Utgifter til legetimer osv. under svangerskap

Var på legevakta forrige uke med mistanke om UVI. De ba meg komme inn fordi jeg var gravid og sa jeg ikke skulle vente til dagen etter for å dra til fastlegen, da de ville ha svar med en gang pga svangerskap. Prøven var negativ da. Men ja. Jeg måtte betale nesten 300kr... for en urinprøve? Synes det faktisk var helt vanvittig.. og jeg trodde det skulle være gratis. Spesielt siden de sa jeg skulle komme med en gang fordi jeg var gravid..
 
Var på legevakta forrige uke med mistanke om UVI. De ba meg komme inn fordi jeg var gravid og sa jeg ikke skulle vente til dagen etter for å dra til fastlegen, da de ville ha svar med en gang pga svangerskap. Prøven var negativ da. Men ja. Jeg måtte betale nesten 300kr... for en urinprøve? Synes det faktisk var helt vanvittig.. og jeg trodde det skulle være gratis. Spesielt siden de sa jeg skulle komme med en gang fordi jeg var gravid..

Da hadde jeg reagert også..
 
Var på legevakta forrige uke med mistanke om UVI. De ba meg komme inn fordi jeg var gravid og sa jeg ikke skulle vente til dagen etter for å dra til fastlegen, da de ville ha svar med en gang pga svangerskap. Prøven var negativ da. Men ja. Jeg måtte betale nesten 300kr... for en urinprøve? Synes det faktisk var helt vanvittig.. og jeg trodde det skulle være gratis. Spesielt siden de sa jeg skulle komme med en gang fordi jeg var gravid..
Skal ikke betales for! De kan også krysse av for gravid. Ring ned og si ifra ;)
 
Har og måtte betale når eg har sendt e-konsultasjon til legen min for og få videre sykemelding. Men det visste seg at eg ikke skal betale, men vikarlegene for min lege har ikke lest i journalen min med at eg er gravid:wtf: Så no har de lagt inn at når eg ikke lenger er gravid og må til lege så skal eg ikke betale noe til det de skylder meg er vekke.
 
Back
Topp