Utstyr!

ImageUploadedByBV Forum1442127625.268341.jpg
 
Haha.. Ja, kanskje lengre er bedre, men denne er lang nok til at jeg kan bruke den som hodepute, støtte under magen og mellom beina samtidig, så det holder for meg. :p Dessuten kommer den i en pose/veske med håndtak, så man kan ha den med seg. Men jeg skjønner at du vil ha lang altså! :D Utrolig deilig med sånn støttepute hvert fall, i motsetning til vanlige hodeputer som blir for myke.

Jaa, jeg hater myke hodeputer! Vil egentlig ha en hard en, men klarer ikke å finne det her. :(
 
Nyttig å lese alt dere har tenkt på å kjøpe! Jeg vil faktisk ikke synke heeelt inn i det før jeg har sett hjerte banke på UL den 17.9. Tror heller ikke jeg vil kjøpe noe før etter 12 uker. Men jeg kopierer noen av listene deres, og lagrer de på pc*n. Sånn babynest ser veldig koslig ut, og godt ut for babyen. Så det vil jeg i alle fall ha om dette går veien :)
 
Siden dette er vårt aller første barn så må vi kjøpe alt - gleder meg så masse :angel8 Må vel vente med å kjøpe ting til etter uke 12, bortsett fra hvis jeg finner noe kult når jeg er i utlandet i uke 8-9 da. Har faktisk én ting fra før og det er babycall med videomonitor :happy:

Lurer forresten på et par ting, vi har ikke plass til stellebord, kan vi bare bruke stellematte på vaskemaskinen på badet eller finnes det sprinkelseng med stellebords-muligheter kanskje? Og trenger vi badebalje eller noe annet da vi kun har dusj og ikke badekar?
 
Last edited:
Siden dette er vårt aller første barn så må vi kjøpe alt - gleder meg så masse :angel8 Må vel vente med å kjøpe ting til etter uke 12, bortsett fra hvis jeg finner noe kult når jeg er i utlandet i uke 8-9 da. Har faktisk én ting fra før og det er babycall med videomonitor :happy:

Lurer forresten på et par ting, vi har ikke plass til stellebord, kan vi bare bruke stellematte på vaskemaskinen på badet eller finnes det sprinkelseng med stellebords-muligheter kanskje? Og trenger vi badebalje eller noe annet da vi kun har dusj og ikke badekar?

Selvsagt kan du bruke stellematte på vaskemaskinen ;) Og det finnes sprinkelseng med stellebordplate om du ønsker det :)
Ville ha kjøpt en badebalje og kjøpt slik badesete til å ha nedi. Vi hadde det, tross vi har badekar, i starten :p Og med det sete er armene dine frie og barnet ligger trygt i det ;)
 
Jeg har ingenting fra før utenom en sprinkelseng som de som vi kjøpte huset av spørte om vi ville ha :)

Gleder meg som en gal til å handle inn alt vi trenger :)
Men har mange rundt meg som har barn som begynner å bli litt store så får nok noe derifra også :)
Jeg har veldig lyst på sånn bedside crib :) vil jo ha den lille nærmest mulig i begynnelsen :)
 
Siden dette er vårt aller første barn så må vi kjøpe alt - gleder meg så masse :angel8 Må vel vente med å kjøpe ting til etter uke 12, bortsett fra hvis jeg finner noe kult når jeg er i utlandet i uke 8-9 da. Har faktisk én ting fra før og det er babycall med videomonitor :happy:

Lurer forresten på et par ting, vi har ikke plass til stellebord, kan vi bare bruke stellematte på vaskemaskinen på badet eller finnes det sprinkelseng med stellebords-muligheter kanskje? Og trenger vi badebalje eller noe annet da vi kun har dusj og ikke badekar?

Vi hadde stellematte på vaskemaskin sist, funket bare fint :) hadde stellematta på gulvet etter at vi flyttet da, pga at vi måtte ha trommelen på vaskemaskinen. Nå er vi så vant til å stelle på gulvet at jeg tror kanskje vi fortsetter med det selv om vi faktisk har plass til stellekommode på badet. er så greit, vi når alt, og trenger ikke tenke på at ungen kan trille av. :) vi sitter ikke på gulvet da, men på potta etter storesøster, den har et lokk og funket som en skammel eller slikt :)
 
Jeg har ingenting fra før utenom en sprinkelseng som de som vi kjøpte huset av spørte om vi ville ha :)

Gleder meg som en gal til å handle inn alt vi trenger :)
Men har mange rundt meg som har barn som begynner å bli litt store så får nok noe derifra også :)
Jeg har veldig lyst på sånn bedside crib :) vil jo ha den lille nærmest mulig i begynnelsen :)

Vi bare drar sprinkelsenga helt inntil senga vår, vi kan senke den ene siden, og kan ha bunnen høyt når barnet er lite og ikke kan sette seg osv. Brukte også vognpose i senga mye, føltes tryggere siden vi samsov en del (uhell for det meste i forbindelse med nattamming), og da hadde vi litt større sjangs for å lykkes med å flytte henne over i egen seng. :)
 
