"Uvanlig" mat

Spiser nok ikke noe som er uvanlig mat :)
Jeg koser meg med vanlig "kjedelig" mat
Det kan jo være vanlig for DEG, bare at "ingen" har hørt om det før?

Makaronisuppe hadde jeg ike hørt om før svogeren min laget det for eksempel:)

Jeg elsker smørgrøt, er vel ikke så veldig uvanlig, men samboeren min rister på hodet om jeg lager det. HeHe.

Det tror jeg ikke er så uvanlig da, de kaller det vel gjerne fløyelsgrøt andre plasser. Jeg syns også det er nydelig, men jeg MÅ spise det slik vi gjorde da vi var små, nemlig at jeg har på sukker og kanel, og så rører man det til en jevn "suppe" liksom. :p Tror mamma gjorde det til oss for at det skulle bli mindre søl, og jeg klarer ikke å spise det på noen annen måte. Syns ikke det smaker godt om det ikke er jevn sukker og kanel-smak liksom.

Semulegrøt laget med saft i stedet for melk. Rødsaft altså.

Mølje! Noen tror det er en fiskerett, men det er rett og slett et slags flatbrød som er dynket i kjøttkraft.

Spises til jul, veldig godt!:)
Har aldri vært vant til det jeg, men de fleste spiser det her på østlandet. Vil ikke kalle det kjøttkraft da men ribbefett. Frister ikke meg hehe

Melkesuppe... Har ikke hørt om mange som spiser det. Mange ÅR siden jeg har laget - tar noen timer. Typisk dessert på søndager man er hjenme

Eneste jeg kan komme på er at 1. juledag har vi alltid kling med kald ribbe fra dagen før til frokost.

Her var det mye rart :) endel av mateen er jo fra "gamledager", men er det noen som har noen mer moderne merkelige matretter?

Jeg bruker makaroni til kjøttkaker i brun saus, i tillegg til potet og ertestuing. Min farmor laget det alltid og det blir ikke det samme uten!
Mannen er vandt til at de hadde uer-hode og torsketunge til middag. Sikkert ikke kjempeuvanlig for mange, men det er ikke jeg vandt til igjen.

Jeg elsker smørgrøt, er vel ikke så veldig uvanlig, men samboeren min rister på hodet om jeg lager det. HeHe.
Det samme her. Jeg lager det derfor kun for meg selv når jeg er alene hjemme :P Mannen tåler helst ikke lukta en gang :P

Back
Topp