Utstyr!

Har masse fra før siden mini er bare 14 mnd. Men trenger noe nytt. Ny brystpumpe, søskenvogn, bæresele (liker ikke babybjørn som vi har), saueskinn, sprinkelseng nr 2. Newbornsetet til tripp trapp stol :) Hvis det blir gutt trenger jeg nok litt klær ;)
Vi har ergobaby 360 bæresele, og vi er veldig fornøyde! Anbefales. Men jeg har ikke prøvd den med nyfødt-innlegg , så jeg vet ikke hvordan den er å bruke i starten.
 
Har det meste fra nr 1, men skal ha nytt bæretøy og ny vippestol

Må også kjøpe ny bil, mamsen vil sitte baki midten med gullene på hver sin side. Så må ha en som er bred nok til to barneseter
Jeg er spent på om vår bil en bred nok, for jeg må og sitte bak i mellom barnesetene. Kanskje jeg må slanke meg ;)
 
Har en gutt på 1 år nå, så vi har det meste i hus. Men trenger ny tripp trapp, nyfødt innlegg til ergobaby 360, babycall uten ledning, nytt gravidbilbelte.. og sikkert litt mer ;) Og hvis det blir jente så trenger vi nye klær.

Usikker hva vi skal gjøre ang. vogn. Har en simo vi er veldig fornøyde med. Men må vel ha søskenvogn..?
 
Hei noen som har tenkt noe på babycall eller som har erfaringer med de ? Trenger man video eller holder det med lyd?
Vi har en med bilde nå, men det er fordi gutten vår er syk. Til nestemann skal vi ha bare lyd. På den vi har nå (Samsung), må kamera være tilkoblet strøm hele tiden. Så kan ikke bruke den ute feks.
 
Pleier det å være noe særlig romjulssalg eller januarsalg i babybutikkene da? Det vil jo passe perfekt for oss mai-mammaer i såfall. :p
 
Var SÅÅÅ mye jeg fikk anbefalt som jeg ikke fikk bruk for. Vent med å kjøpe Vippestol til du blir litt kjent med babyen er min anbefaling - babygym trenger man heller ikke kjøpe før de er født, men de er ikke mange uker før det begynner å bli morsomt med alle fargene :)

Klær er vanskelig å kjøpe mye av, alle fortalte meg at det var dumt å kjøpe str 50 fordi det passet så vidt på sykehuset - min brukte det i flere mnd og er ei litta bærte.

Litt klær, noen bleier og stelleting (stellepute/bord, såpe, olje, en A-krem, håndkle, kluter), vogn, bilstol,
En temp er VIKTIG å ha tilfelle, og om jeg skulle gjort EN ting annerledes ville det vært å kjøpe ett babynest :) Man får jo tak i ting etter babyen er født, og alle barn er ulike (noen vil bli bært 24/7 andre NEKTER å være i sjal etc :)
 
Noen som har erfaring fra denne type vippestol ? Jeg kjenner bare til babybjørn ,men så synes jeg denne var litt stilig :)
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    40,4 KB · Visninger: 22
Noen som har erfaring fra denne type vippestol ? Jeg kjenner bare til babybjørn ,men så synes jeg denne var litt stilig :)

Vi fikk løne en babybjørn en gang. Den vipper fint, men en nyfødt ville ikke kunne brukt den fordi hun ikke ville ligget stabilt nok i den, den var ikke så dyp, og hun hang litt etter hoftene. Vi har carina/carena eller noe slikt. Fin fordi man kan justere høyde på rygg og rompe, og en nyfødt ligger nedi. Den har også klosser som kan vippes ut for å stabilisere den så den ikke gynger, men den gynger ikke godt, og de klossene klikker i gulvet når man gynger den :p får se om vi kanskje bytter den ut. Vi brukte vippestol mye til grøtmating og slikt :)
 
Har det meste da det kun er et år fra forrige ble født, men vurderer å kjøpe ammepute
 
Kjøper ikke så voldsomt mye før fødsel, men skal ha ny seng (stokke sleepi), gull med en på hjul som barnet kan vokse i! Og babynest, ny vogn (bugaboo buffalo), samt en del klær så må vi ha ny babycall, siden den gamle er ødelagt.
 
