Utenlands mann !!!

ORIGINAL: amc81

ORIGINAL: reidis

ja sånn er det når man er ulovlig i landet.. det er kjedelig.. jeg hadde heller ikke prøvd å bli gravid med en som ikke har opphold.det hjelper ikke i det hele tatt.. og får å få opphold må du også kunne forsørge han minimum ett år.. med jobb penger ikke stønader. jeg og mannen min måtte vente tt år før vi kunne søke siden jeg studerte når vi møttes også giftet vi oss for snart ett år siden. og har søkt om fam.gjenforening nå. så han har drevet å reist 3 månder hit og 3 måneder til chile... vondt men når man vil gjøre alt riktig får på kunne være sammen så må det jo ofres litt

Søkte de om 7 dagers visum først? 

om vi søkte om 7 dagersvisum? nei chile er et visumfritt land han trenger ikke visum får å komme til europa kan være i euiropa i 3 måneder av gangen uten visum

Eg lurte på om han er i Norge no, mens de venter på svar om fam.visumet.. Eller kan han får kome inn til Norge sjølv om de har søknaden inne? Veit at når ein er gift kan ein søke om 7 dagers visum, og personen kan oppholde seg i Norge mens ein venter på svar.

Venter på svar ifrå fam.visumet no, tek ei evighet.. [:(]

nei han trenger ikke noe visum for å vente på svar..
ja han får lov til å vente på svar her i norge. han trenger ikke reise noen steder
vi søkte herifra så da får han vente her.. han trengte ikke søke fra chile

Jeg er IKKE glad i min mann!!!!

Jeg elsker han mer enn mitt eget liv
Så derfor tenker jeg flytte med han hvor enn det skulle være
Og en dag skal vi også få leve sammen som normale mennesker
Jeg er ikke redd for å leve i Irak så lenge jeg får være med mine kjære

Og Irak kan jo ikke være så ille når mennesker her i Norge ikke synes det er noe problem å sende folk tilbake dit eller???

Jeg har vert i din situasjon. Men mannen min hadde ikke brutt noen regler eller noe. Han fikk bare endelig avslag. Vi bodde sammen og elsket hverandre, så jeg ble med han til det landet han kommer ifra, og vi giftet oss der. Etter 6 måneder fikk han komme tilbake til Norge. Da hadde jeg vert igjennom masse papirer, intervju med politiet osv. og ingen var vel i tvil om at vi ikke hadde giftet oss for at han skulle få bli, men fordi vi ville vere sammen uansett[:)]

I dag er det faktisk 3 år siden vi giftet oss[:D][:D] Barn nr to er på vei, og ja det er det beste jeg har gjort å gifte meg med han[:D][:D]

Håper det ordner seg for dere også..

men det jeg lurer på. er det sånn at han ble for lenge her etter at han fikk avslaget? Mannen min fikk en utreise dato og bilett dekket av hvem det nå er som styrer det greine der. Reiste sammen med 4 andre og politi eskorte.. ble ikke dette ordnet for mannen din også? Og er dere gift eller bare kjærester?[:)]

ja sånn er det når man er ulovlig i landet.. det er kjedelig.. jeg hadde heller ikke prøvd å bli gravid med en som ikke har opphold.det hjelper ikke i det hele tatt.. og får å få opphold må du også kunne forsørge han minimum ett år.. med jobb penger ikke stønader. jeg og mannen min måtte vente tt år før vi kunne søke siden jeg studerte når vi møttes også giftet vi oss for snart ett år siden. og har søkt om fam.gjenforening nå. så han har drevet å reist 3 månder hit og 3 måneder til chile... vondt men når man vil gjøre alt riktig får på kunne være sammen så må det jo ofres litt

om vi søkte om 7 dagersvisum? nei chile er et visumfritt land han trenger ikke visum får å komme til europa kan være i euiropa i 3 måneder av gangen uten visum

Eg lurte på om han er i Norge no, mens de venter på svar om fam.visumet.. Eller kan han får kome inn til Norge sjølv om de har søknaden inne? Veit at når ein er gift kan ein søke om 7 dagers visum, og personen kan oppholde seg i Norge mens ein venter på svar.

ja han får lov til å vente på svar her i norge. han trenger ikke reise noen steder

Det er bra !! Kjærasten min får ikkje vente her..
Lykke til [:D]

