Utenlands mann !!!

AischaMin

Glad i forumet
Er det noen her som har utenlandske kjærester/samboere/ektemenn som ikke får være i landet??

Jeg har det og hadde vært kos og delt råd,frustrasjon,savn m.m med noen som er i lignende situasjon :)

:( uufff så kjedelig .. hvorfor får han ikke bli?

Fordi Norge mener han har brutt utlendingsloven....

Så nå må jeg reise utenlands for å treffe min egen mann :(

ORIGINAL: AischaMin

brutt utlendingsloven? blitt for lenge eløler?

Uff, vurderer du flytte dit kan kommer fra da?
Ser du prøver å bli gravid, er det ikke synd å ikke bo i samme land når dere evt. får et barn? [X(]
Kan det bli ordning på det?

Hvordan da..??
:O

Kan han aldri komme inn mer liksom..?

Ja han ville ikke reise fordi han var sammen med meg,og orket ikke leve uten meg...
Jeg flytter til han når alt ordner seg ja :)
Vi vil leve i Norge men om det ikke ordner seg flytter jeg til han ja :)

Hvorofr får han ikke være her?
Hvis han har begått kriminelle handlinger så forstår jeg det, men ikke hvis han sånn helt uten videre ikke får være sammen deg. Har du snakket med UDI om hva du eventuelt kan gjøre for å søke om familiegjenforening?

Han er ikke kriminell,ikke utført kriminelle handlinger

Han har nå reist frivillig tilbake til sitt hjemland,så nå skal det jobbes med saken...

hvor er han fra? ååå da var han jo ulovlig i norge.. da har han jo brutt en regel vis han var det da.. vet ikke [:D]

Han er fra Irak...

Ja han har brutt en regel,men det er grunner til at folk ikke tør returnere til irak!!!!

Å få barn hjelper ikkje til å få han tilbake til Norge.. Eg har ei datter med kjærasten min ifrå Thailand. Han har søkt familieinnvandrings visum, me har ventet i eit år.
Vist de skal søke om familieinnvandring må du vere forsørger, det krever ei inntekt på rundt 224 000 kr i året, og du må ha fast jobb, eller vikariat som bekrefte ei inntekt på 224 000 kr i året.

Føler med deg.. Veit det er grusomt !! Eg måtte jobbe meg opp foreldrepenger mens han var i Thailand. Fødde jento mi uten han, og såg han ikkje på 8 mnd..

Kor er mannen din ifrå? Er dere gift?

[:(]

Vi prøver egentlig ikke å bli gravide lenger...
Men jeg skal ikke leve i Irak.. Han er i ett annet europeisk land nå som vi kan leve i...
Men jeg vil leve i norge,det vil han og.. Han snakker helt norsk,var i norge i 7 år
Masse norske venner og min familie...
OG VI FÅR IKKE BARN FOR AT HAN SKAL FÅ OPPHOLD
DA HADDE VI FÅTT DET FOR LENGE SIDEN

ja sånn er det når man er ulovlig i landet.. det er kjedelig.. jeg hadde heller ikke prøvd å bli gravid med en som ikke har opphold.det hjelper ikke i det hele tatt.. og får å få opphold må du også kunne forsørge han minimum ett år.. med jobb penger ikke stønader. jeg og mannen min måtte vente tt år før vi kunne søke siden jeg studerte når vi møttes også giftet vi oss for snart ett år siden. og har søkt om fam.gjenforening nå. så han har drevet å reist 3 månder hit og 3 måneder til chile... vondt men når man vil gjøre alt riktig får på kunne være sammen så må det jo ofres litt

Vi prøver egentlig ikke å bli gravide lenger...
Men jeg skal ikke leve i Irak.. Han er i ett annet europeisk land nå som vi kan leve i...
Men jeg vil leve i norge,det vil han og.. Han snakker helt norsk,var i norge i 7 år
Masse norske venner og min familie...
OG VI FÅR IKKE BARN FOR AT HAN SKAL FÅ OPPHOLD
DA HADDE VI FÅTT DET FOR LENGE SIDEN

Men da her han vel i det landet også ulovlig og risikerer fortsatt hjemsendelse derfra? For er det ikke slik at om man bare får behandlet asylsøknaden i ETT land i Europa? Høres ikke ut som en fremtid å satse på, skjønner jo du er glad i mannen selvsagt, men det blir en veldig usikker fremtid sammen..

nei han er ikke der ulovlig..
vet du noe om dette vet du også at ingen land har lik asylpolitikk

men jeg la ikke ut ett innlegg her for å få negative tanker
ville bare prøve å få kontakt med flere i samme situasjon som forstår

ORIGINAL: reidis

ja sånn er det når man er ulovlig i landet.. det er kjedelig.. jeg hadde heller ikke prøvd å bli gravid med en som ikke har opphold.det hjelper ikke i det hele tatt.. og får å få opphold må du også kunne forsørge han minimum ett år.. med jobb penger ikke stønader. jeg og mannen min måtte vente tt år før vi kunne søke siden jeg studerte når vi møttes også giftet vi oss for snart ett år siden. og har søkt om fam.gjenforening nå. så han har drevet å reist 3 månder hit og 3 måneder til chile... vondt men når man vil gjøre alt riktig får på kunne være sammen så må det jo ofres litt

Søkte de om 7 dagers visum først? 

ORIGINAL: amc81

om vi søkte om 7 dagersvisum? nei chile er et visumfritt land han trenger ikke visum får å komme til europa kan være i euiropa i 3 måneder av gangen uten visum

Jeg sitter vel i en litt lik situasjon som deg, bare at vi har fått barn, og vi er fremdeles en samlet familie her i Norge. Men, man vet jo aldri, plutselig går det rett utfor stupet! Føler ikke for en offentlig diskusjon her, men viss du har lyst til å dele noen tanker så kan du jo sende en PM[:)]

ORIGINAL: amc81

om vi søkte om 7 dagersvisum? nei chile er et visumfritt land han trenger ikke visum får å komme til europa kan være i euiropa i 3 måneder av gangen uten visum

Eg lurte på om han er i Norge no, mens de venter på svar om fam.visumet.. Eller kan han får kome inn til Norge sjølv om de har søknaden inne? Veit at når ein er gift kan ein søke om 7 dagers visum, og personen kan oppholde seg i Norge mens ein venter på svar.

Venter på svar ifrå fam.visumet no, tek ei evighet.. [:(]

Back
Topp