Vi bare drar sprinkelsenga helt inntil senga vår, vi kan senke den ene siden, og kan ha bunnen høyt når barnet er lite og ikke kan sette seg osv. Brukte også vognpose i senga mye, føltes tryggere siden vi samsov en del (uhell for det meste i forbindelse med nattamming), og da hadde vi litt større sjangs for å lykkes med å flytte henne over i egen seng. :)

Får se etter om det går ann å gjøre på den sengen vi har :) da sparer vi en del penger :)
Takk for tips :)
Har tenkt å ha sånn babynest :) det er sikkert veldig greit å ha babyen oppi når den ligger i sengen :)
 
Får se etter om det går ann å gjøre på den sengen vi har :) da sparer vi en del penger :)
Takk for tips :)
Har tenkt å ha sånn babynest :) det er sikkert veldig greit å ha babyen oppi når den ligger i sengen :)

Har litt lyst på en babynest selv, men ser ikke på det som en nødvendighet. Har ei venninne som har sydd slik så kan kanskje spørre henne :)
 
Har litt lyst på en babynest selv, men ser ikke på det som en nødvendighet. Har ei venninne som har sydd slik så kan kanskje spørre henne :)

Nei er nok ikke av det mest nødvendige men er nok veldig greit å ha.

Det jeg tenker er helt nødvendig til å begynne med er vogn, bilstol, stellebord og seng /sengetøy ol :)
 
Nei er nok ikke av det mest nødvendige men er nok veldig greit å ha.

Det jeg tenker er helt nødvendig til å begynne med er vogn, bilstol, stellebord og seng /sengetøy ol :)

Er så vanskelig siden det varierer litt hva man liker og får bruk for. Men mye kan man jo løse uten å handle så mye spesialutstyr. :p syns vippestol er veldig greit også da. Noen kan brukes også på helt nyfødte fordi de ligger godt nedi og stabilt og ikke henger fra hoftene liksom.
 
Er så vanskelig siden det varierer litt hva man liker og får bruk for. Men mye kan man jo løse uten å handle så mye spesialutstyr. :p syns vippestol er veldig greit også da. Noen kan brukes også på helt nyfødte fordi de ligger godt nedi og stabilt og ikke henger fra hoftene liksom.

Vippestol det hadde jeg ikke tenkt på, sikkert veldig greit å ha :)
Vet at svogeren min har to stk da de fikk tvillinger, men er ferdig med den tiden for lenge siden, 3mann som de sier er siste begynner å nærme seg 2 nå, så om de har dem enda så får jeg kanskje lånt en der :)
 
Hei noen som har tenkt noe på babycall eller som har erfaringer med de ? Trenger man video eller holder det med lyd?
 
Vippestol det hadde jeg ikke tenkt på, sikkert veldig greit å ha :)
Vet at svogeren min har to stk da de fikk tvillinger, men er ferdig med den tiden for lenge siden, 3mann som de sier er siste begynner å nærme seg 2 nå, så om de har dem enda så får jeg kanskje lånt en der :)

Kjekt om man kan få låne/arve ellr kjøpe brukt av folk :)
 
Hei noen som har tenkt noe på babycall eller som har erfaringer med de ? Trenger man video eller holder det med lyd?

Selvfølgelig trenger man ikke med bilde :) har ingen erfaring da, sist bodde vi så smått at det var totalt unødvendig, men nå må vi faktisk ha babycall, så må undersøke litt :)
 
Vi har ingenting, bortsett fra det jeg strikker selv av tepper og klær:)

Men vet at mamma og svigermor kommer til å shoppe som gale, har ivrige venninner som vil bidra og vi kan arve etter nevø og nieser:)

Det er så mye enn skal huske på og ordne. Glad jeg har venninner og svigerinne som akkurat har vært igjennom dette og vet akkurat hva jeg trenger og hva jeg ikke trenger:)

Babynest er så herlige:) skal få mamma til å sy et, da får jeg det akkurat som jeg vil:)
 
Vi har noe fra før, men blir likevel en del nytt for mye er ganske ferdig av det vi har.
Kommer til å kjøpe ny sprinkelseng, kurv/vugge, vogn, babynest, flasker, klær, vognpose, stelleveske, stellebord og sikkert mye mer, kjenner jeg meg selv rett :p

Skal ikke kjøpe ammepute og pumpe, det er det ingen grunn til å ha her i huset.
 
Jeg har forresten to ting nå:

- BeSafe bilbelte for gravide: det er eneste sjans til å ha på bilbelte med denne kvalmen. Orker ikke å ha noe inntil magen.

- bbhugme gravidpute. :) Kjøpte den for trumf-bonusen min på flust.no. Da føles det jo ut som den var "gratis". Fikk den i dag. Trenger støtte til benet for å ligge godt om natten med kvalmen. Angrer på at jeg ikke kjøpte en ordentlig pute sist, så da kjøpte jeg nå. Kan brukes som ammepute og babynest senere. Synes den er herlig! Kan lese om den her: http://www.ingridsblogg.no/?p=413725 Jeg valgte denne fargen:
Vis vedlegget 135280
Så godt tips!
 
Back
Topp