Vår vei mot 3 velsignelser • GRAVID!

Dag 357 - Vår vei mot 3 velsignelser

1 DPO i dag, etter hva jeg vil kalle en halvveis prøverunde t.o.m eggløsningsdag som var i går.
Fordelen med å ha endometriose, er at det ikke finnes tvil om når egget faktisk slipper. Får veldige kramper, eggstokker og bekken er kjempe hovent, og det avtar så fort egget slipper.

Begynner å teste om 6 dager, selv om sjansen for positivt svar så tidlig, er rimelig liten. Men, jeg fikk faktisk positiv test 7 DPO med babyen vi mistet i april. Så, sjansen er der : )

Nå legger jeg kropp og sinn til universet, så får vi se hva neste uke bringer. :Heartpink

thumbnail_image0.jpg

Dag 359 - Vår vei mot 3 velsignelser

3 DPO, og dagene går sakte .. :hilarious:

Nå har vi jo ikke forsøkt aktivt denne måneden, så jeg har egentlig ikke så store forhåpninger. Men, så ligger det et gnagende ønske i hjertet allikevel, som gjør at jeg allikevel har et ørlite håp om at det kan ha skjedd uten at vi har forsøkt.

Det gjorde jo det sist. 5 dager før eggløsning ble jeg gravid, da til og med ved å hoppe av i svingen. En gudegave tenkte jeg, da jeg stod der med den positive testen i hånden. Men, den lille var ikke klar for verden, og hjertet sluttet å banke i uke 7.

Jeg sørget i hele sommer. Det var vondt, og jeg følte at dette ikke var noe jeg ville utsette meg for igjen. Vi mistet jo 3 ganger før vi fikk førstemann også, og de små tok en bit av hjertet mitt med seg hver gang de forsvant fra magen.

Om 4 dager ryker jeg på første test. Får bare vente å se :Heartpink

Dag 415 - Vår vei mot 3 velsignelser

Glemte helt av å poste forrige syklus. Men, det endte altså i negative tester og mens..
Men, denne syklusen har vi gjort en innsats og jeg har et lite håp om at en liten spire fester seg i løpet av de kommende dagene :shy:

I dag er jeg 2 DPO, og i går gikk jeg til innkjøp av ny boks med vitaminer + folsyre. Ser for meg å begynne å teste om 5 dager, altså 26. november (7DPO). Sensitiv luktesans har vært mitt nr. 1 tidligste symptom i alle graviditeter, så jeg får bare se om jeg merker noe til det fra ca. 6 DPO.

Har også bestilt en haug med graviditetstester, så skal prøve å holde dagboken oppdatert fra og med første testdag!

Legger ved bilde av eggløsningstestene mine for denne syklusen:

Tester.jpg

Dag 419 - Vår vei mot 3 velsignelser

6 DPO i dag, og selv om jeg skulle vente til i morgen, klarte jeg ikke å holde meg :hilarious:

Nå begynner i hvert fall testebonanzaen!
Legger ved dagens test, til de som vil se.

Vedlegg

• IMG_1502.jpeg
    IMG_1502.jpeg
    2,4 MB · Visninger: 27
Dag 422 - Vår vei mot 3 velsignelser

9 DPO i dag, og fullstendig negative tester.. :sorry:
Drømte i natt at jeg var gravid, så det var ekstra sårt å se de kritt hvite testene lyse mot meg.

Jeg vet at andre kan tenke at 9 DPO er tidlig å gi opp håpet, men ikke for meg personlig.
Jeg har vært gravid 6 ganger, mistet 4. Hver eneste gang jeg har vært gravid, har jeg fått positive tester innen 8 DPO.

Så, da har jeg meldt meg inn i IKM-gruppen for uke 52, og krysser fingrene for en bursdag- og julespire.
Jeg fyller nemlig år, 23. desember :Heartred

Last edited:
Dag 427 - Vår vei mot 3 velsignelser

TR kom endelig i går! Syklusen har variert mellom 24-25 dager siden MA i april, men nå er vi endelig tilbake til standard 26 dager.

