Våre symptomer

Jeg hadde det samme forrige uke. Hatt veldig mye symptomer med de to første, så når kvalmen og ømme pupper forsvant med denne så var jeg sikker på MA. Fikk dratt til legen og tatt hcg og ultralyd. Der var det en liten klump med bankende hjerte, så trenger ikke være noe❤️ Kjenner jeg godt etter så er det jo signaler på graviditet, bare ikke de jeg har vært vant til. Kan du kontakte jordmor eller lege og få sjekket? Så kanskje du kan få avkreftet mistanken❤️
Er hos legen nå, så håper han får bekreftet noe
 
Noen av dere som har hodepine? I går kjennes det ut som om noen kjørte over hodet mitt med en traktor. Hadde en sånn bankende følelse som kom jevnlig over dagen, og mot slutten av arbeidsdagen begynte jeg å se blinkende lys, litt sånn som når man tar bilde med blits og ser inn i blitsen, og den blinker i noen sekunder etterpå. Ganske ubehagelig…
Virker litt mer som migrene. Håper det bare var med den gangen!
 
Foruten om kvalme så har jeg stikninger nederst i magen, ganske vondt.. har vært for det meste på kveldstid, men nå kan det holde på lenge av gangen på dagtid også.. Tvilling graviditet så kan være eksta pga. dette. 10+4 i dag. Noen som har erfaringer eller kjenner på det samme? :rolleyes:
 
Foruten om kvalme så har jeg stikninger nederst i magen, ganske vondt.. har vært for det meste på kveldstid, men nå kan det holde på lenge av gangen på dagtid også.. Tvilling graviditet så kan være eksta pga. dette. 10+4 i dag. Noen som har erfaringer eller kjenner på det samme? :rolleyes:
Jeg har også, men bare innimellom. Hadde det med de to andre også. Det er livmora som vokser og strekker i ligamentene. Ikke noe farlig, men ubehagelig :) Tenker det kanskje er mer hos deg siden det er to, så livmor må strekkes enda mer. Men er du bekymret hvis det er veldig mye så ta kontakt med jordmor
 
Jeg har også, men bare innimellom. Hadde det med de to andre også. Det er livmora som vokser og strekker i ligamentene. Ikke noe farlig, men ubehagelig :) Tenker det kanskje er mer hos deg siden det er to, så livmor må strekkes enda mer. Men er du bekymret hvis det er veldig mye så ta kontakt med jordmor
Godt å høre at fler har opplevd det! Skal til fastlegen/gyn på fredag så tar det opp med han. Takk for svar :Heartbigred
 
Noen av dere som har hodepine? I går kjennes det ut som om noen kjørte over hodet mitt med en traktor. Hadde en sånn bankende følelse som kom jevnlig over dagen, og mot slutten av arbeidsdagen begynte jeg å se blinkende lys, litt sånn som når man tar bilde med blits og ser inn i blitsen, og den blinker i noen sekunder etterpå. Ganske ubehagelig…
Hm. Har hørt at hodepine er vanlig men det hørtes mer ut som migrene. Jeg hadde spurt helsepersonell hadde det vært meg. Om så bare for å sjekke blodtrykket. Men jeg er føre var.
 
He he. Ligamentene kan gjøre skikkelig vondt. Ble reddet av forumet her første svangerskap, så forstod det var normalt. Ei jeg møtte endte på sykehuset for hun trudde noe var alvorlig galt.
Nå leste jeg om flere som har mistet gravid symptomer og har fått sjekket at det er liv og alt så fint ut. Det gjør at jeg føler meg litt bedre med at jeg har mindre symptomer. (Krysser fingrene) Så flott med forumet
 
