Utstyr!

Mye å sette seg inn i :p Eneste jeg har kikket på er seng og tøybleier. Virker ganske greit med tøybleie og sånn ullbukse utenpå. Noen som har erfaring med dette?
 
Ble så følelsesmessig berørt og hormonene hjalp vel ikke av flyktningekatastrofen, så ga bort minst halvparten av babyklærne fra førstemann... Tenkte som så at jeg ikke har noen garantier for at denne babyen vil komme, men folk trenger hjelp nå. Men vi kan sikkert arve og låne litt. Trenger jo sikkert ny seng, lillemann sover fortsatt i sprinkelsengen. Og babynest har jeg veldig lyst på, de har noen fine på finn.no og epla som ikke koster altfor mye. Og så skal jeg ha bilseteadaptor til reisetrillen fra babyjogger - aldri mer klumpete emmaljunga ut og inn av bil!
 
Har ikke noe fra før, så skal kjøpe alt nytt :)

- emmaljunga vogn
- leander vugge m/tilbehør
- bedside crib
- sprinkelseng
- stokke stol m/newborn sete
- stellebord og stellematte
- stelleveske
- badebalje
- babycall
- bilstol m/base
- madrass til bedside crib og sprinkelseng
- sprinkelsengbeskyttelse
- dyne x3? (vogn, vugge og seng)
- tepper
- babynest
- myke håndklær og kluter
- engangskluter
- bleier
- badeolje
- sinksalve/inotyol
- febertermometer
- neglesaks
- gulpekluter
- tåteflasker
- smokk
- sengetøy
- tisselaken
- lammeskinn?
- ammepute
- KLÆR

Sikkert noe jeg har glemt :p
Fin liste! Men du trenger ikke tre dyner :-D De er jo lette å flytte fra seng til vugge til vogn ;-) Og kanskje man heller skulle ha en vognpose? Lammeskinn er godt å ha, men tisselaken ble bare klamt og ekkelt og trengtes egentlig ikke med forrigemann i alle fall. Men de koster jo ikke stort.
 
Trådløs babycall har vært gull! Da kan lille sove i vognen ute og man kan følge med på temperatur inne i vognen og når de våkner :)

Babycall ja. Det trengte vi ikke sist, hadde liten leilighet og turte ikke la henne sove i vogna ute der vi bodde. Så det med vognsoving blir nytt for meg. :p og vi har et stort hus nå, så må nok ha en babycall.
 
Fin liste! Men du trenger ikke tre dyner :-D De er jo lette å flytte fra seng til vugge til vogn ;-) Og kanskje man heller skulle ha en vognpose?
Skal hvertfall ha to dyner, orker ikke å løpe opp og ned andre etasje på dynejakt hele tiden :p Vognpose stod på den andre lista mi, som jeg lagde for flere mnd siden, tilfelle jeg fikk vinterbaby. Er vognpose praktisk i mai/juni/juli? :)
 
Last edited:
Vi har det meste etter storebror som er 2.4år.
Men må kjøpe stokkestol med newborn sete, ny baby call og jeg skal sy babynest ;)
Mulig jeg også skal prøve å få tak i/sy pose til bilstoler til vinteren, for var ett ork å kle av og på alle klærne....

Ett must da de blir større og skal spise selv er matte under matstolen, men mener det også ligger klart i kjelleren:)

Jeg hadde 3 dyner til storebror og syns det var veldig praktisk:)
En i vogna, en i senga og en i vogga i stua ;) + ved omgangssyke eller gulpebaby, så har du så du får vasket og tørket :D
 
Skal hvertfall ha to dyner, orker ikke å løpe opp og ned andre etasje på dynejakt hele tiden :p Vognpose stod på den andre lista mi, som jeg lagde for flere mnd siden, tilfelle jeg fikk vinterbaby. Er vognpose praktisk i mai/juni/juli? :)
Tja, vognposene i dag vokser de jo med, så de bruker de i flere år. Jeg tenker at en er grei å ha i hus uansett, den jeg har nå kan jeg ta av fronten på og bruke som dyne bare, da blir den ikke så varm. Men du trenger den vel strengt tatt ikke før høsten, nei :)
 
Har det meste. Må kjøpe klær om det blir gutt. Tenkte å kjøpe søskenbrett, kanskje sete til tripp trapp, kurv eller vugge, kanskje ny stelleveske. Anbefaler å kjøpe sånn sete til badebalje. Veldig praktisk. Ellers ble upraktiske klær aldri brukt. Brukte det meste annet
 
Ja sete til badekar anbefales på det sterkeste! Vi hadde også stol til han i badekaret da han klarte å sitte selv :D

Blir det jente som jeg har feelingen av, så må vi kjøpe inn litt jenteklær også...

Søskenbrett har vi tenkt litt på også... kan være greit for en 3-åring tenker jeg.
 
Har masse fra før siden mini er bare 14 mnd. Men trenger noe nytt. Ny brystpumpe, søskenvogn, bæresele (liker ikke babybjørn som vi har), saueskinn, sprinkelseng nr 2. Newbornsetet til tripp trapp stol :) Hvis det blir gutt trenger jeg nok litt klær ;)
 
Jeg har forresten to ting nå:

- BeSafe bilbelte for gravide: det er eneste sjans til å ha på bilbelte med denne kvalmen. Orker ikke å ha noe inntil magen.

