utstyrs skravletråd

Frøken.S

Forelsket i forumet
September To Remember
Tenkte det kunne vært fint å ha en tråd om utstyr, selv om det er veldig tidlig.
Kjekt å høre andres erfaringer, med vogner og blistoler, stellebord osv.



I dag har jeg handlet stellebord :woot:
Veldig tidlig ute ja, hihi.
Er det noen som har leander sin stellematte og er dere fornøyd? Eller har en annen stellematte dere er fornøyd med:)
 
Last edited:
Jeg er veldig fornøyd med rätt start sin mummi stellematte :cat:
 
Jeg har kjøpt en stellematte og noe gulpekluter på meny når det var 10 kr. Har reise seng og bilstol fra før pga tantebarn i familien så det trenger jeg ikke å kjøpe. Men siden jeg ikke er mer en 6+2 så har jeg ikke kjøpt noe mer, sitter å ser meg i hjel på finn etter hva som ligger ute av vogner når den tiden kommer samme med ulike bedside criibs med hjul.
 
Vi har leander matty stellematte til førstemann. Den er dyr, men jeg elsket at den var så enkel å vaske av ved uhell. Nå står den til pynt en god stund, siden bleier kun tillates skiftet stående:hilarious:
 
Har brukt en vanlig stellematte til førstemann som vi har arvet, men har flere venner som har leander-matten og den er helt fantastisk! Tenker å ta meg råd til den til september-babyen:)

Når det kommer til utstyr kommer jeg nok ikke til å kjøpe noe helt enda, også har vi det aller meste fra før av. Men til alle dere som er førstegangs eller ikke har prøvd bbhugme, så vil jeg varmt anbefale den for graviditeten. Bekkenet mitt er såå mye bedre når jeg sover med den, og mye lettere å finne en behagelig liggestilling!
 
Tenkte det kunne vært fint å ha en tråd om utstyr, selv om det er veldig tidlig.
Kjekt å høre andres erfaringer, med vogner og blistoler, stellebord osv.



I dag har jeg handlet stellebord :woot:
Veldig tidlig ute ja, hihi.
Er det noen som har leander sin stellematte og er dere fornøyd? Eller har en annen stellematte dere er fornøyd med:)

Har Leander stellematte, helt fantastisk og lett å tørke av hvis uhellet er ute
 
Var Leander matten jeg mente, jeg tenker det blir den her og spesielt når dere er så positive til den.

Kjekt å sitte å se på finn og alle mulige plasser. Jeg har 1 barn fra før som blir 13 til sommeren så det er en stund siden sist :)
Ser ting har endret seg en del på de årene...
 
Har brukt en vanlig stellematte til førstemann som vi har arvet, men har flere venner som har leander-matten og den er helt fantastisk! Tenker å ta meg råd til den til september-babyen:)

Når det kommer til utstyr kommer jeg nok ikke til å kjøpe noe helt enda, også har vi det aller meste fra før av. Men til alle dere som er førstegangs eller ikke har prøvd bbhugme, så vil jeg varmt anbefale den for graviditeten. Bekkenet mitt er såå mye bedre når jeg sover med den, og mye lettere å finne en behagelig liggestilling!

Veldig enig angående BBHugme gravidpute! Investerte i den tidlig i forrige svangerskap, og den var gull verdt! Mannen min likte også å sove med den. :D
 
Har alt fra før men er usikker på om me ska gå for søskenvogn eller ikkje. Me har 2 vogner men er jo sykt stress å ta me 2 vogner overalt. Blir 16 mnd mellom dei to minste her
 
Tenkte det kunne vært fint å ha en tråd om utstyr, selv om det er veldig tidlig.
Kjekt å høre andres erfaringer, med vogner og blistoler, stellebord osv.



I dag har jeg handlet stellebord :woot:
Veldig tidlig ute ja, hihi.
Er det noen som har leander sin stellematte og er dere fornøyd? Eller har en annen stellematte dere er fornøyd med:)
Vi har den og er veldig fornøyd. God kvalitet, lett å vaske og pen å se på ☺️
 
Vi har det meste etter fireåringen, men tenker å få tak i ei hengevugge/seng til å ha på stua. Også skal jeg låne en gammel gyngestol av svigermor. For gyngestol var noe jeg savnet da fireåringen var baby.

Men jeg har veldig lyst på bbhugme og kanskje den ammeputa alle snakket om den gang. Husker ikke hva den het, men den du kan spenne fast rundt magen. Og nye bæresjal! :love7 Har bæresele (Tula ftg og Toddler) etter førstemann - brukt enormt mye!
 