Jeg har hatt en standard syklus på 26 dager så lenge jeg kan huske, og med blødning i 5 dager. De siste syklusene etter april, har variert. Både i forhold til lengde, men også blødningsmengde, og frem til for 3 måneder siden hvor jeg slet mye med spotting i forkant av mens. Det er jo som kjent et tegn på lavt progesteronnivå, som nok har gjort at jeg ikke har klart å bli gravid.

Men, med syklus på 26 dager og 0 spotting i forkant de siste 3 månedene, er jeg mer enn klar for et julemirakel :Heartred

Så nå som det har vært "Black week" bestilte jeg en haug med eggløsningstester, graviditetstester og - fertilitetsgel! Aldri prøvd det før, men tenker det er verdt et forsøk om ikke annet.

Kanskje noen andre her inne har prøvd det?

Dag 441 - Vår vei mot 3 velsignelser

Eggløsning kom 15. desember denne måneden, som gjør at jeg er 2 DPO i dag! Nå er jeg altså så utrolig spent på om det går denne måneden :sorry:

Vi babydanset 10., 12., 13. og 14. desember. Men, ikke på selve eggløsningsdagen! Vet at det generelt er best å ha samleie i dagene i forkant av eggløsning, men kjenner fremdeles på en klump i magen av at vi ikke fikk tid på selve eggløsningsdagen.

På mandag, lille julaften (8 DPO), har jeg bursdag så krysser fingrene for en liten strek da :Heartred

Vedlegg

• thumbnail_IMG_1729.jpg
    thumbnail_IMG_1729.jpg
    275,3 KB · Visninger: 17
Krysser fingrene for at klumpen i magen blir til en fin liten julekule ;) høres ut som en god aksjelegging før EL så det er nok gode muligheter der :Heartred

Så fin og reflektert dagbok :love7 Så leit å lese om MA'en :Heartred

Spennende framover for deg, verdens fineste jule- og bursdagsgave!

Så fin og reflektert dagbok :love7 Så leit å lese om MA'en :Heartred

Spennende framover for deg, verdens fineste jule- og bursdagsgave!
Tusen takk @Mindel :Heartred
Man skulle jo tro at det ble lettere å takle når man har mistet så mange ganger før, men sorgen blir liksom ikke noe mindre av den grunn.

Krysser fingrene for en liten spire til jul og bursdag! :love7

Dag 443 - Vår vei mot 3 velsignelser

Tja, hadde jo håpet på at dagene skulle gå litt raskere med full kalender. Men, jeg teller fremdeles ned til dagene for testing :bag:
4 DPO, og 3 dager til jeg ryker på første tidligtest! Implantasjon har jo ikke skjedd enda (om det i hele tatt skjer), så foreløpig ingen symptomer.

Skulle ønske jeg klarte å holde meg til etter julaften, men det eneste i livet jeg har tålmodighet til - er barna mine :hilarious:

Nå er i alle fall alle julegaver handlet inn, julekortene er ferdig printet og levert ut til de nærmeste. Jeg mangler 3 kalendergaver til barna, samt å handle inn til julestrømpene deres. Badet og kjøkkenet må vaskes ned, og alt av sengetøy må vaskes før besøket kommer. Nok å henge fingrene i med andre ord!

I morgen skal jeg til frisøren for å fikse håret før julefeiringen. Det blir min siste ting på listen før jeg endelig kan slappe litt av!

Hvor mye står igjen for deres del? smiley-chores003

Dag 462 - Vår vei mot 3 velsignelser

Jul og nyttår er forbi, og jeg fikk dessverre ingen positiv test i verken bursdag- eller julegave :sorry:
Jeg hadde det på følelsen, da jeg ikke hadde noen symptomer overhodet. Til tross for at de første symptomene for min del har vært veldig diffuse, har jeg alltid bare "visst" da jeg har vært gravid.

Nå er vi inne i 3 aktive prøveperiode, og vi har 2 prøveperioder til før vi setter en stopp frem til høsten. Dette er dog første måneden jeg føler kroppen er tilbake til sitt vanlige "jeg" etter MA i april 2024.

