Våtservietter eller ikke?

Kun i stellebaggen/når vi er ute. De bruker det i bhg og jeg merker stor forskjell de gangene han har skiftet bleie mange ganger mens han har vært der. Synes det blir et slikt ekkelt belegg etter dem og vet jo at det ikke er særlig bra for huden. Hjemme har vi tørrservietter fra apoteket som vi våter og tar vann på (slipper dermed de iskalde serviettene og). Går over med klut etterpå om det er skikkelig skittent.
 
Bruker tørre engangskluter fra apoteket med vann og olje :) Jeg synes det er lettere å vaske med det enn våtservietter. Men bruker våtservietter om vi er ute på noe og han bæsjer på seg.
 
Har det i stelleveska, så blir vel brukt til nøds når vi ikke har tilgang til vask. Men ellers bruker vi disse tørrserviettene fra apoteket, fukter med vann. Tilfører litt olje et par ganger om dagen også :)
 
Våtservietter på farten, klut og vann hjemme :) Skal sies at vi har en pakke våtservietter på kjøkkenet som brukes mye i forbindelse med måltidene da.
 
Brukte kun våtservietter med eldste. Nå bruker vi tørre kluter som jeg fukter med vann hjemme og våtservietter kun på tur i stelleveska.
 
Vi bruker klut og vann hjemme! Hender av og til det blir brukt en våtserviett. På farten og i besøk blir det våtservietter..
 
Bruker våtservietter når vi er på tur og sånne tørre servietter når vi er hjemme. Mini blir så sår av våtservietter.
 
Bruker det ute på farten og noen ganger hjemme!
Kjøper bare de med bare grønne smilefjes, se test i link :)

http://www.forbrukerradet.no/test/2015/test-av-vatservietter-til-baby/

Fint med link, der står det blant annet: "Våtservietter er kosmetiske produkter som blir på barnets hud etter bruk. Forbrukerrådet anbefaler derfor at man bruker vaskeklut og vann i det daglige stellet, mens våtservietter kan være greie å bruke når man er på farten og ikke har tilgang på vann."

Her bruker vi tørre engangskluter og vann hjemme, og våtservietter på tur. Vi har stellematte oppå fryseren, siden det ikke er plass på badet. Vår løsning er å bruke en bolle og fylle med varmt vann som vi tar med til der stellerommet vårt er.
Dvs at dersom en av gutta har bæsjet(har tvillinger), lar jeg han ligge på gulvet, jeg går og fyller på vann i bolla og legger det på stellerommet/oppå fryseren ved siden av matta for så å hente han, sånn at han ikke ligger på stellematta uten tilsyn(de ruller fra rygg til mage for tiden).

Har lest et sted at man også kan ta med tørre engangskluter på tur selv om man ikke har tilgang på vann, for man kan ta med feks en flaske med babyolje og fukte de tørre engangsklutene med dette.
 
Jeg bruker våtservietter ved bleieskift både hjemme og på farten. Ikke ved morgen stellet eller kveldstellet da bruker jeg vann. Dersom han har hatt skikkelige bæsjebleier bruker jeg våtservietter deretter klut å vann for å vaske over.
 
Bruker vasken hjemme. Syns det er så mye bedre og skånsomt å få vasket nedentil med rennende vann, og ikke minst raskere. Hva skal man med servietter da? Bruker servietter i stellebagen, da kun hvis vi er ute og hun har tisset. Men har hun bæsja, da skyller jeg alltid i vasken :) myk og god hud nedentil :)
 
Blir ikke å bruke våtservietter. Prøv å bruk dem på deg selv nedentil, så kjenner man hvor ekkelt og fuktig det er. Blir å bruke mesoft med vann, å tar dette i en pose i stelleveska :)
 
Klut/eingongsklut og vatn heima! Heimalaga våtservietter på farten!
 
Bruker bare klut og vann hjemme. Men har våtservietter i stelleveska til nøds når vi er ute på tur :)
 
Back
Topp