Har alt fra før men er usikker på om me ska gå for søskenvogn eller ikkje. Me har 2 vogner men er jo sykt stress å ta me 2 vogner overalt. Blir 16 mnd mellom dei to minste her
Det kan jeg se føre meg er stress med to vogner..
Og 18 mnd er litt vel tidlig å slutte med vogn ;)
 
Har ingenting av utstyr da det egentli ikke skulle komme en til. Men har en søster som har alt, og hun ville gi bort/selge :happy:

Har mindre trang til at alt skal være nytt og moderne enn sist. Men må si jeg sikler voldsomt på den nye Bugaboo fox til 15 lapper:yuck:
 
Har kun turt å kjøpe kroppspute enn så lenge. Men gleder meg så mye til å kjøpe inn ting

altså, hva trenger man egentlig? Hørt det er mye man trenger, og mye man ikke trenger :eek:
 
Vi har det meste etter fireåringen, men tenker å få tak i ei hengevugge/seng til å ha på stua. Også skal jeg låne en gammel gyngestol av svigermor. For gyngestol var noe jeg savnet da fireåringen var baby.

Men jeg har veldig lyst på bbhugme og kanskje den ammeputa alle snakket om den gang. Husker ikke hva den het, men den du kan spenne fast rundt magen. Og nye bæresjal! :love7 Har bæresele (Tula ftg og Toddler) etter førstemann - brukt enormt mye!

Cosyfix ammepute?

Bæresjal og -seler ble brukt mye sist! Brukte ekstatisk sjal fra Aldoria i starten og etter hvert mye Meh Dai og halvklips.
 
Har kun turt å kjøpe kroppspute enn så lenge. Men gleder meg så mye til å kjøpe inn ting

altså, hva trenger man egentlig? Hørt det er mye man trenger, og mye man ikke trenger :eek:

Jeg var veldig fornøyd med bedside crib og bæresjal. Det gjorde hverdagen mye lettere. Dobbel pumpe også, men ville kanskje ventet og sett om du faktisk trenger det. Vugge og babynest var unødvendig. Lurt med bilstolpose også.
 
Vi har allerede vugge/bedside crib til de første månedene. Mannen laget den til sin søster sine barn, nå er de ferdige så vi får den tilbake :happy:

Vi lurer veldig på dette med baby bilstol som er "fast" i bilen kontra bilstol som kan tas ut og settes på vogn etc. Den vi tenker har ikke håndtak for å ta ut, bære/frakte og plassere på vogn. I starten er det nok er deilig og mer lettvint å kunne ta ut hele bilsetet til frakt mellom bil og hus og til kortere handleturer særlig hvis baby sover.
 
Last edited:
Jeg har det meste etter vesla. Eneste som må kjøpes er bedside crib, ny bæresele, søskenvogn og nytt babynest.

Har faktisk dristet meg til å bestille bbhugme gravidpute, gjorde det i går. Hadde en gravidpute forrige gang, men den var fullstendig ubrukelig.

For min del når vesla kom til verden var babynest gull verdt og bæresele.
 
Jeg har det meste etter vesla. Eneste som må kjøpes er bedside crib, ny bæresele, søskenvogn og nytt babynest.

Har faktisk dristet meg til å bestille bbhugme gravidpute, gjorde det i går. Hadde en gravidpute forrige gang, men den var fullstendig ubrukelig.

For min del når vesla kom til verden var babynest gull verdt og bæresele.
Ser vi får ca samme aldersforskjell (april 2020 her), og jeg lurer så fælt på om det egentlig er behov for søskenvogn? Klarer ikke helt bestemme meg, hvilke tanker har du gjort deg?

—-

For å svare mer generelt på tråden:
Med forrige hadde jeg et ganske avslappet forhold til utstyr før fødsel. Vi hadde arvet litt klær onde minste størrelsene og fått litt i gave. Vi arvet også sprinkelseng og vippestol. Utenom det kjøpte vi bilstol og vogn, men det var det, tror jeg. Men vi bodde i Oslo da, og hadde kort leveringstid fra samtlige nettbutikker (midt under første lockdown, så var ikke så mye handling fysisk i butikk), så vi kjøpte fortløpende det vi så behov for etter fødsel.

edit: kjøpte bb hug me da jeg var gravid. Fantastisk å sove med, ubrukelig som ammepute. Men hadde arvet en sakksosekklignende ammepute som funket gull!
 
Back
Topp