utstyrs skravletråd

Cosyfix ammepute?

Bæresjal og -seler ble brukt mye sist! Brukte ekstatisk sjal fra Aldoria i starten og etter hvert mye Meh Dai og halvklips.
Ja, cosyfix, ja. Jeg endte med å bare bruke vanlige puter. Og han min diet kun 10 min om gangen, så orket liksom ikke sette meg så ordentlig til rette for så kort tid.

Prøvde ut forskjellige bæretøy den gangen også. Hadde også Aldoria, men han fikk bare fullstendig panikk av å føle seg så fast, så bæresele ble den beste løsningen. Likte veldig godt stødige bæresjal etter hvert. Han sov som regel i bæretøy!

Vi har ingenting utenom ny bugaboo vogn og stelleveske, som jeg kjøpte i september før jeg mistet forrige gang.
Ellers har vi faktisk gikk bort alt av babyklær og utstyr fra de andre :p
Seng tenker jeg ikke på i starten, da babyen sover med meg.
Men skal bestille babynest, det har jeg brukt til alle mine, det er gull verdt. Og babybjørn vippestol til å ha med meg på feks badet når jeg skal ta en dusj:p

Vi hadde Mamaroo vippestol med gyngefunskjon til minste frøkna her som hadde kolikk, men den er ganske dyr, så venter å ser om vi får en ny kolikkbaby :angelic:

Ja, cosyfix, ja. Jeg endte med å bare bruke vanlige puter. Og han min diet kun 10 min om gangen, så orket liksom ikke sette meg så ordentlig til rette for så kort tid.

Prøvde ut forskjellige bæretøy den gangen også. Hadde også Aldoria, men han fikk bare fullstendig panikk av å føle seg så fast, så bæresele ble den beste løsningen. Likte veldig godt stødige bæresjal etter hvert. Han sov som regel i bæretøy!

Sov mye i bæretøy her også. Enkleste måten å få han til å sovne på. Veldig deilig med to frie hender. Savner disse kosestundene. :Heartred Tar med meg elastisk skal på barsel denne gangen. Sist fikk jeg låne bæretube.

Det kan jeg se føre meg er stress med to vogner..
Og 18 mnd er litt vel tidlig å slutte med vogn ;)
Ja eg vett 16 mnd er litt tidlig å slutte med vogn, og me brukte søskenvogn lenge sist gang me hadde to relativt tette. Så eg får se om eg finne noe brukt.

Jeg har allerede fått litt vondt i ryggen og har hentet fram min bb hugme. Den er verdt investeringen! Brukte den lenge etter at ungen var født.

Har mye utstyr etter storebror så jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer. Ser der heller an etter hvert, man er jo i permisjon så det er god tid til å handle.

Ser vi får ca samme aldersforskjell (april 2020 her), og jeg lurer så fælt på om det egentlig er behov for søskenvogn? Klarer ikke helt bestemme meg, hvilke tanker har du gjort deg?

—-

For å svare mer generelt på tråden:
Med forrige hadde jeg et ganske avslappet forhold til utstyr før fødsel. Vi hadde arvet litt klær onde minste størrelsene og fått litt i gave. Vi arvet også sprinkelseng og vippestol. Utenom det kjøpte vi bilstol og vogn, men det var det, tror jeg. Men vi bodde i Oslo da, og hadde kort leveringstid fra samtlige nettbutikker (midt under første lockdown, så var ikke så mye handling fysisk i butikk), så vi kjøpte fortløpende det vi så behov for etter fødsel.

edit: kjøpte bb hug me da jeg var gravid. Fantastisk å sove med, ubrukelig som ammepute. Men hadde arvet en sakksosekklignende ammepute som funket gull!

Enig i at bb hugme ikke funket så godt som ammepute, men den var helt gull å ha i ryggen mens jeg ammet! Jeg hadde en unge som kunne die i to timer i strekk så da satt jeg med bb hugme bak og cozyfix foran og hadde hendene fri. Det ble mye serier på meg de første månedene…

Vi har allerede vugge/bedside crib til de første månedene. Mannen laget den til sin søster sine barn, nå er de ferdige så vi får den tilbake :happy:

Vi lurer veldig på dette med baby bilstol som er "fast" i bilen kontra bilstol som kan tas ut og settes på vogn etc. Den vi tenker har ikke håndtak for å ta ut, bære/frakte og plassere på vogn. I starten er det nok er deilig og mer lettvint å kunne ta ut hele bilsetet til frakt mellom bil og hus og til kortere handleturer særlig hvis baby sover.
Vi har maxicosi sin babybilstol og jeg er SÅ glad for at vi gikk for bilstol som man kan kan ta inn og ut av bil uten å vekke baby. Så ville gått for en sånn type om dere er usikre:-)

Enig i at bb hugme ikke funket så godt som ammepute, men den var helt gull å ha i ryggen mens jeg ammet! Jeg hadde en unge som kunne die i to timer i strekk så da satt jeg med bb hugme bak og cozyfix foran og hadde hendene fri. Det ble mye serier på meg de første månedene…
Den ser jeg! Og jeg vet at den funker godt som ammepute for en del også, så det er nok litt smak og behag:) min første sov nesten bare oppå meg til hun var 9 mnd, så ble litt serier her og:angelic:

Ser vi får ca samme aldersforskjell (april 2020 her), og jeg lurer så fælt på om det egentlig er behov for søskenvogn? Klarer ikke helt bestemme meg, hvilke tanker har du gjort deg?

