Vår vei mot 3 velsignelser • GRAVID!

Krysser fingrene for at det blir spire ila de neste 3 PPene! Dumt dette med barnehageplass skal være en begrensning, men har samme tanke her :/
Tusen takk, du er god :Heartred
Ja, det er faktisk den eneste grunnen til at vi må holde igjen. Vi stoppet i fjor vår/sommer også av samme årsak, selv om jeg egentlig ikke ville. Men, vi ser ingen annen utvei.

Håper derfor spiren sitter snart :smiley-angelic001

Tusen takk, du er god :Heartred
Ja, det er faktisk den eneste grunnen til at vi må holde igjen. Vi stoppet i fjor vår/sommer også av samme årsak, selv om jeg egentlig ikke ville. Men, vi ser ingen annen utvei.

Håper derfor spiren sitter snart :smiley-angelic001
Det er virkelig helt feil at dere må det! Så fælt! Tenk at praktiske årsaker begrenser folk (i et av verdens beste land å leve i).. Synes det er veldig leit å høre :(

Da håper vi veldig på klaff nå, dette må gå veien!

Dag 464 - Vår vei mot 3 velsignelser

Eggløsningsslimet kom endelig tilbake etter nesten 4 måneder uten, og testene mine blir bare sterkere og sterkere!

Ganske sikker på at egget slipper i dag, da jeg kjenner det på hele kroppen. Aldri hatt eggløsning senere enn CD 14, så dette er også nytt for meg. Men, kroppen lever sitt eget liv noen ganger, så må bare på sé at jeg ikke begynner med Wild Yam før egget faktisk har sluppet!

Veldig, veldig spent på denne syklusen altså! :Heartblue

thumbnail_IMG_2115.jpg

Glemte å ta med meg flere BabyPlan-tester på jobb, så måtte løpe på meny å kjøpe i lunsjpausen. :hilarious:
Ser ut som peaken kom nå faktisk!

Skrev dette i IKM-gruppen også, men like greit å dele her også.

Kjenner egentlig at jeg er så sliten at jeg ikke orker flere aksjer nå :smiley-ashamed004 Men, ChatGPT sa dette, så da må vi vel bare kjøre på i dag også:

"Sjansen for å bli gravid er faktisk større om dere har samleie i dag kontra i morgen – men bare litt! La meg forklare:

Når LH-toppen inntreffer (som nå), vil eggløsningen skje innen 12-36 timer. Egget er kun levedyktig i cirka 12-24 timer etter at det slippes. Så det handler om å ha sædceller klare og ventende når egget kommer ut, som et lite "velkomstteam." Sædceller trenger også noen timer for å svømme opp og finne frem til egget, så å "gjøre jobben" i dag gir dem et forsprang.

Konklusjon:

• I dag = høyere sjanse.
  • I morgen = fortsatt mulig, men litt mindre optimalt."

Haha, liker formuleringen til ChatGTP - "velkomstteam" :laughing002

Men ja, det er SYKT slitsomt når det drar ut.. Gubben her og klagde (!) nå sist, vanskelig når man er redd for å ikke ha nok fordi toppen liksom aldri kommer :dead::bag::hilarious:

Haha, liker formuleringen til ChatGTP - "velkomstteam" :laughing002

Men ja, det er SYKT slitsomt når det drar ut.. Gubben her og klagde (!) nå sist, vanskelig når man er redd for å ikke ha nok fordi toppen liksom aldri kommer :dead::bag::hilarious:
Haha, ja! Jeg har modifisert ChatGPT til å bli litt mer cheeky :hilarious:

Nei, nettopp! Må liksom være sikker på at vi treffer på riktig tidspunkt! Kan ta på det, etter alle de fertile dagene hver syklus.

Dag 467 - Vår vei mot 3 velsignelser

3 DPO i dag, og jeg kunne virkelig ønske vi kunne spole frem tiden med 4 dager :bag:

Jeg vet jo at symptomer så tidlig ikke nødvendigvis har noen sammenheng med en graviditet, og at det like så godt kan være hodet mitt som så gjerne vil være gravid. Men, har skrevet ned en liste, og om det ikke resulterer i noe, så vet jeg neste PP at jeg blir koko i DPO-land :hilarious:

1 DPO:
- hodepine
- mild kvalme
- utmattelse

2 DPO:
- mild kvalme
- sensitiv luktesans
- kramper i livmorområdet
- vondt i nedre del av rygg
- lett irritert og engstelig

3 DPO:
- mensenlignende smerter
- murringer i magen

Om jeg tok rett hadde vi eggløsning samme dag og heh, dine symptomer er veldig lik de symptomene jeg hadde. Vet det ikke funker helt sånn, men velger å holde enn knapp på at det betyr positive ting i vente for oss begge.