Vi har to gutter fra før av,men må nå starte helt på nytt da alt er solgt.
Vogn må vi ha. Har lyst på soro vuggen tilbehør til den. Stellekommode med tilbehør(stellsaker o.l) stelleveske. Bilstol og klær. Dette vi ser på som det aller nødvendigste :)
 
Vi har endel, men det jeg tener vi trenger første 6 mnd er:

Babynest (lage selv)
Lekegrind til å sove i på dagtid 1x1m (for å forhindre storesøsken i å falle borti eller fikle for mye)
Bedside crib (vi har Troll) (kommer til å samsove så mye vi kan, men er godt å ha et alternativ hvis babyen faktisk klarer å sove litt alene også)
Stellematte har vi flust av, men jeg vet ikke helt hva vi gjør der. Et stellebort blir malplassert på badet og stellematte er det ikke diskplass til. Jeg bruker bare klut og vann første mnd så der må jeg finne en løsning.
Barnevogn har vi, men må kjøpe bag. Har Babyjogger City select søskenvogn, og bare søskenseter, ikke bag.
Bilsete har vi, me usikker på om det får plass baki med de to andre, så kanskje vi må kjøpe nytt.
Babykall med kamera er must!
Sengetøy og slikt har jeg, men kommer sikkert til å kjøpe et nytt sett for litt førstestas.
Kluter, håndklær og slikt har vi flust av. Gulpekluter har vi aldri brukt.
Ammeputer har jeg to av og de ble egentlig bare brukt som sengehest istedenfor til amming ;)

Ja,nei... ikke så mye jeg trenger. Men det kommer vel til å bli kjøpt inn mye uansett :p
 
først ville jeg ha emmaljunga mondial de luxe,så falt jeg for bergsteiger capri,men nå har jeg funnet drømmevognen: Tako Baby Heaven Alu EXCLUSIVE LEATHER!:D <3 vogn er vel det eneste av utstyr vi trenger å kjøpe,da sambo har det meste fra før,jeg har jo ingenting fra mine:( ellers ønsker jeg meg bæresjal og ammepute og tenker å lage babynest selv:) og bilstol med isofix må vi kjøpe da! når jeg tenker meg om nå så er det faktisk mye vi trenger allikevel:p
 
Har en gutt på 1 år nå, så vi har det meste i hus. Men trenger ny tripp trapp, nyfødt innlegg til ergobaby 360, babycall uten ledning, nytt gravidbilbelte.. og sikkert litt mer ;) Og hvis det blir jente så trenger vi nye klær.

Usikker hva vi skal gjøre ang. vogn. Har en simo vi er veldig fornøyde med. Men må vel ha søskenvogn..?
det er 20 mnd mellom de to minste hos meg,og søskenvogn var gull verdt! kommer nok an på hvilke behov man har:) var hjemme med begge to ei god stund,og da var det veldig kjekt ihvertfall:)
 
Vi har heller ingenting fra før, så alt må skaffes. Vi venter nok til vi er i en litt tryggere periode før vi starter. Men om jeg gleder meg?? Oh yes :love017:love017
 
Har egentlig alt fra før, men jeg skal kjøpe et bæresjal som jeg skal bruke helt fra baby er nyfødt :) <3
 
Her må alt kjøpes. Får en barneseng fra mamma som de har tatt vare på fra lillebror (som er 18 år yngre enn meg). Også vil jeg gjerne ha en Stokke sleepi mini, som jeg skal prøve å få kjøpt brukt:) Ellers har jeg ikke satt meg så godt inn i alt utstyr enda.
 
Har d meste. Men usikker på om vi får plass til 3 bilstoler I bilen må kanskje kjøpe nye. Noen som vet hvilke stoler som er minst??
vogn har vi kjøpte ny emaljunga til nr 2 som er 2 år nå. Men skulle ha kjøpt nytt understell. Vippestol skal jeg kjøpe ny. Lei av det møkke vi har. Elrs har vi alt av jente klær. Men blir det gutt må det kjøpes nye klær☺
 
Har en del fra før, men fikk kjøpt en hel haug av greie ting på Ullared, blant annet gravidpute :smiley-bounce012
 
Back
Topp