- bbhugme gravidpute. :) Kjøpte den for trumf-bonusen min på flust.no. Da føles det jo ut som den var "gratis". Fikk den i dag. Trenger støtte til benet for å ligge godt om natten med kvalmen. Angrer på at jeg ikke kjøpte en ordentlig pute sist, så da kjøpte jeg nå. Kan brukes som ammepute og babynest senere. Synes den er herlig! Kan lese om den her: http://www.ingridsblogg.no/?p=413725 Jeg valgte denne fargen:
1441886184894.jpg
 
Jeg har forresten to ting nå:

- BeSafe bilbelte for gravide: det er eneste sjans til å ha på bilbelte med denne kvalmen. Orker ikke å ha noe inntil magen.

- bbhugme gravidpute. :) Kjøpte den for trumf-bonusen min på flust.no. Da føles det jo ut som den var "gratis". Fikk den i dag. Trenger støtte til benet for å ligge godt om natten med kvalmen. Angrer på at jeg ikke kjøpte en ordentlig pute sist, så da kjøpte jeg nå. Kan brukes som ammepute og babynest senere. Synes den er herlig! Kan lese om den her: http://www.ingridsblogg.no/?p=413725 Jeg valgte denne fargen:
Vis vedlegget 135280
Den puta så jo helt fantastisk ut!! :D Kjenner allerede det er litt ubehagelig å ligge på magen, aner ikke hvorfor så tidlig men.. Tror jeg må vurdere å gå til innkjøp av den der ja. :)
 
Har masse fra før siden mini er bare 14 mnd. Men trenger noe nytt. Ny brystpumpe, søskenvogn, bæresele (liker ikke babybjørn som vi har), saueskinn, sprinkelseng nr 2. Newbornsetet til tripp trapp stol :) Hvis det blir gutt trenger jeg nok litt klær ;)
Her er lillegutt 16mnd, så i samme situasjon som deg. Hva slags vogn tenker du kjøpe da? Ordentlig søskenvogn eller er de store nok til bare ståbrett når de er ca 2? Litt redd søskenvogn blir styr når jeg bare trenger trille babyen mens lillegutt er i barnehagen. Men samtidig kommer jeg kanskje ikke langt uten med begge? Usikker jeg :) hvis du får gutt og jeg jente kan vi bytte klær :p
 
Her er lillegutt 16mnd, så i samme situasjon som deg. Hva slags vogn tenker du kjøpe da? Ordentlig søskenvogn eller er de store nok til bare ståbrett når de er ca 2? Litt redd søskenvogn blir styr når jeg bare trenger trille babyen mens lillegutt er i barnehagen. Men samtidig kommer jeg kanskje ikke langt uten med begge? Usikker jeg :) hvis du får gutt og jeg jente kan vi bytte klær :p
Ja!! Det var lurt :) så lettvint om vi bare kan bytte klær:happy:
Jeg har TFK jogster twist fra før. Tenker kjøpe bare søskenunderdelen siden jeg har bag og sportsdel fra før. Da bytter jeg bare bagen over på den enkle vogna når søster er i bhg :)
 
Åh, gleder meg til å kunne kjøpe inn litt. Måtte november og 12 uker komme fort. Men tror jeg skal feire med en liten ting hvis alt ser greit ut på UL om halvannen uke.
 
Har det meste fra nr 1, men skal ha nytt bæretøy og ny vippestol

Må også kjøpe ny bil, mamsen vil sitte baki midten med gullene på hver sin side. Så må ha en som er bred nok til to barneseter
 
Har en del fra nr 1.

Men trenger stellebord, tripp trapp stol med newbie sete, babybjørn vippestol, bilstol og klær hvis det blir en jente :)
 
Jeg har forresten to ting nå:

- BeSafe bilbelte for gravide: det er eneste sjans til å ha på bilbelte med denne kvalmen. Orker ikke å ha noe inntil magen.

- bbhugme gravidpute. :) Kjøpte den for trumf-bonusen min på flust.no. Da føles det jo ut som den var "gratis". Fikk den i dag. Trenger støtte til benet for å ligge godt om natten med kvalmen. Angrer på at jeg ikke kjøpte en ordentlig pute sist, så da kjøpte jeg nå. Kan brukes som ammepute og babynest senere. Synes den er herlig! Kan lese om den her: http://www.ingridsblogg.no/?p=413725 Jeg valgte denne fargen:
Vis vedlegget 135280

En pute av noe slag ønsker jeg meg også, ja! Sist husker jeg at jeg følte jeg lå og balanserte på siden, da magen var så svær at jeg ikke klarte å lene meg den veien lengre, og kunne jo ikke sove på ryggen, da ble jeg jo kvalt. :p så vil ha en slik for å støtte bak ryggen og kunne ha mellom beina for å støtte bekkenet. Men jeg vil helst ha en av denne typen:
ImageUploadedByBV Forum1442124909.312086.jpg

Jo lengre, jo bedre :D
 
En pute av noe slag ønsker jeg meg også, ja! Sist husker jeg at jeg følte jeg lå og balanserte på siden, da magen var så svær at jeg ikke klarte å lene meg den veien lengre, og kunne jo ikke sove på ryggen, da ble jeg jo kvalt. :p så vil ha en slik for å støtte bak ryggen og kunne ha mellom beina for å støtte bekkenet. Men jeg vil helst ha en av denne typen:
Vis vedlegget 135697

Jo lengre, jo bedre :D

Haha.. Ja, kanskje lengre er bedre, men denne er lang nok til at jeg kan bruke den som hodepute, støtte under magen og mellom beina samtidig, så det holder for meg. :p Dessuten kommer den i en pose/veske med håndtak, så man kan ha den med seg. Men jeg skjønner at du vil ha lang altså! :D Utrolig deilig med sånn støttepute hvert fall, i motsetning til vanlige hodeputer som blir for myke.
 
Back
Topp