Våre ultralydbilder

6+2
Jeg dro spontant på ultralyd i dag. Ville finne ut hvilken livmor lille lå i, da jeg har dobbelt livmor og begge jentene mine var i den venstre. Viste seg at denne lille rakkeren lå i venstre selv om hun så at eggløsning hadde vært på høyre side (det gule legemet lå der). Stor lettelse med samme livmor. Så hjerteslag med én gang og hørte hjerteslagene også. Utrolig at man kan høre det så tidlig ❤️

Vedlegg

• IMG_3354.jpeg
    IMG_3354.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 92
  • IMG_3355.jpeg
    IMG_3355.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 92
Hvor dere drar til den tidlig ultralyd? Til privat klinikk? Betaler selv, ikke sant?
Noen av oss får tidlig ultralyd i uke 7 i det offentlige hvis vi går gjennom IVF-forsøk (assistert befruktning), eller har opplevd gjentatte spontanaborter.

Hvor dere drar til den tidlig ultralyd? Til privat klinikk? Betaler selv, ikke sant?
Jeg får tidlig ultralyd hos gynekologen jeg går til for å sjekke om det er tvillinger siden vi mistet tvillinger sent forrige svangerskap (i uke 22). Blir vurdert fosterreduksjon dersom det skulle være tvillinger og derfor nyttig å avklare det tidlig (også nyttig for meg psykisk å få vite om det er en eller to).

Lettelse å se hjertelyd og gynekolog sa alt så fint ut så langt :Heartred Ble kun målt til rundt 5mm og ifølge eggløsning skal jeg være 6+6 i dag men ifølge menstermin er jeg 6+1. Har tidlig eggløsning. Men er 5mm lite? Ser at andre måler større. Blir litt bekymret igjen.. Vis vedlegget 441778

Ville ikke vært så bekymra for det altså. Hvilken dag sa målingen at du skulle være da? Det er veldig fort å bomme litt på eggløsning, pluss at du har ikke kontroll på når implantasjon skjer, noe som også kan variere 2-3 dager. Og, det er ikke alltid de som måler er så nøye heller. Når alt ser fint ut så betyr det liksom ikke så mye om det er 5 eller 5,5 mm liksom.

Ville ikke vært så bekymra for det altså. Hvilken dag sa målingen at du skulle være da? Det er veldig fort å bomme litt på eggløsning, pluss at du har ikke kontroll på når implantasjon skjer, noe som også kan variere 2-3 dager. Og, det er ikke alltid de som måler er så nøye heller. Når alt ser fint ut så betyr det liksom ikke så mye om det er 5 eller 5,5 mm liksom.
Takk for svar :HeartredHun sa ikke noe konkret på det. Skal tilbake dit om 2 uker så får spørre da :) men du har rett, det kan jo vær flere faktorer som spiller inn som vi ikke har kontroll på så får bare prøve å ikke overtenke for mye.

Lettelse å se hjertelyd og gynekolog sa alt så fint ut så langt :Heartred Ble kun målt til rundt 5mm og ifølge eggløsning skal jeg være 6+6 i dag men ifølge menstermin er jeg 6+1. Har tidlig eggløsning. Men er 5mm lite? Ser at andre måler større. Blir litt bekymret igjen.. Vis vedlegget 441778
Jeg var på ul 6+5, da ble den målt til 9 mm, så 5 mm stemmer sikkert med 6+1? Sa hun ikke hvor langt du var på vei i følge målingen?

Back
Topp