Utvendig UL erfaring?

Kan være plassering av morkaken også, hadde morkaken forran og hun tok den ultralyd staven ved navlen å pressa på skrått nedover, kanskje morkaken var i veien? o_O
 
Tar de alltid utvendig etter uke 12? Har ul 12+5, og er overvektig. Er redd for at fettet på magen skal være i veien...
Jeg var forbredt på innvendig da jeg har ganske «myk» og fluffy mage, litt overvekt.. men det gikk utvendig. Kan jeg spørre om du/dere med mage fra før har fått gravid mage eller kjenner livmor? Synes alt er så mykt her, kjenner ikke noe spesielt enda:)
 
Jeg var forbredt på innvendig da jeg har ganske «myk» og fluffy mage, litt overvekt.. men det gikk utvendig. Kan jeg spørre om du/dere med mage fra før har fått gravid mage eller kjenner livmor? Synes alt er så mykt her, kjenner ikke noe spesielt enda:)
Jeg er førstegangs, men syns ikke jeg kjenner noe spesielt heller. I apper og slikt står det at livmoren er «rett over skambeinet» nå (for min del), men jeg kjenner bare skambein. Kan kanskje ha noe med at jeg har et fettlag der, som gjør alt mykere?
 
Jeg er førstegangs, men syns ikke jeg kjenner noe spesielt heller. I apper og slikt står det at livmoren er «rett over skambeinet» nå (for min del), men jeg kjenner bare skambein. Kan kanskje ha noe med at jeg har et fettlag der, som gjør alt mykere?
Førstegangs her og, jeg synes også alt er mykt sikkert pga fettet.. litt utålmodig etter å kjenne noe eller se at ting blir litt fastere under ifra:)
 
Her gikk de for innvendig ultralyd i uke 12. Bildene ble veldig mye bedre fra innsiden så glad for at hun ikke forsatte på utsiden men raskt bestemte seg for å gå inn :joyful:
 
Jeg var forbredt på innvendig da jeg har ganske «myk» og fluffy mage, litt overvekt.. men det gikk utvendig. Kan jeg spørre om du/dere med mage fra før har fått gravid mage eller kjenner livmor? Synes alt er så mykt her, kjenner ikke noe spesielt enda:)

Jeg har veldig myk mage både nå og i forrige svangerskap, og kjenner veldig lite til livmor så tidlig denne gangen også.
 
Kjenner livmoren på nedsiden av navlen. Men er fjerdemann her. Synes alt som ligger på magen er ubehagelig.
 
Jeg venter nr 5 og jeg kjenner kun livmora på mårran når jeg har full blære. Så raskt jeg går på do forsvinner livmora innover/nedover i magen slik at jeg ikke kjenner den igjen før neste morgen. Magen er helt mjuk og slapp ellers med andre or :)
 
Jeg var forbredt på innvendig da jeg har ganske «myk» og fluffy mage, litt overvekt.. men det gikk utvendig. Kan jeg spørre om du/dere med mage fra før har fått gravid mage eller kjenner livmor? Synes alt er så mykt her, kjenner ikke noe spesielt enda:)

Ja kjenne livmor godt nå, er 13+4. Har kjent den ett par veker nå og den vokse skikkelig mykje for kvar veka, veldig fasinerande :Heartred viss du holder handa stiv ut, med håndflaten mot fjeset ditt og legger lillefingerflaten av hånda ned på magen nedenfor navelen og skubber den nedover mot skambeinet vil du tydelig kjenne livmora som ein rund ball! Jormora lærte meg det med nr 2 og det var skikkelig WOW opplevelse, for med dei 2 første følte eg ikkje at eg kjente livmora i det heile, før hu viste de rundt veke 15 ish og då kjente eg de supergodt jo :) hadde nok ikkje kjent livmora i veke 11 uten det "trikset" :) det er heller ikkje særlig ubehagelig å kjenne slik, vs å trykke ned med fingrene for du kjenner fort toppen av livmora som er rund, så du kan føre handa opp og ned og veldig tydelig kjenne den runde toppen:Heartpink
 
Ja kjenne livmor godt nå, er 13+4. Har kjent den ett par veker nå og den vokse skikkelig mykje for kvar veka, veldig fasinerande :Heartred viss du holder handa stiv ut, med håndflaten mot fjeset ditt og legger lillefingerflaten av hånda ned på magen nedenfor navelen og skubber den nedover mot skambeinet vil du tydelig kjenne livmora som ein rund ball! Jormora lærte meg det med nr 2 og det var skikkelig WOW opplevelse, for med dei 2 første følte eg ikkje at eg kjente livmora i det heile, før hu viste de rundt veke 15 ish og då kjente eg de supergodt jo :) hadde nok ikkje kjent livmora i veke 11 uten det "trikset" :) det er heller ikkje særlig ubehagelig å kjenne slik, vs å trykke ned med fingrene for du kjenner fort toppen av livmora som er rund, så du kan føre handa opp og ned og veldig tydelig kjenne den runde toppen:Heartpink
Kjenner ikke livmoren uansett hva eg gjør..
 
Kjenner ikke livmoren uansett hva eg gjør..

Alle bærer nok forskjellig ja, finnes jo folk som føder fullbårne barn uten å vite at de var gravide:think005
men om jordmor finner den så kan du jo spør hu om hu kan vise deg korleis hu finner den :Heartred
 
Back
Topp