Vår siste lille skatt ventes i desember

Gratulerer så mye, jeg ble altså så glad! Er jo en stund siden jeg var inne her, og herregud så mye som har skjedd på det som for meg føles som kort tid! :Heartpink
 
Gratulerer så mye med en lillesøster i magen!
 
Da var det på tide med en aldri så liten oppdatering i dagboken, 22+4 i dag.

Termin: 20. Desember
Kjønn: Jente :Heartred Solveig Viola
Trimester: 2
Graviditetsmnd: 6
Prosent gjennomført: 55,8%
Neste JM/legetime: jordmortime om to uker
Ultralyd: Venter på innkalling, det blir trivselskontroll i uke 32 ish
Plager: Nå er det virkelig den deilige midtre delen, har veldig få plager annet enn urolige ben om natta og blodtrykksfall iblandt. Blir fortere sliten også, men dette er da ingenting i forhold til forrige svangerskap med mye kvalme og tidlige bekkenplager.. Heldig nå enn så lenge!
Innkjøp: uh… litt klær. Venter på strikket hentesett og teppe, hekler litt selv (er helt noob)
Utstyr så langt: Har det meste store etter storebror på 3 år
Utstyr som gjenstår: nytt trekk til vogna, vil fiffe bugabooen opp burgunderrød. Nytt babybadekar, mulig vi går for Stokke sitt. Bæretøy som ikke blir for komplisert eller alt for varmt. Noe klær, kremer etc
Vekt: Djez… raser opp.
Medisiner: Somac, ikke en dag uten pga kronisk gastritt.
Aktivitet i magen: Gjett om:woot: i skrivende stund er det mye dansing og turning. Elsker det!
Kynnere: ikke plagsomme foreløpig
Matkick: Brokkolisalaten fra meny!
Humør: Ikke så gæli’ nå. Spør du mannen min så har han sikkert andre meninger :hilarious: nei.. altså, er mer hormonell enn til vanlig. Men stort sett er humøret oppe.
Tanker om fødsel: Ingen spesielle ennå, håper det vil gå litt raskere unna enn sist.
Neste milepæl: uke 24
Mage: jada, fikk som tidligere mye mage tidlig i svangerskapet. Er 160 høy og bærer alt på utsiden, så ser sprekkeferdig ut allerede. Legger ved bilde senere.
 
Last edited:
Hurra! Tenk så langt du har kommet :)
 
Så hyggelig oppdatering :) Det er så deilig når man kjenner liv. Da er alt mer på ekte. Den limboperioden mellom tul og oul var lang følte jeg. Da var det hverken liv eller ul.
 
Hei på dere :love7 Er nå kommet til uke 33+1. 51 dager igjen til termin.
Tida flyr avgårde, samtidig som det går fryktelig sakte.. om det gir mening? Tenker den lange tida som prøver er skylda. Men nå er vi snaart i mål!

Termin: 20. Desember

Kjønn: Jente :Heartred Solveig Viola

Trimester: 3

Graviditetsmnd: 8

Prosent gjennomført: 82%

Neste JM/legetime: Time hos JM om 3 uker

Ultralyd: Vekt/trivselskontroll nr 2. 18/11.

Plager: Fremdeles i mye bedre form enn i forrige svangerskap for 3.5 år siden, og er veldig takknemlig for det.
Har lyttet mye mer til kroppen denne gangen, så bekkensmerter har jeg knapt kjent noe til. Er veldig overrasket egentlig, var skråsikker på at det ville bli værre denne gang.. (noe statistikken viser)

Halsbrann og trøttere enn vanlig. Så, er kjempeheldig. Banker i alle bord

Innkjøp:
Nå er det meste i hus.

Utstyr som gjenstår:
Vinterpose til vogn og nytt trekk til vippestol.. og lammeskinn.
Avventer litt til for å se om det dukke opp noen rabatter på det jeg vil ha nærmere blackfriday.

Vekt: Ja, den står på badet. Har aldri veid så mye som nå, men har mer eller mindre stagnert denne oppgangen ..siste par mnd kanskje.

