Med første tok jeg en test hos legekontoret. Ble positiv på sekundet. Brukte Nuvaring, og var helt uanede, men legen ville at jeg skulle ta en.Hvor mange tester pleier folk å ta? Jeg burde kanskje trappe opp testingen, eller har dere spesielle grunner til at dere tar mange?
Jeg tok en 4+3 og slo meg egentlig til ro med den, men hadde en 2-pk liggende og tok ny, digital i dag 5+1 bare for.. vet ikke. Kanskje for å være helt, helt sikker på at det er sant. Det er ikke strips så jeg får ikke sammenlignet styrke på strek eller noe, men det er kanskje det som er vanlig?
Andre svangerskap 1-2 ganger.
Med andremann, tok jeg sikkert 10. da jeg testet var det så svakt at jeg tok 3 på en og samme gang, for å se om det var skygge eller ei. Hadde nok testet så tidlig som det var mulig. Han var jo planlagt på en måte, hadde tatt ut spiralen kort tid før, men en veldig stressende tid, og hadde ikke hatt noe tegn på eggløsning, så det ble en overraskelse. Så siden testene var så svake så ble det et lite testekjør.
Nå, egentlig det samme. Bare nå visste jeg at jeg var gravid. Testet negativt en dag, og svakt positivt neste, og jeg har nok av tester, så da ser jeg innimellom om det blir sterkere.
Har hatt både kjemisk, spontanabort og missed abortion tidligere, og med første blødde jeg så mye at det ble nevnt truende abort flere ganger, så det er jo en liten trygghet i å se testene øke, men etter uke 5-6, så ser jeg personlig ingen grunn til å teste. Testene er gjerne sterke da, og kan få «the hook effect» når man har mye HCG.