—-

For å svare mer generelt på tråden:
Med forrige hadde jeg et ganske avslappet forhold til utstyr før fødsel. Vi hadde arvet litt klær onde minste størrelsene og fått litt i gave. Vi arvet også sprinkelseng og vippestol. Utenom det kjøpte vi bilstol og vogn, men det var det, tror jeg. Men vi bodde i Oslo da, og hadde kort leveringstid fra samtlige nettbutikker (midt under første lockdown, så var ikke så mye handling fysisk i butikk), så vi kjøpte fortløpende det vi så behov for etter fødsel.

edit: kjøpte bb hug me da jeg var gravid. Fantastisk å sove med, ubrukelig som ammepute. Men hadde arvet en sakksosekklignende ammepute som funket gull!
Jeg har vært litt usikker selv også, mye fram og tilbake. For hun bruker vogna si litt enda, men ikke så mye. Samtidig så er det veldig kjedelig å måtte gå å bære datteren min når vi skal ut og trille og hun ikke gidder gå. To vogner er greit når vi er to, men når jeg er i mammaperm og mannen jobber, så tenker jeg at det blir litt verre.
Jeg trenger bare selve chassiset til søskenvogn, for kan bruke bagdelen og sportsdelen på den jeg har allerede på nytt chassis.

Vi har maxicosi sin babybilstol og jeg er SÅ glad for at vi gikk for bilstol som man kan kan ta inn og ut av bil uten å vekke baby. Så ville gått for en sånn type om dere er usikre:)

Takk for erfaring :) Vi er litt uenige, jeg tenker mest likt som deg. Men han ønsker en spesiell og tenker da at det er viktigere :)MEN det er jo endel måneder igjen.

Jeg har vært litt usikker selv også, mye fram og tilbake. For hun bruker vogna si litt enda, men ikke så mye. Samtidig så er det veldig kjedelig å måtte gå å bære datteren min når vi skal ut og trille og hun ikke gidder gå. To vogner er greit når vi er to, men når jeg er i mammaperm og mannen jobber, så tenker jeg at det blir litt verre.
Jeg trenger bare selve chassiset til søskenvogn, for kan bruke bagdelen og sportsdelen på den jeg har allerede på nytt chassis.
Nettopp. Hun her bruker også vogna si og er glad i den, men tror kanskje vi går får søskenbrett i første omgang. Vi må i tilfelle kjøpe hele greia, og jeg ser for meg at det blir mye kjøp for relativt kortvarig bruk…

Nettopp. Hun her bruker også vogna si og er glad i den, men tror kanskje vi går får søskenbrett i første omgang. Vi må i tilfelle kjøpe hele greia, og jeg ser for meg at det blir mye kjøp for relativt kortvarig bruk…
Søskenbrett? Det har ikke jeg hørt om.

Mine to eldste er det ca 2,5 år mellom. Jeg brukte søskenbrett til storebror, det funket veldig fint for oss. Og brukte to vogner når vi var to voksne som skulle på en litt lenger tur. Glad jeg ikke kjøpte søskenvogn for det hadde blitt lite brukt.

Mine to eldste er det ca 2,5 år mellom. Jeg brukte søskenbrett til storebror, det funket veldig fint for oss. Og brukte to vogner når vi var to voksne som skulle på en litt lenger tur. Glad jeg ikke kjøpte søskenvogn for det hadde blitt lite brukt.
Kanskje det ikke er noe poeng med søskenvogn. Vi har kun en vogn, men da bør det faktisk holde med kun en vogn da, så slipper man kanskje kjøpe noe mer vognstyr.

Kanskje det ikke er noe poeng med søskenvogn. Vi har kun en vogn, men da bør det faktisk holde med kun en vogn da, så slipper man kanskje kjøpe noe mer vognstyr.
Vi har faktisk to vogner allerede. En cybex som nå brukes kun til soving i bhg, og en babyjogger city mini som vi bruker til alt annet, inkl soving i helgene. Så vurderer kjøpe søskenbrett til cybex’en og bruke babyjogger som sovevogn i bhg.

Har brukt en vanlig stellematte til førstemann som vi har arvet, men har flere venner som har leander-matten og den er helt fantastisk! Tenker å ta meg råd til den til september-babyen:)

Når det kommer til utstyr kommer jeg nok ikke til å kjøpe noe helt enda, også har vi det aller meste fra før av. Men til alle dere som er førstegangs eller ikke har prøvd bbhugme, så vil jeg varmt anbefale den for graviditeten. Bekkenet mitt er såå mye bedre når jeg sover med den, og mye lettere å finne en behagelig liggestilling!

Signerer den ang bbhugme!

Vi har faktisk to vogner allerede. En cybex som nå brukes kun til soving i bhg, og en babyjogger city mini som vi bruker til alt annet, inkl soving i helgene. Så vurderer kjøpe søskenbrett til cybex’en og bruke babyjogger som sovevogn i bhg.
Jeg har aldri hatt noe sove i vogn barn, så behovet for to vogner var ikke til stedet, og har heller ikke begynt barnehage enda.

Blir vel panikk kjøp fra gubben sin side :hilarious:
Vet faktiskt ikke hvor vi får tak i ting utenom internet :D Blir sikkert noen by noen timer unna. Om vi ikke kjører til Narvik da.. :wacky:

Blir vogn eller sånn man klikker på i bilen. Men med gubben jobbende overtid etc så blir det nok vogn.
Håper vi får litt..

Blir vel panikk kjøp fra gubben sin side :hilarious:
Vet faktiskt ikke hvor vi får tak i ting utenom internet :D Blir sikkert noen by noen timer unna. Om vi ikke kjører til Narvik da.. :wacky:

Blir vogn eller sånn man klikker på i bilen. Men med gubben jobbende overtid etc så blir det nok vogn.
Håper vi får litt..
Bor du sør eller nord for narvik? Bor nord for narvik selv :p

Back
Topp