"Uvanlig" mat

Mylse ;) Står dravle på boksen, men jeg kjenner det som mylse. Vet ikke om det er vanlig eller uvanlig mat :P

Sauetestikler? :P

Mylse ;) Står dravle på boksen, men jeg kjenner det som mylse. Vet ikke om det er vanlig eller uvanlig mat :P
Dravle,spiser vi og:-)
Men er ikke noe på den en får kjøpe,liker mye bedre når en koker av skikkelig fersk råmelk:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det hender at vi spiser pølse, potetmos OG spaghetti. Jeg hadde aldri spist det sammen før samboeren min introduserte det for meg, men godt er det! :)

Det har vi hver gang vi har pølser. Pølser spagetti og potetmos sammen er greit. Men om man har kjøttdeig så er det kun spagetti som er greit.

Bollemelk er det ikke mange jeg kjenner som vet hva er.. Men det er namnam :-D

Beste min mann kan få til middag. Jeg syns det er megakvalmt. En billigmiddag fra nord-Norge. Fysj :P

spiser ikke noe uvanlig som jeg vet, men før når onkel jakta spiste jeg lompe med røkt bever og potetstappe det er helt fantastisk

Hvis vi har rester etter risgrøt så steker vi det til frokost. :p

Hvis vi har spist noe med jasminris, så lager vi grøt av det dagen etter. Koker hvetemelsgrøt og tømmer jasminrisen oppi. :p

Jeg elsker smørgrøt, er vel ikke så veldig uvanlig, men samboeren min rister på hodet om jeg lager det. HeHe.

Spiser nok ikke noe som er uvanlig mat :-)
Jeg koser meg med vanlig "kjedelig" mat

Pittesmå, steikte fiskebollebitar blanda 50/50 med kokt makaroni. Min all time yndlingsrett!

Vi spiser Duppe :-) Og da ikke som i flesk og duppe, men noe annet!
Det er kefir, med rømme og gressløk :-) Har det på kokte poteter med salt, pepper og spekemat <3
Også har vi klotmjølk (som er det samme som flere her har ett annet navn på, "pannekake"boller i melk.)
Men vi har også klot i kjøttsuppa. Og det er en type melbolle som kokes i suppa.

Morsomt å lese! Elsker ny mat, kunne gjerne smakt det meste her! :)

Vi bruker flesk til fiskeboller og pannekaker, tyttebærsyltetøy til så å si alt untatt rød fisk, siste jeg kommer på i farta er bogskinke med blomkål, ris og bernaise (seff tyttebær).

Det er en tykk pannekakerøre som man legger i kokende melk med en skje, og blir da til boller. Serveres med sukker på :) Søk bollemelk på Google,da får du sett bilder :)
Tror det er det min familie kalle kleppmelk :) Farlig godt synes jeg :D

Exen min ble satt ut når jeg laga makaroni suppe.. melk med makaroni oppi og sukker på toppen.. nam nam :)

Back
Topp