Våtservietter eller ikke?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Bruker dere våtservietter eller andre ting når dere tar bleieskift?

Jeg bruker våtservietter og følte meg nesten uglesett da jeg dro dem fram på barseltreff! :p Jeg vasker ofte over med vanlig klut med vann og olje også da. Men ikke til hver skift.
 
Kun når vi er ute og farter. Hjemme var det vaskeklut og vann (eller sånne engangspapirkluter som ble fuktet i vann).
 
Bruker det innimellom hjemme. Har det jo alltid i stellebagen, og bruker kun det på farta. :)
 
Hjemme bruker vi vanlig klut og vann, evt hjemmelagde våtservietter (kokt vann og cocosa). Har en pakke våtservietter i stelleveska da, men blir sjelden brukt.
 
Bruker det kun når vi er ute - hjemme er det klut og vann, eventuelt hele ungen i badekaret (verste bæsjebleiene)
 
Ikke på bleieskift hjemme. Kun på farten. Gjorde det før.
 
Synder å bruker våtservietter for det meste utenom morgen og kveld:p men passer på å kjøpe uten parfyme:) lille har heller aldri vært sår til tross for våtservietter:p
 
Hva er galt med våtservietter?
 
Jeg har brukt det til alle mine 3 og er fortsatt en storforbruker av våtservietter og minste er nå 4 år :)
 
Våtservietter om vi er på farten. Aldri da vi er hjemme.
 
Bruker det ute, men hjemme bruker vi tørre servietter med vann.
 
Hva er galt med våtservietter?

Noen er jo parfymerte, det vil jeg unngå. Men liker ikke det at de inneholder ting som ikke blir skylt av, foretrekker kun vann i rompeområdet. En annen ting er jo at det koster med med våtservietter enn med klut og vann, så tenker det er unødvendig når vi steller hjemme. Er ikke sånn at jeg ser stygt på de som bruker våtservietter i ett, men har tenkt det er litt pussig å bruke våtservietter på badet, ser liksom ikke grunn til det når vasken er rett der :p
 
Noen er jo parfymerte, det vil jeg unngå. Men liker ikke det at de inneholder ting som ikke blir skylt av, foretrekker kun vann i rompeområdet. En annen ting er jo at det koster med med våtservietter enn med klut og vann, så tenker det er unødvendig når vi steller hjemme. Er ikke sånn at jeg ser stygt på de som bruker våtservietter i ett, men har tenkt det er litt pussig å bruke våtservietter på badet, ser liksom ikke grunn til det når vasken er rett der :p
Takk for svar :) Er gravid med første og merker at det er maaange ting jeg aldri har tenkt over før, f.eks våtservietter :p
 
Takk for svar :) Er gravid med første og merker at det er maaange ting jeg aldri har tenkt over før, f.eks våtservietter :p

Må innrømme at jeg er litt frelst på våtservietter utenom i rompa, da. Alle burde ha det i bilen, ikke bare folk med unger! :D kjøper kun den typen som har plast"lokk", for kun klistrelokk blir fort ødelagt og så tørker serveittene ut. Og så oppbevarer jeg pakken opp-ned, så fukten ikke samler seg i bunnen og de øvserste tørker ut. :p
 
Brukte stort sett bare vaskekluter. Ute hadde jeg med papirkluter som jeg vætet med rent vann og vasket med.
 
Vi brukte mye våtservietter med første (leste at det ikke va bra, men valgte en sort som kom best ut i en test) men ska prøve å ikke bruke det nå med nr 2.
Er litt enklere nå da vi har stellebordet inne på badet, det hadde vi ikke med første.
 
Bruker våtservietter og er kjempe fornøyd med det. Aldri opplevd noe negativt :) Bruker kun Libero sine.
 
Brukte fleregangs servietter, som vasker i vaskemaskin siste gang når gutten var små og så ble det kjøpte våtservietter når vi var ute etter han var ca 1.5 år
 
Back
Topp