Urolig barn på fly - slitsomt? Eller noe man må regne med?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hva tenker dere om andres babyer på fly som skriker fra man letter til man lander? Slitsomt for deg å høre på, eller stakkars foreldrene til den babyen?

Syntes du det er slitsomt å fly med egne barn? Eller går det som en drøm?

Har du noen gode tips til andre foreldre som skal ut å fly i sommer?
 
Slitsomt for alle, men verst for foreldrene til barnet vil jeg påstå.
Så absolutt enig :D

Her har vi hatt én fæl opplevelse da frøkna (som da var litt over 2år) fikk kraftig dott ved landing på vei hjem. Hun hylte av full hals og det var ikke sjanse til å roe henne eller få kontakt med henne. Kjente at jeg ble litt varm i toppen da :shy:
 
Så absolutt enig :D

Her har vi hatt én fæl opplevelse da frøkna (som da var litt over 2år) fikk kraftig dott ved landing på vei hjem. Hun hylte av full hals og det var ikke sjanse til å roe henne eller få kontakt med henne. Kjente at jeg ble litt varm i toppen da :shy:
Lillegutt skrek og var urolig lenge på flyturene vi har hatt også. Hadde beregna duppen hans til når vi var på flyet, men flyet ble forsinket så han sov i vogn før vi gikk om bord. Det var morsomt å gå på flyet med en uthvilt ettåring med masse energi som måtte sitte på fanget, og ikke var interessert i å se på TV serier :D
 
Urolige barn kan det være i alle former for offentlig rom, så det må man alltid regne med :p
Skal man bli irritert på det får man holde seg hjemme/reise med bil/bo på barnefritt hotell.

Bare flydd 1 gang med fly med barn og da var han 5 mnd, så det gikk fint. Togtur på 2t som 16mnd var derimot litt mer styret, men tror nok jeg ble mest stressa. På et tidspunkt hylte han så høyt at alle samtaler var dødd ut da han stoppa hylet sitt :hilarious: :nailbiting: :bag:
 
Urolige barn kan det være i alle former for offentlig rom, så det må man alltid regne med :p
Skal man bli irritert på det får man holde seg hjemme/reise med bil/bo på barnefritt hotell.

Bare flydd 1 gang med fly med barn og da var han 5 mnd, så det gikk fint. Togtur på 2t som 16mnd var derimot litt mer styret, men tror nok jeg ble mest stressa. På et tidspunkt hylte han så høyt at alle samtaler var dødd ut da han stoppa hylet sitt :hilarious: :nailbiting: :bag:
Huff da :hilarious:
Jeg tror nok det er mest foreldrene som tenker på det og stresser:shy:
 
Huff da :hilarious:
Jeg tror nok det er mest foreldrene som tenker på det og stresser:shy:

Det tror jeg også. Neste gang skal jeg ta med flere leker og ikke minst rosiner. Da hadde vi nok fått en roligere tur. Utfordringene nå om dagen er at han vil si og forklare SÅ mye, og ikke har noen ord for det. Så da blir han sinna og hyler når jeg ikke forstår... Men han kunne bare ikke få et DIGERT pizzastykke, jeg måtte nesten rive det i to først og det forsto han ikke, derav enormt høyt hyl :facepalm:
 
Eldste var 2,5 år da vi tok sjansen på å fly. Gikk som en drøm, men tror ikke det hadde gått så bra noen mnd før. Yngste er ikke aktuelt å ta fly sammen med enda. Han blir 2 år til høsten og er ekstremt urolig og utålmodig og har ikke interesse for TV/iPad, osv. enda. Ikke liker han å kose på fanget heller, så vi venter et år eller to til neste sydentur:)
 
Det tror jeg også. Neste gang skal jeg ta med flere leker og ikke minst rosiner. Da hadde vi nok fått en roligere tur. Utfordringene nå om dagen er at han vil si og forklare SÅ mye, og ikke har noen ord for det. Så da blir han sinna og hyler når jeg ikke forstår... Men han kunne bare ikke få et DIGERT pizzastykke, jeg måtte nesten rive det i to først og det forsto han ikke, derav enormt høyt hyl :facepalm:
Kjenner til det hylet, opplever det som regel hver dag for tiden :shy:
 
Synes mest synd på babyen som gråter sånn, tenker de har ubehag, er utrygge i situasjonen eller bare ukomfortabel og lei, evt overtrøtt osv. Dernest tenker jeg på at jeg gjerne skulle sovet og slappet av selv og på foreldrene som jo blir synlig stresset av det. Ikke noe å irritere seg over. En liten unge gjør seg jo ikke til, de bare er slik de er. Større barn som løper og herjer eller sparker i seter irriterer meg derimot litt.
 
