Våre symptomer

Jeg veeeet! Vin har jeg ikke drukket på 2 måneder, medium stekt biff er litt kjipt, men får fint, spekemat og diverse oster er null stress - men den red bull’en altså!!! Heldigvis kan man drikke litt, så lenge man ikke drikker koffein øvrig :smiley-angelic002 :Heartred
Men hvor mye er "litt"? :smiley-ashamed004 Så at du drikker rundt 1-1,5 dl om dagen? Jeg våkner ikke av det :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Men hvor mye er "litt"? :smiley-ashamed004 Så at du drikker rundt 1-1,5 dl om dagen? Jeg våkner ikke av det :hilarious::hilarious::hilarious:
Haha har trappet ned fra 5-10 dl om dagen til en boks på 2,5 dl over de siste månedene. Når vi begynte å prøve trappet jeg videre ned til 1-1,5 dl spredt utover flere timer.

Akkurat nå går det fint og jeg har masse energi fra tidlig morgen til ca 19-tiden, men etter det er jeg helt ferdig :knegg: Så tror red bull blir mer savnet fremover.

Helsedirektoratet anbefaler maks 200mg daglig med koffein, og synes å huske det stod at 300mg+ kan være skadelig.

Red bull inneholder 32 mg per dl, så du kan i teorien drikke 6,25 dl red bull (200mg) og holde deg innenfor maks. Jeg prøver å holde meg under 100mg, bare fordi det er det jeg er komfortabel med. Drikker som nevnt ingenting annet med koffein (drikker cola zero uten koffein f.eks) :):Heartred
 
Haha har trappet ned fra 5-10 dl om dagen til en boks på 2,5 dl over de siste månedene. Når vi begynte å prøve trappet jeg videre ned til 1-1,5 dl spredt utover flere timer.

Akkurat nå går det fint og jeg har masse energi fra tidlig morgen til ca 19-tiden, men etter det er jeg helt ferdig :knegg: Så tror red bull blir mer savnet fremover.

Helsedirektoratet anbefaler maks 200mg daglig med koffein, og synes å huske det stod at 300mg+ kan være skadelig.

Red bull inneholder 32 mg per dl, så du kan i teorien drikke 6,25 dl red bull (200mg) og holde deg innenfor maks. Jeg prøver å holde meg under 100mg, bare fordi det er det jeg er komfortabel med. Drikker som nevnt ingenting annet med koffein (drikker cola zero uten koffein f.eks) :):Heartred
Fyttirakkern, takk for kjempebra svar :smiley-angelic003 Ja, jeg får prøve å holde meg til max én stor boks om dagen eller noe i første omgang :smiley-ashamed004
 
Fyttirakkern, takk for kjempebra svar :smiley-angelic003 Ja, jeg får prøve å holde meg til max én stor boks om dagen eller noe i første omgang :smiley-ashamed004
Eventuelt trappe ned de dagene du ikke skal gjøre så mye spesielt, og spare de gode slurkene til de mer krevende dagene! Selv om man gjerne skal holde seg innenfor maks daglig, så handler vel mye om en balanse og det totale bildet :Heartred Kos deg med red bull, det fortjener du!!
 
Symptomene som viste seg å være graviditet hos meg øm/støl følelse i magen, stikninger i lysk ved brå bevegelser/at jeg strakk meg, milde mensenmurringer i mage og korsrygg, ømme bryster og brystvorter. Føler de blir litt ømmere dag for dag så håper det er et tegn på at spire klamrer seg fast inni der :Heartpink har også vært mer tett i nesten, litt trøttere enn vanlig og mer kortpustet. Men alt i alt er formen super enn så lenge - ingen kvalme :hello2
 
4+6 i dag :Heartred
  • Ømme og større bryster, spesielt høyre
  • Veldig kald (25 grader i stua holder ikke engang…)
  • Oppblåst
  • Tett nese
  • Sensitivt tannkjøtt (har måttet kjøpe egen tannbørste og tannkrem på apoteket)
  • Tørst og tisser mye (naturlig nok i kombinasjon)
  • Morgenkvalme, men går fint om jeg får i meg frokost raskt, og unngår visse mattyper
Har ellers godt med energi, og veldig glad for det :Heartred
 
