Våre tester

Takk for fin tilbakemelding :Heartred Jeg fikk 2-3 på digital i går 16 dpo som jeg var ganske fornøyd med så nå prøver jeg å holde meg unna flere tester. Skal se om det ikke blir en tur til lege for å bekrefte med blodprøver i stedet.
Jeg tenkte også å ta en digital før helga for å få 2-3, men siden jeg fikk komme inn for HCG-prøve i dag, så tenker jeg å PRØVE å greie meg uten digital om stigningen er tilstrekkelig :hilarious:

:)Jeg tenkte også å ta en digital før helga for å få 2-3, men siden jeg fikk komme inn for HCG-prøve i dag, så tenker jeg å PRØVE å greie meg uten digital om stigningen er tilstrekkelig :hilarious:
Så bra du fikk komme inn for HCG prøve i dag, da håper jeg du ser fin stigning på prøvene:)

Jeg fikk komme på drop-in i morgen, syntes det er bedre enn å stresse over tester som kan vise forskjellig resultat å skape unødvendig bekymring.

Herlighet så heldige dere er der hvor dere bor. Her hvor jeg bor tar de ikke hcg sånn bare for å ta..jeg håper legen ringer meg ila dagen i dag så får jeg pratet litt med han om veien videre.

Herlighet så heldige dere er der hvor dere bor. Her hvor jeg bor tar de ikke hcg sånn bare for å ta..jeg håper legen ringer meg ila dagen i dag så får jeg pratet litt med han om veien videre.
Det er dårlig at det skal være a forskjell på hvor i landet man bor.. bor du på lite sted? Men når det er sagt tror jeg at jeg fikk det pga SA for 4 uker.

Sniker fra november.. Ser vi skal føde på samme sykehus, jeg har aldri hatt problemer med å få ta hcg blodprøve hos mitt legekontor. Er nok fra lege kontor, til lege kontor.

Noen som har efaringer til hvilken dpo-dag en kan «forvente» 2-3 uker? Mitt første mål er å nå dette i og med sist kom jeg ikke lenger en 1-2.

Det er dårlig at det skal være a forskjell på hvor i landet man bor.. bor du på lite sted? Men når det er sagt tror jeg at jeg fikk det pga SA for 4 uker.
Ved SA for 4 uker siden fikk jeg også HCG trolig pga MAen jeg hadde i okotber. Nå får jeg det nok pga. SAen.
I tillegg har jeg fått ny fastlege, og han er SÅ bak skjema, at jeg tror de trivelige damene i skranken bare vurderer tilfeller, og i mitt tilfelle som en ufarlig prøve som det ikke skader om jeg får tatt. Legen får jo uansett refusjonen sin sikkert – og dét uten å ha sett meg.
Jeg har derfor fått 2 HCG-stigningsprøver 2 ganger, uten å i det hele tatt møtt den nye lege.
Men den forrige fastlegen min ville ikke gi meg HCG-test da jeg var innom i uke 6 (noe jeg burde fått, for da hadde han sett at utviklingen var for dårlig). Så det varierer nok fra person til person.

Dette er en prøve jeg også ville betalt for å få tatt, så skulle ønske de hadde Fürst her i Trondheim også. Men St. Olavs analyserer i alle fall samme dag!

Men hele eldre-mann-som-fastlege-greia gjør at jeg (dersom testene bekrefter korrekt stigning) bare avtaler første konsultasjon med jordmor i stedet. Tviler på at han nye legen har stor kunnskap om geriatriske mødre og deres angster uansett. :smiley-ashamed008

Egentlig ikke. Når jeg var gravid med mine 3 første var det ikke et problem. Men når jeg ble gravid i fjord (8 år etter forrige gang). Var det nye regler på hcg måling tydeligvis. Brukte ikke ressurser på ‘’betrygge’’ gravide!

Back
Topp