Våre innkjøp

Kjøpt inn første ting til babylivet :D Vi har så utrolig lite bad så har sett på vegghengt stellebord i flere uker nå, i dag var det tilfeldigvis ei på Facebook som hadde lagt ut for salg det jeg hadde konkludert med at jeg ville ha ;) :D
 
Dere som har hatt barn før, hvilken pose anbefaler dere? Tenkte på å kjøpe voksi eller easygrow :happy:
Både voksi og easygrow har gode poser, smak og behag! Men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe pose med bare en glidelås i midten, og ikke to (en på hver side.)
 
Dere som har hatt barn før, hvilken pose anbefaler dere? Tenkte på å kjøpe voksi eller easygrow :happy:

Vognpose eller sovepose til å bruke inne du tenker på da?
Vognpose er vi super fornøyd med easygrow hverfall, vi valgte modellen som heter Nord, da den har ull i ryggen ❤️ Så fornøyd med den at vi kjøpte enda en helt lik for å ha i barnehagevognen når han startet der.
 
Vognpose eller sovepose til å bruke inne du tenker på da?
Vognpose er vi super fornøyd med easygrow hverfall, vi valgte modellen som heter Nord, da den har ull i ryggen ❤️ Så fornøyd med den at vi kjøpte enda en helt lik for å ha i barnehagevognen når han startet der.

Tenkte på vognpose! Så faktisk på akkurat den modellen, den så veldig fin ut :happy:
 
Tøybleier her og :happy119
Kommer til å finne en luftig kurv fra europris eller noe, i miljøet nå anbefales forvask hver dag og hovedvask hver 3/4 dag. Og at bleiene får ligge luftig for å tørke mellom vask. Da dannes det lite lukt.

Men når denne bleievaskerutinen ble populær var vi på tur til å slutte med bleier på da toåring, så har ikke testet selv :) :dance008
Altså at man etter forvask (skylling?) bare lar dem ligge i luftig kurv frem til neste hovedvask?
 
Sniker fra april :) bruker man sovepose med hull til armene til nyfødte og?

Det vi har gjort :) vi prøvde oss litt frem, men brukte litt tynnere pose i starten og ullpysj. Passet på at det ikke ble for varmt og klamt.
 
Altså at man etter forvask (skylling?) bare lar dem ligge i luftig kurv frem til neste hovedvask?

Det kommer vel litt ann på antall bleier? :bag: jeg har ikke brukt tøybleier med nyfødt bare større barn så har ikke det største lageret eller erfaring med tøybleier og nyfødt:hilarious:
 
Sniker fra april :) bruker man sovepose med hull til armene til nyfødte og?
De kommer i størrelse nyfødt også ja :) Vi brukte bare tepper den aller første tiden, i ull eller bomull med sånne hull i, og når han ble litt større, brukte vi nattpose!
 
Sniker fra april :) bruker man sovepose med hull til armene til nyfødte og?
Ja, med mindre det er varmt nok med bare pysj er sovepose med hull til armene flott fra nyfødt. Fikk første mann i juli med hetebølge så kunne vente en mnd eller to med pose :) Forventer sovepose bruk fra start med mars baby :)
Har tynn
Altså at man etter forvask (skylling?) bare lar dem ligge i luftig kurv frem til neste hovedvask?
Forvask = en kort vask med vaskemiddel :)
Så ligge luftig til hovedvask :)

Slutt på ørten skylling er med denne vaskemetoden og renere bleier :)
 
Dere som har hatt barn før, hvilken pose anbefaler dere? Tenkte på å kjøpe voksi eller easygrow :happy:

Har en eldre modell av voksi med knyting, er veldig glad i den. Kjøpte ny vinterpose fra easygrow type exclusive, mest på grunn av utseende og funksjonalitet :happy:
 
Da er vugga som skal stå på stua kjøpt. Utgått modell fra Stokke som jeg forelsket meg i, fant den brukt. Var veldig lite brukt og ser helt ny ut :happy:
 

Vedlegg

  • 1B5F94C7-CF9D-4975-BCD3-0CC345EEFB52.jpeg
    1B5F94C7-CF9D-4975-BCD3-0CC345EEFB52.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 71
Da er vugga som skal stå på stua kjøpt. Utgått modell fra Stokke som jeg forelsket meg i, fant den brukt. Var veldig lite brukt og ser helt ny ut :happy:

Så fin den var!
 
Ja, med mindre det er varmt nok med bare pysj er sovepose med hull til armene flott fra nyfødt. Fikk første mann i juli med hetebølge så kunne vente en mnd eller to med pose :) Forventer sovepose bruk fra start med mars baby :)
Har tynn

Forvask = en kort vask med vaskemiddel :)
Så ligge luftig til hovedvask :)

Slutt på ørten skylling er med denne vaskemetoden og renere bleier :)
Så kult, tusen takk for tipset og utdyping! :happy:
 
Kjøper dere ull til marsbabyen? Har foreløpig bare kjøpt en ullpysj og lurer på om det er behov for mer. Vi har en del ull gensere og bukser til å ha som lag nr.2 så usikker på om vi trenger mer ull inntil kroppen.
 
Kjøper dere ull til marsbabyen? Har foreløpig bare kjøpt en ullpysj og lurer på om det er behov for mer. Vi har en del ull gensere og bukser til å ha som lag nr.2 så usikker på om vi trenger mer ull inntil kroppen.
Det kommer jo helt an på hva du og barnet trives med. Jeg fikk sent på året forrige gang, hadde masse ull, men fikk baby som ikke tålte ull rett på kroppen (burde kanskje ha forventet det, siden jeg ikke gjør det selv :p) så her ble alt ulltøy brukt som lag 2. Selvfølgelig er ull gull rett på kroppen for de som tåler det, men det blir absolutt folk av de som ikke har brukt det, og de klarer også fint å holdes varme nok uten ull som første lag :)
 
Det kommer jo helt an på hva du og barnet trives med. Jeg fikk sent på året forrige gang, hadde masse ull, men fikk baby som ikke tålte ull rett på kroppen (burde kanskje ha forventet det, siden jeg ikke gjør det selv :p) så her ble alt ulltøy brukt som lag 2. Selvfølgelig er ull gull rett på kroppen for de som tåler det, men det blir absolutt folk av de som ikke har brukt det, og de klarer også fint å holdes varme nok uten ull som første lag :)
Ja jeg kjøper kun ull med bambus på innsiden. Storebror tåler heller ikke ull direkte på huden :happy: tror vi lar være å kjøpe mer ull på forhånd så kjøper vi heller dersom behovet oppstår.
 
Back
Topp