Vår vei mot 3 velsignelser • GRAVID!

Hadde ikke tenkt at du trenger hcg måling ved disse testene, nei :love7 Ikke vanlig å måle, det er kun i tvilstilfeller egentlig, og dette ser kjempe bra og normalt ut!

Dag 483 - Vår vei mot 3 velsignelser

Uke 4+5 - 11,7% fullført - 250 dager igjen

I går fikk jeg endelig "dye stealer", og jeg ble så uendelig glad!
Har alltid brukt BabyPlan som viser tydelig stigning annenhver/hver dag, men Make Sure-testene er jo helt vanvittig trege :hilarious:

Nå har jeg sendt henvendelse til jordmor for å få time, og jeg har tatt kontakt med lege som kan ta blodprøve ifm., med NIPT kit tilsendt fra København. I løpet av dagen skal jeg få kjøpt meg en aller siste ukesindikator, så krysser vi fingrene for 3+ :nailbiting:

Teller ned dagene til tidlig ultralyd; 10 dager igjen! :shy:

thumbnail_IMG_2290.jpg

Last edited:
Dag 485 - Vår vei mot 3 velsignelser

Uke 5+0 - 12,4% fullført - 248 dager igjen

Da har jeg nådd den kjemiske grensen, og i går fikk jeg endelig 3+ på ukesindikator! En liten milepæl av mange, men allikevel like stor som alle de kommende.

«Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. To hjerterør formes, smelter sammen til ett rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 22 dager gammelt (fra unnfangelsen, altså når du er 5+1), begynner det lille hjertet å slå og etter hvert pumpe væske rundt i kroppen.»

8 dager til første ultralyd, og jeg er så spent på om den lille lever :smiley-angelic001 Trøttheten er altoppslukende nå, og jeg kjenner at behovet for søvn øker for hver dag som går.

Føler jeg går fra lykke, til bekymring flere ganger om dagen. Håper sånn at denne babyen blir til like stor glede for mine to små, og at det ikke «velter lasset» som mange sier. Vil så gjerne tro at dette blir en berikelse for oss som familie, og at vi heller fullfører puslespillet enn at vi lager et kaos.

Til dere med 3 barn, hvordan tok storesøsken det? Veltet det faktisk lasset, eller ble det faktisk ganske fint?

Legger ved de aller siste testene mine fra i går :dummy:

C4E7D6C4-33BE-4540-8A72-C19F44D11486.jpeg

Last edited:
Dag 485 - Vår vei mot 3 velsignelser

Uke 5+0 - 12,4% fullført - 248 dager igjen

Da har jeg nådd den kjemiske grensen, og i går fikk jeg endelig 3+ på ukesindikator! En liten milepæl av mange, men allikevel like stor som alle de kommende.

«Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. To hjerterør formes, smelter sammen til ett rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 22 dager gammelt (fra unnfangelsen, altså når du er 5+1), begynner det lille hjertet å slå og etter hvert pumpe væske rundt i kroppen.»

8 dager til første ultralyd, og jeg er så spent på om den lille lever :smiley-angelic001 Trøttheten er altoppslukende nå, og jeg kjenner at behovet for søvn øker for hver dag som går.

Føler jeg går fra lykke, til bekymring flere ganger om dagen. Håper sånn at denne babyen blir til like stor glede for mine to små, og at det ikke «velter lasset» som mange sier. Vil så gjerne tro at dette blir en berikelse for oss som familie, og at vi heller fullfører puslespillet enn at vi lager et kaos.

Til dere med 3 barn, hvordan tok storesøsken det? Veltet det faktisk lasset, eller ble det faktisk ganske fint?

Legger ved de aller siste testene mine fra i går :dummy:

Vis vedlegget 453739
Først og fremst, så fine sterke tester. Nå som du har fått 3+ så kan du nok si deg meget fornøyd med testingen:shy: Dette må jo bare gå veien.

