Utvendig UL erfaring?

Ana90

Blir kjent med forumet
Jeg var å tok utvendig UL forrige uke, men jeg synes legen var så hardhendt.. er det normalt at de presser det apparatet så hardt mot magen? Det er vel ikke farlig? Synes bare det var så ubehagelig..
 
Jeg har hatt utvendig. 13+4 og 14+0, men ingen av dem var hardhendt i det hele tatt. Hvor langt var du når du var?
 
Jeg har tatt utvendig 7, 8 og 12 uker på vei. Synes faktisk hun presset mest da jeg var 12 uker, men ikke så mye at det gjorde vondt.
Men da jeg var 7 uker ville hun kjenne med hendene først, og da trykket hun så hardt at jeg trodde jeg skulle tisse på meg :p Vil tro det er helt ufarlig siden de gjør det?
 
Jeg var å tok utvendig UL forrige uke, men jeg synes legen var så hardhendt.. er det normalt at de presser det apparatet så hardt mot magen? Det er vel ikke farlig? Synes bare det var så ubehagelig..
Sniker
Det er ikke farlig, da jeg var på oul var jm veldig hardhendt for å få baby til å snu seg slik at de fikk tatt de rette målene :)
 
Opplever oftere at de klemmer hardt når de skal kjenne etter.
Med staven skal det jo ikke gjøre vondt, men de presser jo gjerne litt nedover så tidlig da livmoren enda ligger dypt i bekkenet.

Tror det er helt ufarlig:happy:
 
Jeg synes det var litt ubehagelig ja, 12+5, men nok også fordi jeg er øm i området. Synes nogen ganger det er ubehagelig når vi ligger på sofaen og mannen hviler armen sin nederst på magen.
Dessuten var babyen ikke super sammarbeidsvillig og hun som scannet ville gjerne at den skulle snu seg :p
Det er ikke farlig heldigvis, babyen ligger godt beskyttet :D
 
Hun var iallefall ikke hardhendt med meg i dag på utvendig ultralyd. Jeg var 11+6, og det var null problem å få et tydelig og godt bilde.
 
Jeg synes det var litt ubehagelig ja, 12+5, men nok også fordi jeg er øm i området. Synes nogen ganger det er ubehagelig når vi ligger på sofaen og mannen hviler armen sin nederst på magen.
Dessuten var babyen ikke super sammarbeidsvillig og hun som scannet ville gjerne at den skulle snu seg :p
Det er ikke farlig heldigvis, babyen ligger godt beskyttet :D
Det er godt å høre! :) ja jeg er enig, synes også det er ubehagelig om det hviler en arm eller noe på magen.. Litt overbeskyttende kanskje :p
 
Når eg var på min første oul i 2016, pressa Hu sinsykt hardt på magen for å få gode nokk bilder, det var vanskelig å se skikkelig. Husker det som litt skremmende ja :hilarious: men gikk fint, rekner med jm har peiling
 
Nå sist presset hun god ned. Og ristet godt med den ul tingen for å vekke mini inni der. Lå helt i ro:p eg syntes d er skikkelig ubehagelig å ha noe mot magen. Eg må snu meg når barna kommer løpende i full fart
 
Nå sist presset hun god ned. Og ristet godt med den ul tingen for å vekke mini inni der. Lå helt i ro:p eg syntes d er skikkelig ubehagelig å ha noe mot magen. Eg må snu meg når barna kommer løpende i full fart
Åh ja.. det er ikke godt.. det er min første så jeg får litt fort «hetta» eller bekymrer meg så fort noe ubehagelig skjer..
 
Syns og det er litt småvondt, nå har jeg litt chubby mage da, så p kan hende det var for å se ordentlig, hehe :cat:
 
Bebis ligger godt polstret inni der :) Hadde jordmor som lette etter hjertelyd med doppler, og hun kommenterte at hun presset hardt og at det var helt ufarlig.
 
Tar de alltid utvendig etter uke 12? Har ul 12+5, og er overvektig. Er redd for at fettet på magen skal være i veien...
 
Tar de alltid utvendig etter uke 12? Har ul 12+5, og er overvektig. Er redd for at fettet på magen skal være i veien...

Jeg er overvektig og på begge mine TUL ved 12 uker har vært innvendig.
 
Back
Topp