Urolig barn på fly - slitsomt? Eller noe man må regne med?

Fint for deg og dine barn, men det fungerer åpenbart ikke slik for alle.

Jo, takk. :) Det er vel ikke sånn at ingen barn bortsett fra mine har virkning av dette, så. Ser mange andre grunner til å ikke ta med små barn på flytur, men.
 
Jo, takk. :) Det er vel ikke sånn at ingen barn bortsett fra mine har virkning av dette, så. Ser mange andre grunner til å ikke ta med små barn på flytur, men.
Mange voksne eller eldre barn sliter også med slike propper, og det er ikke bare bare å suge på et drops eller dryppe saltvann. Det er ikke bare mildt ubehag heller. Hadde en kollega som fortalte at han trodde han skulle dø da han opplevde det første gang som godt voksen. Han var forkjøla og satt på fly. Trodde hodet skulle sprenges. Trykket blir så sterkt. Litt tett nese og så er det gjort. Sist gang jeg hadde det var det som om øynene skulle sprette ut av hodet. Jeg ble livredd og begynte å grine, og jeg var noen og tyve år. Så det beste for mange, spesielt de små uten språk som sliter med dette, er å slippe å fly.
 
Når barn gjør sånn på fly/tog/buss så sier jeg ifra direkte til barnet selv. Foreldrene sitter gjerne rett ved siden av, men jeg ignorerer bare de og snakker til ungen. F.eks: du må skru ned lyden på spillet ditt, eller du må må ikke dunke fotene i ryggen på setet foran deg, eller du må ta av skoene om du skal stå i setet, eller det er ikke lov å løpe rundt, man må sitte med beltet på osv osv. Bare si ifra selv, tenker jeg. De sier det trengs en landsby for å oppdra et barn.

Jeg gjorde det en gang, og ble kjeftet huden full av foreldrene om at jeg ikke skulle legge meg opp i hva deres barn gjorde. Selv om det var meg det gikk utover. Det var snakk om sparking og delvis hopping i sete, kasting av rosiner, og krangling (to søsken). De fortsatte like dann etterpå, nærmest med oppfordring av foreldrene.
 
Jeg gjorde det en gang, og ble kjeftet huden full av foreldrene om at jeg ikke skulle legge meg opp i hva deres barn gjorde. Selv om det var meg det gikk utover. Det var snakk om sparking og delvis hopping i sete, kasting av rosiner, og krangling (to søsken). De fortsatte like dann etterpå, nærmest med oppfordring av foreldrene.
Kjeft tilbake. Skjønner jo hvor ungene har det fra da. Har aldri opplevd selv at foreldrene blir sure, de bruker å enten bli flaue eller takknemlige.
 
Kjeft tilbake. Skjønner jo hvor ungene har det fra da. Har aldri opplevd selv at foreldrene blir sure, de bruker å enten bli flaue eller takknemlige.

Skulle gjort det, jeg ble bare helt satt ut. Har gitt beskjed andre ganger og, da har jeg som regel bare fått et takk tilbake for ungen hørte mer på en fremmed enn foreldrene (som hadde prøvd å gi beskjed selv flere ganger).
 
Ikke sikkert de reiser til syden eller storbyferie. Jeg bor i et annet land enn familien min for eksempel, og med mindre jeg vil kjøre bil i over 20 timer så er fly eneste alternativ
Ja, innenlands er en ting for besøke familie osv. Nå sikta jeg som skrevet til syden og storbyferie, det er ikke det samme:)
 
Ja, innenlands er en ting for besøke familie osv. Nå sikta jeg som skrevet til syden og storbyferie, det er ikke det samme:)
Ikke innenlands jeg snakker om. Men jeg tar for eksempel fly fra London, så for andre mennesker kan det se ut som storbyferie, men jeg reiser frem og tilbake for å besøke familie.
 
Back
Topp