Fatter ikke hvordan folk orker å ta med babyer på fly. :p Vi har bevisst unngått det og hadde ikke gjort det med fireåringen heller. Han er en apekatt. :p
Er nok verst for babyen og foreldrene under slike flyturer..
 
Fatter ikke hvordan folk orker å ta med babyer på fly. :p Vi har bevisst unngått det og hadde ikke gjort det med fireåringen heller. Han er en apekatt. :p
Er nok verst for babyen og foreldrene under slike flyturer..
Vi er veldig glad i å reise, men jeg får ikke med meg samboer på tur (som inkluderer fly) igjen før ungene er større :p
 
Så lenge foreldrene ikke stresser går det greit! Trekk pusten dypt, ha med “flygave” ny leke eller noe. Ha med skift til deg og barnet i håndbagasjen, plus noe mat og noe godt.
Det er lov å ha med baby/barnemat selvom det er flytende og over 100ml :)
Ha gjerne med tynn lue og pledd da det kan bli kalt ombord i flyet. Følg sikkerhetsregler og finn på noe til å sysselsette barnet med på litt lengre turer.
Hvis du har ørebarn vær forberedt på ørevondt ca 30min før landing, hvis barnet er forkjøla kan det fort gå ut over ørene :(
Smertelindring, nesedråper og drikke (suge) hjelper
 
Har både flydd mange ganger med min (fra han var 3 mnd) og tatt flere lange togturer, heldigvis stort sett null problem. Selv den gangen vi ble sittende ute på rullebanen i 1,5 time.

Dog har vi jo våre triks. Det er verdt hver krone å bestille eget sete til baby på fly. Vi har prøvd både fang, cares-sele og bilstol på fly, og de to sistnevnte gjør flyturen mye mer komfortabel. Min sitter mye roligere i cares-sele og bilstol enn «løst», og taktisk bruk av pupp og bæresele på flyplass og på flyet/toget gjør det mye lettere. Har reist mange ganger alene med nå-treåringen og, vi tar det helt med ro og koser oss på tur (både fly og lange togturer) :)

Andre barn på tur syns jeg virkelig synd på når det er mye gråt og uro, barna har det jo ikke godt! Blir ikke sint eller irritert
 
Vi er veldig glad i å reise, men jeg får ikke med meg samboer på tur (som inkluderer fly) igjen før ungene er større :p

Her var vi begge enige om at det er uaktuelt å fly med babyer og veldig små barn. :p Ingen av oss er spesielt glad i å reise i noe annet enn bil uansett. :p
 
Slitsomt for alle parter tenker jeg.

Det jeg ikke syns noe om er hvis et barn oppfører seg som en snørrunge (feks hyler og skriker, kanskje spenner i sete osv) uten at foreldrene bryr seg. Da kjenner jeg irretasjonen. Men om foreldrene gjør det de kan så må man selvfølgelig ikke glemme at det er et barn og at fly kan være skummelt og man kan få dotter osv.
 
Slitsomt for alle parter tenker jeg.

Det jeg ikke syns noe om er hvis et barn oppfører seg som en snørrunge (feks hyler og skriker, kanskje spenner i sete osv) uten at foreldrene bryr seg. Da kjenner jeg irretasjonen. Men om foreldrene gjør det de kan så må man selvfølgelig ikke glemme at det er et barn og at fly kan være skummelt og man kan få dotter osv.
Jeg fikk ordentlig dott selv en gang, og fikk virkelig forståelse for at små barn gråter. Det var grusomt vondt :oops:
 
Har aldri hatt problemer når vi har flydd med barn ved 4mnd, 10 mnd, 2 år, 3 år og oppover.. BANK I BORDET! Skal fly tur retur Hellas to ganger med 1 åring i sommer, så jeg håper det går like bra som det gjorde med søstra!
 
Begge mine har flydd så mye at jeg har mistet tellinga. Nr 2 var 3mnd første gang han flydde. Med refluks osv så var jeg spent på flyturen. vi har alltid timet turene så det passer inn med soving enten like før eller under flyturen slik at man slipper overtrøtte unger. På lengre turer har jeg vært glad for at puppen har vært en søvnassosiasjon så soving på fly har gått fint.
 
Back
Topp