Kjenner meg litt nedfor. Vært på Halloween feiring for eldste frøkna, 3 timer arrangement med 40 barn.. skikkelig bekkensmerter og helt utslitt :(
Håper virkelig dette ikke er starten på bekkenplager i 36 uker :( slet voldsomt med nummer 2, men da hadde jeg også ankelbrudd og komplisert operasjon og gikk siste tre mnd med krykker og gips. Det tok kverken på bekkenet, og jevnlig trening og turer var eneste redning i ettertid for å holde det stabilt :( vil det fortsette å provosere om jeg går mye turer? Vil det holde det mer stabilt bedre? Noen gode tips? :)
 
Opplever en del stikninger i lysk, sånn ved brå bevegelse eller at jeg strekker meg liksom. Men er det ikke litt tidlig med ligmantsmerter nå? 4-5 uker på vei liksom :scratch har for øvrig også opplevd dette før mens også men ikke like mye som nå da
 
Vi kaller mageboeren for peanøtten, og igår fant eg ut av at peanøtten ikkje liker Taco!:grumpy: begynte rett etter at maten med halsbrann fra en annen verden, som til slutt endte i bøtten:hungover: forsatt spykvalm, og vi skal ha bursdagsfeiring her imorgen. Kan bli spennende :inpain: mannen lurte på om vi skulle avlyse, men kan jo ikkje det heller. Så tar imot alle tips og råd for og holde meg oppegående imorgen:happy: ellers har det vært litt ømme pupper, og igår spiste eg agurk med peanøttsmør på:love7
Sterk/krydrete mat setter vel fort fart på halsbrannen. Hva med basiske og friske retter uten for mye smak? Håper du ikke blir plaget.
 
Opplever en del stikninger i lysk, sånn ved brå bevegelse eller at jeg strekker meg liksom. Men er det ikke litt tidlig med ligmantsmerter nå? 4-5 uker på vei liksom :scratch har for øvrig også opplevd dette før mens også men ikke like mye som nå da
Ligamentsmerter er tilnærmet et gravid symptom hos meg, og jeg får det også når jeg strekker meg, nyser osv. er 4+3 i dag. Så jeg vil ikke si det er tidlig
 
Sterk/krydrete mat setter vel fort fart på halsbrannen. Hva med basiske og friske retter uten for mye smak? Håper du ikke blir plaget.
Har så langt funnet ut at kun eplejuice (som eg ikkje liker til vanlig) og nudler e det eneste som funker:wideyed:
 
Flere med sinnsykt ømme og vonde pupper og nipler? Orker ikke ha på bh, orker ikke gå uten,
Føler jeg får samme følelsen som når utdrivningen startet når jeg ammet de to andre, men jeg slet aldri slik med puppene i graviditeten med de to andre..
 
Flere med sinnsykt ømme og vonde pupper og nipler? Orker ikke ha på bh, orker ikke gå uten,
Føler jeg får samme følelsen som når utdrivningen startet når jeg ammet de to andre, men jeg slet aldri slik med puppene i graviditeten med de to andre..
Ikke så ømme så deg, men relativt ømme og ganske såre/vonde nipler :hilarious: måtte ta sånn spileløs «chille»-bh i dag. Føle de vanlige er blitt litt trange også :dead:
 
Syykt trøtt, støl i hele kroppen, men kan like gjerne vere fordi det er en forkjølelse på veg...
 
Flere med sinnsykt ømme og vonde pupper og nipler? Orker ikke ha på bh, orker ikke gå uten,
Føler jeg får samme følelsen som når utdrivningen startet når jeg ammet de to andre, men jeg slet aldri slik med puppene i graviditeten med de to andre..
De er såpass ømme at jeg kjenner det når jeg går, men klarer å ha på treningsBH, og da gjør det mindre vondt, så er nok mer heldig enn deg så langt :knegg: :Heartred
 
Jeg har ikke noe kvalme enda - ikke at jeg vil ha det men er vel et av de vanligste symptomene så håper litt jeg får det som en bekreftelse på at det går veien :hilarious: vanligst fra uke 5/6 tror jeg jeg leste
 
Back
Topp