Når dere snakker om ligamentsmerter, hvordan føles det? Jeg får noen gang en intens stikking, som kommer fra nederst i magen og stråler ut i lysken. Som regel kun på høyre side av magen. Kan komme om jeg bøyer meg og reiser meg brått, vrir meg litt rart eller nyser. Er det dette som kalles ligamentsmerter tro? Er såpass vondt at når det skjer må jeg liksom krumme meg sammen og puste meg gjennom det. Går over like fort som det kommer, men gjør overraskende vondt hver gang. :smiley-ashamed004
Uten om dette har symptomene ellers roet seg, har slitt med ekstremt kvalme og en del oppkast i ganske mange uker nå. 11+2 nå. Ikke kasta opp mer enn én gang siden mandag, helt fantastisk godt! Trodde aldri det skulle bli bedre.. :hilarious: Samtidig er det litt skummelt at symptomene forsvinner, da de på en måte gir meg trygghet på at det spirer og vokser der inne. Men jeg velger å ikke bekymre meg, har jo lært over disse ukene at symptomer kommer og går. :Heartred
 
Flere enn meg som kjenner på bekkensmerter? Jeg føler meg på en måte støl og øm sånn midt mellom bena, hvis det gir mening. Sånn rundt skjeden liksom og ut mot sitteknokene.
 
Flere enn meg som kjenner på bekkensmerter? Jeg føler meg på en måte støl og øm sånn midt mellom bena, hvis det gir mening. Sånn rundt skjeden liksom og ut mot sitteknokene.
Akkurat der og sikkert likt kjenner jeg også det. Veldig godt med lenestoler!
 
Når dere snakker om ligamentsmerter, hvordan føles det? Jeg får noen gang en intens stikking, som kommer fra nederst i magen og stråler ut i lysken. Som regel kun på høyre side av magen. Kan komme om jeg bøyer meg og reiser meg brått, vrir meg litt rart eller nyser. Er det dette som kalles ligamentsmerter tro? Er såpass vondt at når det skjer må jeg liksom krumme meg sammen og puste meg gjennom det. Går over like fort som det kommer, men gjør overraskende vondt hver gang. :smiley-ashamed004
Har det ganske likt som du beskriver, men ikke så intenst. Det er ikke slik at jeg må puste meg gjennom smerten, men den kommer brått og stråler slik du skriver, ofte når jeg reiser meg brått, strekker meg, vrir meg osv. Heldigvis er det ikke så ofte.

Symptomene her er roligere enn i forrige svangerskap, er fortsatt og kvalm og uggen, men ikke i nærheten av hvordan det var forrige gang (var kvalm og kastet opp så og si daglig fra uke 6-7 og var delvis/helt sykmeldt resten av svangerskapet). Jeg var heldigvis på TUL på sykehuset for litt over en uke siden og da sto alt bra til selv om symptomene er "mildere", så må bare holde fast på det og tro at det går bra framover også. :Heartred
 
Flere enn meg som kjenner på bekkensmerter? Jeg føler meg på en måte støl og øm sånn midt mellom bena, hvis det gir mening. Sånn rundt skjeden liksom og ut mot sitteknokene.
Samme her. Hatt det med de to første også. Ikke noe godt:confused: Kjenner det også godt over skambeinet. Gikk til fysio med de andre, og fikk da trykkbølgebehandling og massasje de stedene det var verst. Gjør vondt når det står på, men godt samtidig. Mulig det blir fysio denne gangen også
 
Har det ganske likt som du beskriver, men ikke så intenst. Det er ikke slik at jeg må puste meg gjennom smerten, men den kommer brått og stråler slik du skriver, ofte når jeg reiser meg brått, strekker meg, vrir meg osv. Heldigvis er det ikke så ofte.

Symptomene her er roligere enn i forrige svangerskap, er fortsatt og kvalm og uggen, men ikke i nærheten av hvordan det var forrige gang (var kvalm og kastet opp så og si daglig fra uke 6-7 og var delvis/helt sykmeldt resten av svangerskapet). Jeg var heldigvis på TUL på sykehuset for litt over en uke siden og da sto alt bra til selv om symptomene er "mildere", så må bare holde fast på det og tro at det går bra framover også. :Heartred
Okei, da er det nok sikkert sånne ligamentsmerter hos meg også. Har det heller ikke så ofte, men kommer plutselig.
Ja jeg var på tidlig ul i både uke 6 og 8. Alt sto bra til da, og nå nettopp klarte jeg å finne hjertelyd med dopler. Det var en god følelse. :Heartred
 
Back
Topp