Ustabil hjertelyd

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg lyttet på hjertelyden til babyen i magen og hjertelyden var ustabil. Er det grunn til bekymring?

Jeg lyttet på hjertelyden til babyen i magen og hjertelyden var ustabil. Er det grunn til bekymring?
Hvis du lyttet med doppler ville jeg heller ha tatt kontakt med lege. Ingen her kan svare deg.

Det er også derfor de ikke anbefaler doppler hjemme. Fordi vi er ikke utdannet til å høre om det er noe galt.

Med doppler hjemme. Var til jordmor på torsdag og hu lyttet og alt var bra

Husk og at hjertelyden svinger litt utfra aktiviteten til babyen. Kan svinge opp om babyen sparker osv.
Har du sånn Doppler som viser tall? Om du har det, hva viste den isåfall?

Tror det er best at man forhører seg med helsepersonell. Det er de som vet best hva som er normalt/unormalt.

Jordmor sa at hvis babyen ligger med ryggen til, er hjertelyden gjerne svakere.
Men dette er akkurat årsaken til at doppler til hjemmebruk ikke anbefales - vi er ikke utdannet til dette og blir fort bekymret.
Ta kontakt med jordmor.

Husk og at hjertelyden svinger litt utfra aktiviteten til babyen. Kan svinge opp om babyen sparker osv.
Har du sånn Doppler som viser tall? Om du har det, hva viste den isåfall?
Den viser so. Regel 150 men gikk ned til 128 og så opp igjen og så ned til 140

Når jeg har hørt hjertelyden hos jordmor har hun sagt at det har vært fine variabler, og at det skal det være. Kan det være derfor og at det derfor er normalt? :happy:

Det er helt vanlig. Jeg filmet bittelitt da jeg hadde registrering under sist fødsel. Gikk inn og så på den filmen nå, og det går fra 135-147-124...litt sånn opp og ned innimellom der. Helt normalt. Kommer av at babyen beveger seg.

Alarmen går om den blir veldig lav. F.eks om den dropper helt ned i 60 under riene, så kan du ende med KS (jeg slapp, fikk han ut på 10 min selv)... alarmen går og om babyen ikke rører noe på seg og pulsen konstant ligger helt oppi 170....(da ble det konstant overvåkning og de diskuterte KS den gang og).

Hva sier de er forskjellen på jente og gutt? Hvilken hjertelyd er raskest?

Er det ikke 150? De 3 minste mine er gutter, og har hatt hjertelyd på 140-144-148 (altså samme baby på forskjellige kontroller)

Der jeg har sett har det stått 140 hvertfall. :confused005

Vedlegg

• Screenshot_20200316_180528_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200316_180528_com.android.chrome.jpg
    31,3 KB · Visninger: 7
Gutter har lavest og jenter høyest? :)

Last edited:
Begge ungene til søskenbarnet mitt skulle vært gutt ifølge hjerteslag men begge kom ut som jente :hilarious:

Godt mulig det egentlig er sånn ja. Men mine gutter har som regel lagt på 144. Godt mulig noen målinger var 138 da. Tror jentene har vært over 150 da.

Ja, vet det er mange som får gutter som har høyere enn 140. En i slekta hadde over med alle 4, der 2 var jenter og 2 gutter. Men hun hadde likevel høyere med jentene enn guttene. :happy:

Back
Topp