Jeg er på CD 12, og estimert eggløsning er om 2 dager! Kryss fingrene for meg denne måneden :Heartblue

Måned: Januar
Mens: 27.12.24
Eggløsning: 08.01.25
Termin: 03.10.2025

Måned: Februar
Mens: 21.01.25
Eggløsning: 02.02.2025
Termin: 28.10.2024

Måned: Februar
Mens: 15.02.25
Eggløsning: 27.02.25
Termin: 22.11.25

Last edited:
Kan jeg spørre hvorfor dere pauser til høsten? Håper for deg, met en halvparten blir jo gravide i løpet av seks måneder om alt ligger til rette for det :love7

Kan jeg spørre hvorfor dere pauser til høsten? Håper for deg, met en halvparten blir jo gravide i løpet av seks måneder om alt ligger til rette for det :love7
Selvfølgelig! Utelukkende på grunn av barnehageplass. Vi har flere rundt oss som har født utenfor månedene som gir automatisk barnehageplass fra fylte 1 år, og det har vært veldig strevsomt økonomisk og ikke minst praktisk.

Nå med tanke på inflasjon, høy rente og mat- og strømpriser, ser vi at det ikke er mulig for oss å ta f.eks. 80% foreldrepenger for å forlenge permisjonstiden. Mannen min er eiendomsmegler og lever av provisjon, og siden man ikke kan velge hvordan man fordeler foreldrepermisjonen selv - så er det ikke et alternativ for oss, dessverre :-(

Selvfølgelig! Utelukkende på grunn av barnehageplass. Vi har flere rundt oss som har født utenfor månedene som gir automatisk barnehageplass fra fylte 1 år, og det har vært veldig strevsomt økonomisk og ikke minst praktisk.

Nå med tanke på inflasjon, høy rente og mat- og strømpriser, ser vi at det ikke er mulig for oss å ta f.eks. 80% foreldrepenger for å forlenge permisjonstiden. Mannen min er eiendomsmegler og lever av provisjon, og siden man ikke kan velge hvordan man fordeler foreldrepermisjonen selv - så er det ikke et alternativ for oss, dessverre :-(
Veldig trist at mangel på barnehageplass ødelegger så mye for folk. Det mases om at vi skal få flere barn, men det virker jo ikke som at det er så viktig når vi som f.eks. får barn i februar, straffes økonomisk for det.

Veldig trist at mangel på barnehageplass ødelegger så mye for folk. Det mases om at vi skal få flere barn, men det virker jo ikke som at det er så viktig når vi som f.eks. får barn i februar, straffes økonomisk for det.
Ja, det er helt vanvittig at vi som bor i et av verdens rikeste land, ikke har en skikkelig ordning på dette!

Og, jeg er absolutt for likestilling, men det er da ikke mannen som går gravid, føder og er i barsel? Jeg har hatt to akutte keisersnitt med de første barna mine, og kroppen min var i en forferdelig tilstand i 2 år i etterkant. Så skal jeg liksom ut i jobb igjen etter 7 måneder, med en baby som så vidt har smakt fast føde? Blir så ergelig av å tenke på dette :banghead:

Så, da har vi liksom ikke annet valg da, enn å måtte knipe igjen de månedene som gir en baby født utenfor "sesongen", selv om vi så sårt ønsker et barn til. Som også staten nærmest trygler oss om å få - ikke minst! :facepalm:

Ja, det er helt vanvittig at vi som bor i et av verdens rikeste land, ikke har en skikkelig ordning på dette!

Og, jeg er absolutt for likestilling, men det er da ikke mannen som går gravid, føder og er i barsel? Jeg har hatt to akutte keisersnitt med de første barna mine, og kroppen min var i en forferdelig tilstand i 2 år i etterkant. Så skal jeg liksom ut i jobb igjen etter 7 måneder, med en baby som så vidt har smakt fast føde? Blir så ergelig av å tenke på dette :banghead:

Så, da har vi liksom ikke annet valg da, enn å måtte knipe igjen de månedene som gir en baby født utenfor "sesongen", selv om vi så sårt ønsker et barn til. Som også staten nærmest trygler oss om å få - ikke minst! :facepalm:
Huff, det høres heftig ut med to akutte keisersnitt! Og tungt å måtte tilbake i jobb før man føler seg klar.

Krysser fingrene for at det blir spire ila de neste 3 PPene! Dumt dette med barnehageplass skal være en begrensning, men har samme tanke her :/

Back
Topp