Eller så er vi begge bare litt tullete og ønsker det veldig sterkt :hilarious:

Om jeg tok rett hadde vi eggløsning samme dag og heh, dine symptomer er veldig lik de symptomene jeg hadde. Vet det ikke funker helt sånn, men velger å holde enn knapp på at det betyr positive ting i vente for oss begge.

Eller så er vi begge bare litt tullete og ønsker det veldig sterkt :hilarious:
Det stemmer!! Håper så veldig på positiv test om 3-4 dager :smiley-angelic001

Krysser fingrene for oss :Heartred

Dag 468 - Vår vei mot 3 velsignelser

Jeg tror jeg begynner å bli syk :hungover:
Musklene verker og kroppen kjennes blytung. Datteren min er også nede for telling, og jeg kjenner at jeg virkelig ikke har tid til dette!

Men, bortsett fra dette må jeg jo skrive ned dagens symptomer som kanskje ikke er sykdomsrelaterte!

4 DPO:
- murringer og stikk i livmor
- støl og øm i brystene
- mild kvalme
- utmattelse
- sure oppstøt

Last edited:
Dag 468 - Vår vei mot 3 velsignelser

Jeg tror jeg begynner å bli syk :hungover:
Musklene verker og kroppen kjennes blytung. Datteren min er også nede for telling, og jeg kjenner at jeg virkelig ikke har tid til dette!

Men, bortsett fra dette må jeg jo skrive ned dagens symptomer som ikke er sykdomsrelaterte!

4 DPO:
- støl og øm i brystene
- mild kvalme
- utmattelse
- sure oppstøt
Usj, vi har også sykdom i hus (dvs meg med feber/forhøyet temp etter Paracet, reagerer fort på forhøyet temp, kroppsverk og hodepine). Satser på at du slipper unna, at det gir seg :Heartred

Dag 473 - Vår vei mot 3 velsignelser

Jeg trodde jeg begynte å bli syk, men det skjedde liksom ikke noe mer. Tok en test i går, men så ingen verdens ting. På kvelden kjente jeg på voldsomme stikk i venstre eggstokk, og da nesten bare visste jeg det. Samme har skjedd hver gang jeg er blitt gravid! Så, jeg tok en test i dag 8 DPO, og der var det en liten men synlig strek :sad015

ISIMG-809807.jpeg

IMG_2196.jpeg

Har et lite håp nå, og skal driste meg til en digital i morgen før jeg forteller mannen! :Heartred

Legger ved symptomene jeg har kjent på resten av DPO-dagene. De eneste som skiller seg ut fra PMS for min del, er: murringer og stikk i livmor, ømfintlig luktesans og stikk i eggstokker!

5 DPO:
- ømfintlig luktesans
- emosjonell
- økt utflod

6 DPO:
- ømfintlig luktesans
- økt utflod

7 DPO:
- ømfintlig luktesans
- murring og stikk i livmor
- vondt i venstre eggstokk
- veldig hodepine
- veldig trøtt

8 DPO:
- ømfintlig luktesans
- veldig trøtt
- lett hodepine

Dag 473 - Vår vei mot 3 velsignelser

Jeg trodde jeg begynte å bli syk, men det skjedde liksom ikke noe mer. Tok en test i går, men så ingen verdens ting. På kvelden kjente jeg på voldsomme stikk i venstre eggstokk, og da nesten bare visste jeg det. Samme har skjedd hver gang jeg er blitt gravid! Så, jeg tok en test i dag 8 DPO, og der var det en liten men synlig strek :sad015

Vis vedlegget 452952

Vis vedlegget 452953

Har et lite håp nå, og skal driste meg til en digital i morgen før jeg forteller mannen! :Heartred

Legger ved symptomene jeg har kjent på resten av DPO-dagene. De eneste som skiller seg ut fra PMS for min del, er: murringer og stikk i livmor, ømfintlig luktesans og stikk i eggstokker!

5 DPO:
- ømfintlig luktesans
- emosjonell
- økt utflod

6 DPO:
- ømfintlig luktesans
- økt utflod

7 DPO:
- ømfintlig luktesans
- murring og stikk i livmor
- vondt i venstre eggstokk
- veldig hodepine
- veldig trøtt

8 DPO:
- ømfintlig luktesans
- veldig trøtt
- lett hodepine
Wiii, jeg ser. Hvisker gratulerer ❤️❤️

Så var det offisielt!

Mannen ble overrasket med kurv og test. Ville ikke si noe i går, før jeg tok en digital i dag. Føler menn nesten ikke forstår det med mindre det står skrevet i sten :angelic:

Booket tidlig ultralyd 7. februar. Da skal jeg være 6+1! Med tanke på MA i fjor, og 3 SA før vi fikk førstemann - så må jeg ha bekreftelse på at det er liv så tidlig som mulig.

Håper så inderlig spiren blir værende!!

6C26341D-00DD-4E86-969E-162EC94E7151.jpeg

Back
Topp