Ang. flere søsken. Nå har vi 4 barn da, og venter nr. 5. Men jeg kan ikke si at nr.3 veltet noe lass i det hele tatt. De er en fin sammensveiset søskengjeng som er veldig glad i hverandre :Heartpink Litt søskenkjærlighet med krangling og det som hører med finnes jo, men alt i alt er det bare helt topp topp med mange søsken. Så tror ikke du skal bekymre deg så alt for mye:happy: Det kommer nok til å gå kjempe fint!

Dag 488 - Vår vei mot 3 velsignelser

Uke 5+3 - 13,4% fullført - 245 dager igjen

Føler dagene både flyrog snegler av gårde, på samme tid. Med jobb, to små og mye hverdag - er det ikke så mye tid til overs. Spesielt nå som trøttheten slår meg helt ut på ettermiddagen, og jeg garantert kunne sovnet ved siden av barna kl. 19:00 :hilarious:

Har planlagt å lage en liste over alle gjøremål og prosjekter jeg ønsker fullført før den lille kommer, da vil jeg mest sannsynlig ha nok å gjøre i månedene fremover :dance008

Gleder meg til å fortelle de rundt oss om graviditeten, selv om det nok ikke blir før om en måneds tid. Ønsker å vente til etter NIPT i uke 9! Skal bestille kit fra Ultralydklinikken i Danmark, da jeg rett og slett ikke finner tid til å reise dit denne gangen. Men, veldig fornøyd med opplevelsen med de andre to :Heartred

Har du tatt NIPT i tidligere graviditeter, eller skal du det denne gangen?

Var forresten 20% rabatt på alt hos HM denne helgen også, så i kveld fikk jeg bestilt litt til den lille. Dette gjør meg varm i hjertet!

FF4E586D-3D74-4C1A-BFF8-C6702E464611.jpeg

Dag 491 - Vår vei mot 3 velsignelser

Uke 5+6 - 14,5% fullført - 242 dager igjen

Jeg kjenner absolutt økt symptomtrykk nå, og jeg er så uendelig trøtt hele tiden! Brystene er ømme og hovne, og jeg er ekstremt oppblåst :arghh:

Nå er det 2 dager igjen til første ultralyd, og jeg er så spent på å få vite om jeg da er 6+1 eller mer. Eggløsningen flyttet seg den syklusen jeg ble gravid, så jeg har gått ut i fra første dag i siste mens.

Håper sånn at vi får se hjertet banke, og at embryoet utvikler seg slik den skal!
Regner med jeg bestiller en ny ultralyd et par uker etter for å bekrefte at det fremdeles er liv før jeg bestiller NIPT-kit fra Danmark :smiley-bounce022

Har delt graviditeten med den eldste lillesøsteren min, og hun ble glad på våre vegne! Hun har selv 4 barn, to egne og to bonusbarn, så jeg visste at hun kom til å bli forrykt over nyheten. Jeg kjenner allikevel på at jeg gruer meg litt til å dele det med andre rundt oss. Da mener jeg ikke venner, men enkelte i familien. Svigermor har sagt siden dagen yngste kom til verden, at siden vi nå hadde ett av hvert kjønn - burde vi ikke få flere barn. Ikke fordi vi ikke er fantastiske foreldre, men at det ikke er noe poeng i å få flere og at "de flytter jo bare uansett". Akkurat som om det er et argument for ikke å få flere barn? Vil si det er ganske normalt at barna flytter ut på et tidspunkt :hilarious:

Dessuten har vi brukt mye tid på å reflektere rundt det å få et nytt familiemedlem. Det er viktig for meg at barna våre har flere å lene seg på gjennom livet. Det er ikke gitt at alle søsken har et nært og godt forhold, men når de er tre så vil de alltid kunne ha hverandre. Ikke minst, blir det en mindre byrde å bære når mannen og jeg blir gamle, siden de er tre som kan dele på ansvaret (om vi er så heldige). Gud forby det skulle skje en av dem noe, og de skulle blitt alene..

Jeg ser flere fordeler enn ulemper, og i hvert fall i det lange løp. Småbarnstiden er så kort, og det er den man lever for jo eldre man blir. Jeg har bestemt meg for å nyte dette svangerskapet så langt det lar seg gjøre. Det er tross alt, mitt siste :Heartpink

Back
Topp