"Uvanlig" mat

Hoppande teltplugg

Forumet er livet
Hva spiser dere som "ingen" andre har hørt om?

Her har vi klimper i kjøttsuppa. Det er en slags melbolle med sukker i:)

Mølje! Noen tror det er en fiskerett, men det er rett og slett et slags flatbrød som er dynket i kjøttkraft.

Spises til jul, veldig godt!:)

Mølje! Noen tror det er en fiskerett, men det er rett og slett et slags flatbrød som er dynket i kjøttkraft.

Spises til jul, veldig godt!:)

Det er jo en fiskerett også. Det vi kaller mølje her er ferskfisk, lever og rogn. :p

Kommer ikke på noe i farta som er ukjent fra oss.

Bollemelk er det ikke mange jeg kjenner som vet hva er.. Men det er namnam :-D

Vi spiser djuvslandsteik som er stekte røkte kjøttpølser fra et spesielt slakteri, i kvit saus med løk i, og orroresteik som er omtrent likt bare med bacon i stedet for pølsa.

Til jul har vi lutafisk-servert med hardlefse, potetkaker og melkekaker (pannekaker) med smør og sukker.

Om sommeren når vi fisker pale, spiser vi den nytrekt til kvelds med nystekte melkekaker med smør og sukker:-D

Jeg spiser bondesaus, altså vossakorv i hvit saus.. Har per dags dato aldri møtt noen som har smakt det..

Melkesuppe med byggryn, sukker og kanel. Enten før eller ved siden av spekesild. som forøvrig spises på flatbrød med kokte poteter og rå løk.

Hva er det?

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Det er en tykk pannekakerøre som man legger i kokende melk med en skje, og blir da til boller. Serveres med sukker på :-) Søk bollemelk på Google,da får du sett bilder :-)

Spiser mølje til jul..flatbrød i ribbefett :) men bortsett fra det tror jeg ikke jeg eter så mye rart andre ikke har hørt om..

:confused:

..Mye rart :p Trur jeg er rimelig normal, finnes ikke kresen men har ingen uvanlige tradisjoner..

Det hender at vi spiser pølse, potetmos OG spaghetti. Jeg hadde aldri spist det sammen før samboeren min introduserte det for meg, men godt er det! :)

Det er en tykk pannekakerøre som man legger i kokende melk med en skje, og blir da til boller. Serveres med sukker på :) Søk bollemelk på Google,da får du sett bilder :)
Det er mye det samme som klimper, bare at vi har dem oppi kjøttsuppa, og så har vi løksaus og poteter til:)

Det er en tykk pannekakerøre som man legger i kokende melk med en skje, og blir da til boller. Serveres med sukker på :) Søk bollemelk på Google,da får du sett bilder :)

sikkert det samme som vi kaller "klæppsuppe" :)

Back
Topp