"Uvanlig" mat

Vel uvanlig og uvanlig.. men spiser jo endel kompe. Helst med sukker, smør og kulturmelk! Kompe er også kjent som ball, raspeball, evt komle. Kvernet potet som er laget som en ball. Trimmings/lettsaltet sideflesk inni. Namnam. Mamma laget det i går ;)

Var ei på jobb som insisterte på at skive med banan og majones var kjempegodt.. :-S

Altså ikke mac and cheese men mac and fish :D artig

Ikkje sant? Og herligheten ser slik ut (måtte lage meg det etter eg skreiv om det her, tvinga det ned til tross for over 39 i feber og mulig halsbetennelse... Er jo såååå godt!):

1360553698327.jpg

Altså ikke mac and cheese men mac and fish :D artig

Ikkje sant? Og herligheten ser slik ut (måtte lage meg det etter eg skreiv om det her, tvinga det ned til tross for over 39 i feber og mulig halsbetennelse... Er jo såååå godt!):

Vis vedlegget 4322

Oisann, her skjedde det masse! Nåja, ein god ting kan ikkje seiast for ofte...

Mølje! Noen tror det er en fiskerett, men det er rett og slett et slags flatbrød som er dynket i kjøttkraft.

Spises til jul, veldig godt!:)
Vi har det i min familie også, vi spiser det siste lørdagen før julaften. Eneste forskjellen er at vi bruker flytende ribbefett istedefor kjøttkraft :-)

Vet om noen som spiser telepølse med bringebærsyltetøy. Det kan ikke være vanlig!:p

På sommeren spiser jeg alltid kokte poteter i en blanding av kald melk og rømme med pepper på. Kjempegod og enkel sommermat :-)

Spiser fiskekaker med makaroni i hvitsaus og potet, ikke hørt mange som gjør det. Og ja, majones med banan er godt på brødskiva ;) også har vi jo Møsbrømlefse <3 den består av tynn lefse som stekes på takke med møsbrøm(halvtykk saus med bla brunost i), smør og seterrømme i :)(fra Salten i Nordland) og så tror jeg både lungemos og gammelsaltet sei er litt uvanlig mat for vår generasjon. Samme med stekt blodpølse med sirup, potet, tyttebærsyltetøy og salat med appelsin i er noe uvanlig - men veldig godt :)

Back
Topp