Vårt Mirakel Nr. 2

FruStina

Gift med forumet
FruStina's Dagbok

Vårt Lille Mirakel Nr.2

Min vei til å bli 2 barns mamma og livet som følger

Svangerskapet

Unnfangelsen finner sted omkring:  8. april 2010
Hjertet begynner å slå: 3. mai 2010
Embryoet beveger seg: 27. mai 2010
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. juni 2010
Alle indre organer er ferdig formet: 3. juni 2010
Risikoen for spontanabort avtar: 17. juni 2010
Kvalmen avtar for de fleste: 21. juni 2010
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. juli 2010
Fosteret svelger og tisser: 15. juli 2010
Tid for ultralyd: 26. juli 2010
Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. juli 2010
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. august 2010
Fosteret begynner å høre:2
. september 2010
Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 30. september 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. november 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 11. desember 2010
Antatt termindato: 1. januar 2011
Født : 31.12.2010

Min første positive test kom til vår store overraskelse 22 april, etter laaaaaaaaaaang biltur fra Vestlandet. Hadde bestilt el-tester, og der var det 5 g-tester. Vet ikke hvorfor jeg tok en gang, bare gjorde det, og fikk sjokk når streken kom frem før tiden. Etter den tid ble det en rekke tester, billigtester, el-tester, en digital og min aller siste test ble tatt på fredag 28 mai. En test som jeg skal ta vare på i min lille eske med minner. Et bevis på vårt mirakel nr. 2

ULTRALYDBILDER

Min første ultralyd ble gjort på Førde Sykehus 20 mai. Av samme lege som så Anders for første gang på tidlig ul i 2007, og som satte i gang fødsel i april 2008. Vår lille lykke amulett må han være. Han er det mest behagelige, rolige personen jeg noengang har møtt. Som skaper en rolig og trygg atmosfære. For må jo innrømme at jeg var rimelig nervøs. Funnet var som ønsket, en perfekt, frisk liten spire med hjerte som slo. 8 uker på vei. Og alt var så perfekt at nå er sjansen like stor for at alt skal gå bra, som passert uke 12. 

Lille reka vår i uke 8

Uke 12 ultralyd på Volvat 18.06.2010
For en fantastisk time, vårt lille mirakel var så stor, 6,17 cm. Og kosa seg max i magen, sprelte og vinkte til oss, fikk noen herlige bilder, og så enda fler, alt så bra ut, og jeg ble satt frem fra 12+1 til 12+4, men holder meg til den første enda jeg.

Privat Ordinær Ultralyd på Det Gule Hus Moss
15.07.10 kl. 11.30
For en FANTASTISK time, jordmor var så herlig, brukte masse tid, var grundig og sjekket alt. Er sååå glad for at vi valgte henne. Har et lite gull i magen på ca. 150 gram, frisk og aktiv, og litt sjenert. Og tenk at magefølelsen kunne stemme da, lille prinsessa vår. Så nå håper vi bare hun beviser det på sykehuset om noen uker. Morkaka lå også på baksiden, så denne gangen får jeg nyte spark tidligere. Merker henne allerede. Ble satt tilbake da, men det hadde jeg regnet med, og jeg er SÅ glad for at jeg får bli her på Januar. Er i dag 15+6 dager og har termin 2 Januar.

Ordinær Ultralyd Sykehuset 26.07.2010 kl. 08.30
Gikk like bra som på det gulet huset, men bildene ble ELENDIGE,
FSS burde virkelig investere i nytt ul apparat. Får god oppfølging da.
Og er forhåndsbestemt inn på B3 Avd, ved fødsel.
Skal også få vekt sjekk underveis i svangerskap pga. store storebror.
Fortsatt jente i magen, og termin fastsatt på 1 januar.

Første Trimester

01.-04.uke = 1.mnd
05.-09.uke = 2.mnd
10.-13.uke = 3.mnd

Første trimester har vært ganske annerledes en sist. Graviditeten har vist seg på en helt annen måte, med kvalme, tretthet, halsbrann og en diiiiiiger mage. Men vet å sette pris på alt sammen.