Medisiner: Somac, ikke en dag uten pga kronisk gastritt.

Aktivitet i magen: Stort sett mye aktivitet i magen, men har skremt oss et par ganger alt.. med tverrleie og innoverspark. Takk og pris for fine folk på føden som sjekker over en lav sko.

Kynnere: Mange ganger daglig.

Matkick: nja.. ikke noe spesielt for øyeblikket. Er bare sulten generelt

Humør: Ganske bra? Tror jeg?

Tanker om fødsel: Går all inn for ‘positiv fødsel’ metoden! Holder på med kurs og leser boka. Det gir en trygghet og ro nå.. kjempedeilig å ikke grue seg.


Neste milepæl: Uke 37

Mage: Stor og rund.

1070DA63-A6A8-4B0C-9B48-4223C9342219.jpeg
 
40+6, og ble indusert i går med ballong.

Det har kommer et nytt regelverk som gjør det umulig å reise hjem med den ballongen pga tidligere KS… det var jeg ikke beredt på. Så natta har gått sin gang uten min BBHugme :scared001 mannen tar den med når han kommer i 9-10 tida.

Ballongen sitter på sin plass fremdeles… har kynnere/modningsrier jevnt og trutt. Sett en hel sesong av 90’days.. :hilarious: ellers er det ganske kjedelig her på rommet.
 
40+6, og ble indusert i går med ballong.

Det har kommer et nytt regelverk som gjør det umulig å reise hjem med den ballongen pga tidligere KS… det var jeg ikke beredt på. Så natta har gått sin gang uten min BBHugme :scared001 mannen tar den med når han kommer i 9-10 tida.

Ballongen sitter på sin plass fremdeles… har kynnere/modningsrier jevnt og trutt. Sett en hel sesong av 90’days.. :hilarious: ellers er det ganske kjedelig her på rommet.
Masse lykke til med fødsel, tenk nå er du nesten i mål!❤️
 
Nesten i mål nå! Håper det blir tidenes tidlige julegave!
 
Lykke til ❤️ den ballongen syns jeg var pyton og døds vondt.
Tenk at du er i mål ❤️❤️ snart❤️
 
Takk dere :Heartred
Nå vandrer jeg i korridorene, mannen er hjemme hos småen på 3 og klargjør det han kan før i morgen.
Slimproppen har gått og riene er korte men vonde. Legesjekk i kveld, da blir det vaginaltablett. Om ikke ballongen faller ut av seg selv før det
 
Takk dere :Heartred
Nå vandrer jeg i korridorene, mannen er hjemme hos småen på 3 og klargjør det han kan før i morgen.
Slimproppen har gått og riene er korte men vonde. Legesjekk i kveld, da blir det vaginaltablett. Om ikke ballongen faller ut av seg selv før det
Hvordan går natten?
 
Kl 08:41 kom lillemor :Heartred
Det gikk radig egentlig. Først ballongen, deretter kun en vaginaltablett for å kickstarte sirkuset.
Da jeg kom i aktiv fødsel (ca kl 05:00), så gikk det da fra knappe 4 cm til fødsel på 3 timer og 41 min.
Rått og brutalt, er så sår i halsen av ur-brølene. Og har mista en liter blod.
Men ellers.. er jeg veldig glad for å være ferdig!

6A60C502-D478-43F3-880C-4E3C3FF708D8.jpeg
 
Last edited:
Kl 08:41 kom lillemor :Heartred
Det gikk radig egentlig. Først ballongen, deretter kun en vaginaltablett for å kickstarte sirkuset.
Da jeg kom i aktiv fødsel (ca kl 05:00), så gikk det da fra knappe 4 cm til fødsel på 3 timer og 41 min.
Rått og brutalt, er så sår i halsen av ur-brølene. Og har mista en liter blod.
Men ellers.. er jeg veldig glad for å være ferdig!
Gratulerer så mye :Heartred :joyful: Kjempebra jobbet!
Fikk du blodoverføring? Jeg mistet også en god del blod, såpass mye at hb var under 8 og måtte ha to poser :dead:
 
Back
Topp