Det er bra !! Kjærasten min får ikkje vente her..
Lykke til [:D]

UUUUFFF det må være kjedelig....
være så lenge borte fra den man elsker...
jeg holdt på å dø de gangene han måtte være 3 måneder i sitt hjemland.. savnet han sånn

ORIGINAL: polkagris

Jeg sitter vel i en litt lik situasjon som deg, bare at vi har fått barn, og vi er fremdeles en samlet familie her i Norge. Men, man vet jo aldri, plutselig går det rett utfor stupet! Føler ikke for en offentlig diskusjon her, men viss du har lyst til å dele noen tanker så kan du jo sende en PM[:)]

Venter dere svar fra UDI?

reidis:

Det er heilt grusomt!! No er eg i Thailand, har vert her i 5 mnd.
Skal heim om 2 veker samen med jento våres på snart 8 mnd. Og enda veit me ikkje om visumet, og det har gått snart eit år. Ventetiden er 11 mnd på UDI sine sider..
Kvir meg til å sei hadet til han på flyplassen, er utroleg lei av det !!
Håper virkelig me kan få eit positiv svar !!

ORIGINAL: Hanane

Jeg sitter vel i en litt lik situasjon som deg, bare at vi har fått barn, og vi er fremdeles en samlet familie her i Norge. Men, man vet jo aldri, plutselig går det rett utfor stupet! Føler ikke for en offentlig diskusjon her, men viss du har lyst til å dele noen tanker så kan du jo sende en PM[:)]

Jepp, saken har vært i UDi lenge, så UNe, og nå UDi igjen...hurra..!

ORIGINAL: slisabeth

Mange ufølsomme svar fra mange som ikke helt kan sette seg inn i situasjonen her. Å bli forelsket og sammen med en som ikke har opphold i Norge, og som attpåtil er fra et ikke Vestlig land er ikke bare bare. Mange vet plutselig mye om både lover, regler, og kommer med mer eller mindre velmenende råd. Helt hva han gjør i et annet europeisk land, og om han er lovlig der, er opp til deg å vite, ikke andre å kverulere om. Det er så moderne ellers her å ikke dømme andre før en har gått i skoa dems en dag, og i denne saken her tror jeg det er viktig å huske på. Du kan sende meg pm hvis du har lyst. Jeg vet litt om hvordan du har det. Etter fem års ekteskap og flere års prøving for å bli foreldre, og bodd sammen i seks, vært sammen i åtte, fikk min mann brev i posten om at han skulle "forlate Riket". Grunn: UDI mente det var proforma.

gikk det bra til slutt? fikk han bli norge?

Ja han fikk avslag bare på vanlig asylsøknad,ikke noe kriminelt
Men så overholdt han ikke utreisefristen :(
Fordi han ikke ville forlate meg og Irak var ikke ett sted vi kunne dra til akkurat da
Men han returnerte frivillig tilbake i mai 2010
For oss og i våre hjerter er vi gift,fordi vi er gift muslimskt,som dessverre ikke er gyldig i norge
Men vi har vært samboere i over 4 år...

P.S: Kjempe flott at dere har fått ordnet dere :))))))
Til lykke med baby :)

Mange ufølsomme svar fra mange som ikke helt kan sette seg inn i situasjonen her. Å bli forelsket og sammen med en som ikke har opphold i Norge, og som attpåtil er fra et ikke Vestlig land er ikke bare bare. Mange vet plutselig mye om både lover, regler, og kommer med mer eller mindre velmenende råd. Helt hva han gjør i et annet europeisk land, og om han er lovlig der, er opp til deg å vite, ikke andre å kverulere om. Det er så moderne ellers her å ikke dømme andre før en har gått i skoa dems en dag, og i denne saken her tror jeg det er viktig å huske på. Du kan sende meg pm hvis du har lyst. Jeg vet litt om hvordan du har det. Etter fem års ekteskap og flere års prøving for å bli foreldre, og bodd sammen i seks, vært sammen i åtte, fikk min mann brev i posten om at han skulle "forlate Riket". Grunn: UDI mente det var proforma.

Tusen takk slisabeth,for støtten!! Mange svar som sårer her ja...
Jeg sender deg en pm jeg....

ORIGINAL: Hanane

Trodde UNE var siste veien, men det høres lovende ut at saken deres er hos UDI igjen,Lykke til

Jepp, saken har vært i UDi lenge, så UNe, og nå UDi igjen...hurra..!