Magebilder

Uke 6

Uke 8

uke 10

Andre Trimester

14.-18.uke = 4.mnd
19.-22.uke = 5.mnd
23.-27.uke = 6.mnd

Helt utrolig, over i andre trimester alt. Tiden går virkelig fort. Kvalmen er så og si vekk nå, og formen er bedre. Men kondisen, vel den er på BÅNN, peser som en flodhest bare av å gå opp en trapp. Men men....får jo bare fortsette å pese sånn noen mnd. til [:)]

Magebilder

14 uker

16 uker

18 uker

21 uker

27 uker

3 Trimester

28.-31.uke = 7.mnd
32.-36.uke = 8.mnd
37.-40.uke = 9.mnd

Så vemodig, siste trimester, tiden har fløyet avgårde

Uke 29

Uke 31

34 uker
37 uker

Nye ting til lille prinsessa
 Ble ikke så mye nye ting til prinsessa likevel, tar i bruk seng og vugge fra Anders, stellebord, badebalje, vogn, dyner, lammeskinn og litt annet smått. Fikk også av et søskenbarn vognpose, sengetøy og nydelige tepper. Så det nye har nesten kun blitt tøy  

Lille Prinsessa's Tøy

Etter litt erfaring, har vi bestemt oss for å ikke kjøpe oss gale før lillegulla er født.
Særlig hente sett. Ettersom storebror kom hjem med litt for lite tøy, og det allerede lå masse tøy i skuffen som var for lite,
eller for upraktisk, så skal vi denne gangen tenke praktisk.
Noe mannen allerede brukte ved vårt aller første kjøp [:D] "husk at vi må ha gridelås, lettere å få på da"
Så for å feire at det er ei lita tulle i magen, ble første kjøp gjort 16 uker på vei.

Vi har vist en bestemor som er shopoholic, så da har vi plutselig mer til trulta

Og så var det litt arvegods fra Storebror da

Så rart å være gravid i grunnen, gleder meg til vi er litt lenger, merker jeg synes det er skummelt enda å ikke ha passert 12 uker. Så nå skal vi snart bestille time til ul i uke 12. Vet bare ikke hvor enda. I morgen blir det første svangerskapskontroll hos lege, måtte til lege før jordmor her. Ille spent, har ny lege, og lurer på om han er dyktig og flink til å følge opp.

Da er første svangerskapskontroll hos lege over. Og alt var perfekt, litt utslag på urinprøven, men det regnet jeg med [:)] Så da blir det ny kontroll om 6 uker. Og Jordmor time 22 juni....ble litt mer virkelig nå [;)]

Valgets Kvaler. Vi har jo bestemt at vi skal ta en ultralyd i uke 12. Bare for å se at alt er bra. Så jeg har stått mellom det gule huset i Moss, og Volvat i Fredrikstad. Liker i grunnen ikke så veldig godt Volvat, for føler hun som tar sjekk er så mega stressa og skal bare bli fort ferdig. MEN....volvat tar grundig sjekk på om alt er bra, nakkefolder scan og noe annet, mens det gule huset ikke gjør dette. Og vi vil gjerne vite at alt er bra vi. Så blir nok Volvat denne gang igjen.

Tar de nakkefoldscan på alle, eller må man være i en slags risikogruppe for det?

Hadde ei venninne som tok tidlig UL på Volvat i uke 10, og de fikk streng beskjed om at det gjorde de IKKE[&:]

Håper dere får da[:)] Kjekt å se at alt er helt perfekt[:D]

Fikk beskjed om at de gjorde det på telefon i går, fra uke 11 til uke 18, men om det stemmer ble jeg plutselig usikker på. For vi er ikke spesielt i risiko gruppen, uansett er det helt idioti å ikke sjekke, for det er kun en måling, ingen risiko.

JUUUUUUUUUUUUUUUUUUBLER for 10 uker, og en FOSTER i magen med alle organer på plass

Hurra for 10 uker[:D][:D]

De tar sikkert måling av nakkefolden hvis de sa det på tlf[:)] Tar dem sikkert 2 sekunder liksom[;)]

Har du forresten noe følelse på hvem som ligger i magen din? [:)]

skal bestille time til uka, så da får vi se [:)]
vel....magefølelsen er jente denne gang, slik som den var så sterkt på gutt sist, men vet jo ikke, uansett betyr det iiiiiingenting [;)]

Back
Topp