Augustinaen
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Blir å kalle det trass jeg altså
Jeg og
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den likte jegJeg også - av ren trass
Det DU gjorde velFysj, jeg er lei av denne såkalte "trassalderen" (jada, jeg vet at det ikke heter det og ikke burde kalle det det osv).
Frøkna skal virkelig ingenting og kjemper imot uansett hvor mye jeg prøver å forklare. Fikk nettopp en mobil i hodet rett før leggetid, fordi om hun selv sa "finne senga".
Hva gjør man? Bare fortsetter å forklare?
F.eks ved badingen så hadde hun en kopp. Denne fylte hun med vann og hev på meg (jeg satt på en stol og fulgte med på når de badet).
Jeg sa at det måtte hun ikke gjøre for da blir alt vått. Da gjorde hun det igjen.
Da sa jeg ifra at hvis hun gjorde det en gang til, så fikk hun ikke bade mer. Selvfølgelig gjorde hun det igjen. Da løftet jeg henne ut av, pakket henne inni håndkle og ba pappaen hente henne. Dette mens jeg forklarte at jeg sa at jeg hadde sagt hva som kom til å skje hvis hun gjorde det igjen. Fullt spetakkel..
Hva skulle jeg gjort i denne situasjonen?
*vondt i hodet*
What she saidDu gjorde det eneste rette, du gjennomførte det du sa du skulle gjøre hvis hun fortsatte.
Hadde du ikke gjort det, ville hun skjønt at hun bare kunne fortsette uten at noe skjedde.
Nå fikk handlingen den konsekvensen du hadde sagt den fikk.
Bra jobbet
Fordi det pedagogisk riktige er at de ikke trasser, de øver på selvstendighet. Så det heter selvstendighetsalderen og ikke trassalderen. Men, det kan være det samme for meg, kaller det og opplever det som trass uansett
Grunnen til at jeg skrev at jeg vet det ikke heter det, men likevel kaller det det er fordi når andre tidligere har spurt om tips, så er det det første som blir skrevet "det er ikke trass, ikke tenk på det som trass" osvMen vi er foreldre for våre barn, ikke pedagoger tenker jeg da. Trassalder