ORIGINAL: AischaMin

Ja han fikk avslag bare på vanlig asylsøknad,ikke noe kriminelt
Men så overholdt han ikke utreisefristen :(
Fordi han ikke ville forlate meg og Irak var ikke ett sted vi kunne dra til akkurat da
Men han returnerte frivillig tilbake i mai 2010
For oss og i våre hjerter er vi gift,fordi vi er gift muslimskt,som dessverre ikke er gyldig i norge
Men vi har vært samboere i over 4 år...

P.S: Kjempe flott at dere har fått ordnet dere :))))))
Til lykke med baby :)
Tar dette som ett svar til meg jeg fordiom du ikke har quota[:)][:)]

Er det sånn at dere kan gifte dere dersom du blir med til irak? Her i norge får dere jo ikke gifte dere. men jeg mener at om dersom dere vet at dere skal vere sammen og elsker hverandre, så burde dere bare gifte dere. ellers blir det ingen god løsning. For deg å flytte til irak er jo helt bak mål egentlig. jeg skjønner at du vil det. men å bygge opp ett liv der kan umulig vere lett[>:] Synes veldig synd på dere.

Har mannen din jobb her i Norge? eller nå har han jo ikke det uansett.. Min hadde fast jobb, og arbeidsgiveren ønsket han tilbake. så de holdt av stillingen til han, og sendte flere brev til UDI hvor de spurte hvordan det gikk om det var lenge til han kom tilbake osv. Og har man noe sånnt til å støtte seg så stiller man sterkere fordiom det absolutt ikke er avgjørende. men da ser UDI at personen er "ordentlig" om du skjønner. Og så lenge dere gifter dere av de riktige grunnene så er sjangsen for en gjennforening her i norge god.

det kan hende jeg bommer på noe her, for min mann er ikke fra midtøsten og det området der, men ett land i europa. (ikke nordisk[8D]) men vet om noen som giftet seg typ arrangert i irak hvor han er irakisk og bor i norge og hun er irakisk og bodde i irak, og hun fikk komme hit.. så umulig kan det ikke vere å få komme derifra heller. men dette kan du jo finne ut mye om dersom du går til UDI for en samtale.

ble lit langt og rotete dette, men ville bare skrive ned det jeg tenkte..

Håper det ordner seg. og tror du skal vere veldig glad for at dere ikke har barn sammen. tenkt så tungt det ville vert for dere alle. [:(][:(]

Opprettet en gruppe på facebook for oss....

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_171788602864351

Lukket gruppe som man må søke om medlemskap

Håper det årdner seg for dere, [:)]

for støtte??? beklager assa.. ikke meningen å være stygg.. men han var ulovlig i norge og brøt en regel ved å vær det.

for støtte??? beklager assa.. ikke meningen å være stygg.. men han var ulovlig i norge og brøt en regel ved å vær det.

Tror du det er noe enkelt å være her ulovlig? Å ikke ha noen rettigheter? Mannen hennes er fra Irak, og UNHCRS anbefaler at man stopper utsendingene til Bagdad i Irak, og det gjør de av den grunn at det ikke er trygt der. Finland har stoppet tilbakesendingene dit og gir irakere opphold med bakgrunn i sekundær beskyttelse. Å blir ulovlig i Norge er ingen enkel sak, mange føler faktisk at de ikke har et valg, selv om de vet at de bryter loven ved å bli her.

ORIGINAL: Nawroz

Tror du det er noe enkelt å være her ulovlig? Å ikke ha noen rettigheter? Mannen hennes er fra Irak, og UNHCRS anbefaler at man stopper utsendingene til Bagdad i Irak, og det gjør de av den grunn at det ikke er trygt der. Finland har stoppet tilbakesendingene dit og gir irakere opphold med bakgrunn i sekundær beskyttelse. Å blir ulovlig i Norge er ingen enkel sak, mange føler faktisk at de ikke har et valg, selv om de vet at de bryter loven ved å bli her.

man må vel ha lov til å si sine egne meninger... jeg har mange venner som er ulovlig og de vet hva jeg mener om det.

Den gruppa er ikke for støtte, men for å prate med andre i lignende situasjon. Hun nevner ikke at det er en støttegruppe

ok

Back
Topp