Våre innkjøp

Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:

Jeg har brukt dyne til begge mine barn ihvertfall, men ikke liten babydyne. En større dyne som ikke er «lett» for babyen å få over ansikt osv, aldri opplevd noe skummelt med det.. går an å «feste» dynen i enden av senga også for at den ikke skal kunne komme over hodet, men det har aldri skjedd med mine barn. Kommer til å ha dyne igjen nå ihvertfall :p
 
Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:

Begge mine bare sparket av seg dyne når de var babyer så her ble det sovepose etterhvert. Blir nok det til 3e og :happy:
 
Ha er forskjellen på en bleiebøtte og søppelbøtte? Og hva er argumentene for/mot å kjøpe? Ser flere skriver at de kasta den etter kort tid..
En bleiebøtte er på en måte "laget til" bleier da. Er gjerne en ring med poser i lokket, så dutter man bleiene nedi til bøtta er full, og så tar man ut posen, og dytter ned ny pose. Så kjøper man disse ringene på refill poser. Synes det var like enkelt å bare bruke en bærepose i en bøtte og ut med den
 
Sa just til samboer at kanskje vi måtte skaffe oss bleiekort fra Kiwi nå og begynne å handle to pakker med bleier her og der framover, for å sikre oss et lite lager mens det er dette knalltilbudet 2 for 1. Står "gjelder inntil videre"...så vil ikke risikere at de slutter med det før man har rukket å handle noen pakker!:hilarious:
 
Jeg handlet faktisk ny vogn i går! Jeg har kjøpt vogn og badekar med nyfødtsete nytt, ellers har jeg kjøpt brukt. Bedside crib, newborn set til tripptrapp, bbhugme pute, Medela brystpumpe, masse klær, neonate Babycall, babybjørn vippestol, babynest. Har funnet masse kupp!
 
Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:

Brukte pysj etter temperatur + sovepose med hull til armene til baby. ❤️
 
Sa just til samboer at kanskje vi måtte skaffe oss bleiekort fra Kiwi nå og begynne å handle to pakker med bleier her og der framover, for å sikre oss et lite lager mens det er dette knalltilbudet 2 for 1. Står "gjelder inntil videre"...så vil ikke risikere at de slutter med det før man har rukket å handle noen pakker!:hilarious:

Der sa du noe, :hilarious: hadde vært greit med et lite lager.
 
Ha er forskjellen på en bleiebøtte og søppelbøtte? Og hva er argumentene for/mot å kjøpe? Ser flere skriver at de kasta den etter kort tid..
Vi brukte bleiebøtta flittig! Ingenting værre enn ei søppelbøtte som stinker bæsj :hilarious: noe av det værste jeg vet er å komme inn i et hus hvor det lukter bæsjebleie:bag: Bleiebøtta kan du jo kaste mange bleier i uten at det blir lukt i huset. Men selvfølgelig, om man har bleieposer på hver bleie eller ikke har søpla med bleien stående lengre enn ett døgn så trenger man vel ikke bleiebøtte.
 
Vi brukte bleiebøtta flittig! Ingenting værre enn ei søppelbøtte som stinker bæsj :hilarious: noe av det værste jeg vet er å komme inn i et hus hvor det lukter bæsjebleie:bag: Bleiebøtta kan du jo kaste mange bleier i uten at det blir lukt i huset. Men selvfølgelig, om man har bleieposer på hver bleie eller ikke har søpla med bleien stående lengre enn ett døgn så trenger man vel ikke bleiebøtte.
Det er klart med den stinkende bæsjen når de enten får MME eller har begynt med fast føde, at man må ha lokk på det, men morsmelkbleier merker ikke jeg iallefall:) vi lukka bare posen litt igjen i mellomtida
 
Det er klart med den stinkende bæsjen når de enten får MME eller har begynt med fast føde, at man må ha lokk på det, men morsmelkbleier merker ikke jeg iallefall:) vi lukka bare posen litt igjen i mellomtida
Tror det er litt sånn som man merker om man ikke har barn. Jeg merker det ekstremt godt! :yuck:
 
Tror det er litt sånn som man merker om man ikke har barn. Jeg merker det ekstremt godt! :yuck:

Helt enig, men jeg har barn. Liker ikke sånne lukter uansett. Men blir ingen bleiebøtte her, får heller bære det ut i søpla kjapt, regner med det fort blir fult med to bleiebabyer her i hus.
 
Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:
Vår gutt er 1,5 og vi bruker fremdeles sovepose som har hull til armene! Helt geniale! Baby kan ikke sparke de av seg og ingen fare for å havne under med hodet. For eksempel sånn: https://www.babyshop.no/easygrow/s/...9KhRgkMxZCiEXU3jIPvHs6scGL_WDOjkaAsyGEALw_wcB

Nå skal det sies at vår gutt alltid har hatet å ha teppe/dyne på seg, men denne posen er han så vant til, så den godtar han ❤️
 
Tror det er litt sånn som man merker om man ikke har barn. Jeg merker det ekstremt godt! :yuck:
Ja jeg la godt merke til det før vi fikk barn! Nå har vi en på 2,5. Har ikke brukt bøtta side. Han var kanskje ett år:p men det er fordi bleiene blir det mindre av, så da har jeg dem bare i en bleiepose før jeg kaster :)
 
Vi har det meste av utstyr osv etter forrige barn, men kommer til å kjøpe en tripptrapp til, newbornsete (lånte med forrige), ny base til bilstol (bruker babysete fra forrige) og en vognpose til. Vil også ha ny ammepute da jeg ikke var så fornøyd med den vi hadde sist.Har ikke helt landet på hvordan vi løser det med vogn. Hadde stokke Trailz med forrige og var veldig fornøyd men storesøster bruker sittedelen der fortsatt så hvis babyen skal overta den må vi kanskje ha en ny til storesøster i barnehagen hvis hun fortsatt sover dupp på dagtid. Vi kjøpte mest mulig brukt sist av miljøhensyn, med unntak av bilstol og vogn(fikk i gave) tenker å prøve å gjøre det samme igjen nå :) syns det blir utrolig mye greier til en baby som brukes i en relativt kort periode så greit om ikke alt må være nytt
 
Blir ingen bleiebøtte her siden vi hovedsakelig kommer til å bruke tøybleier. Men vi solgte dunken til oppbevaring av tøybleier i stedet for å spare på den fordi den tok så mye plass. Der må jeg finne en ny løsning. Muligens bare en stor våtpose til å henge på en krok på veggen, hmmm...
 
Blir ingen bleiebøtte her siden vi hovedsakelig kommer til å bruke tøybleier. Men vi solgte dunken til oppbevaring av tøybleier i stedet for å spare på den fordi den tok så mye plass. Der må jeg finne en ny løsning. Muligens bare en stor våtpose til å henge på en krok på veggen, hmmm...
Tøybleier her og :happy119
Kommer til å finne en luftig kurv fra europris eller noe, i miljøet nå anbefales forvask hver dag og hovedvask hver 3/4 dag. Og at bleiene får ligge luftig for å tørke mellom vask. Da dannes det lite lukt.

Men når denne bleievaskerutinen ble populær var vi på tur til å slutte med bleier på da toåring, så har ikke testet selv :) :dance008
 
Må bare vise dere dette skjønne settet lille jenta vår fikk i gave hos bestemor :Heartpink
 

Vedlegg

  • 505706BF-78FA-43E1-A9B2-3B6F9C8EC4AB.jpeg
    505706BF-78FA-43E1-A9B2-3B6F9C8EC4AB.jpeg
    3,4 MB · Visninger: 55
Vår gutt er 1,5 og vi bruker fremdeles sovepose som har hull til armene! Helt geniale! Baby kan ikke sparke de av seg og ingen fare for å havne under med hodet. For eksempel sånn: https://www.babyshop.no/easygrow/s/...9KhRgkMxZCiEXU3jIPvHs6scGL_WDOjkaAsyGEALw_wcB

Nå skal det sies at vår gutt alltid har hatet å ha teppe/dyne på seg, men denne posen er han så vant til, så den godtar han ❤️
Sniker fra april :) bruker man sovepose med hull til armene til nyfødte og?
 
Kjøpte stelleveske i dag, er - 40,% på alt tilbehør til vogn fra yngri på barnashus :)
 
Dere som har hatt barn før, hvilken pose anbefaler dere? Tenkte på å kjøpe voksi eller easygrow :happy:
 
Back
Topp