UVI??

clazica

Betatt av forumet
Jeg var hos legen for kontroll for ca 1,5 uke siden. I dag fikk jeg mld fra legen at jeg har påvist uvi.. Er det vanlig å ha det uten å vite om det selv?

Har hørt at man kan ha det uten å vite det, ja. Er visst blant annet derfor man sjekker urin på kontrollene i svangerskapet. Hva skulle du gjøre? Ta antibiotika?

Har hørt at man kan ha det uten å vite det, ja. Er visst blant annet derfor man sjekker urin på kontrollene i svangerskapet. Hva skulle du gjøre? Ta antibiotika?

Ja tror det. Må visst hvertfall på apoteket å hente resept.

Ok, så de sjekker det alltid når du leverer urinprøve på svangerskapskontrollene? Har hørt man kan ha det uten å vite det ja...

Som regel kjenner man det, men noen ganger er det såpass svakt at man ikke merker det. Har hatt det i kroppen i over 2 uker, vet enda ikke om min antibiotika var sterk nok. Merker det i morgen...

Jeg kjente det ikke, og det utviklet seg til nyrebekkenbetennelse, så er greit å sjekke :-) Ingen problem med en gang man får antibiotika

Jeg kjente det ikke, og det utviklet seg til nyrebekkenbetennelse, så er greit å sjekke :) Ingen problem med en gang man får antibiotika
Du kjente vell nyrebekkenbeetennelsen?

Ja, det merket jeg veldig godt, men ikke symptomene før :D Legen min mente til og med smertene bare var ligamentsmerter. Hater at alle tror gravide bare er hysterisk
Var det no under graviditeten? :o

Ja, det var i uke 16. Hadde feber og smerter, men legen mente at det neppe var noe galt. Nesten litt "deilig" å motbevise han.. Fikk derimot god hjelp til slutt og foreløpig er alt fint! :)

Ja, det var i uke 16. Hadde feber og smerter, men legen mente at det neppe var noe galt. Nesten litt "deilig" å motbevise han.. Fikk derimot god hjelp til slutt og foreløpig er alt fint! :)
Nyrebekkenbetennelse er jo farlig under graviditet :o

Det er dessverre ikke uvanlig å ha UVI uten å merke så mye til det når man er gravid..

Det er dessverre ikke uvanlig å ha UVI uten å merke så mye til det når man er gravid..
Er det vanlig at antibiotika funker dårligere mens man er gravid?

Nei det har jeg ikke hørt om, men pass på at legen gir deg en antibiotika som ikke er skadelig for babyen :)
Vært veldig på det hele tiden. Den siste jeg fikk kunne jeg ikke tatt i første trimester. Tok siste tablett mandag men ikke 100 % overbevist om at jeg er helt kvitt det. Ser an dag for dag, ellers kontroll uke 24 på mandag :) så blir nok sjekket for det også :)

Back
Topp