og ikke merket noen reaksjon annet enn hvis vi har brukt våtservietter mye over flere dager (noe som har skjedd en gang, på hytta).
 
Brukte våtservietter på tur. Hjemme brukte vi de engangstørkeklutene fra Barnas Hus og vann. Lillemor ble sår i baken av våtservietter, og vi prøvde flere typer.
 
Brukte det kun når vi ikke hadde vann tilgjengelig. Ellers var det kun rennende vann
 
Back
Topp