Urolig barn på fly - slitsomt? Eller noe man må regne med?

Jeg fikk ordentlig dott selv en gang, og fikk virkelig forståelse for at små barn gråter. Det var grusomt vondt :oops:

Grusomt med de dottene. Jeg har alltid masse tyggispakker med meg og tygger som en gal for å sleppe de:nailbiting:
 
Jeg synes synd på de barna som får vondt å plages av smerter med feks. dotter i ørene. Jeg forstår ikke at noen kan bli sur over det.

Derimot veldig irriterende med alle "foreldreløse" barna på tur. Hvor barna bråker, klatrer og løper rundt uten at foreldrene gjør noe.
 
Jeg synes synd på de barna som får vondt å plages av smerter med feks. dotter i ørene. Jeg forstår ikke at noen kan bli sur over det.

Derimot veldig irriterende med alle "foreldreløse" barna på tur. Hvor barna bråker, klatrer og løper rundt uten at foreldrene gjør noe.

Helt enig i denne. Det er ikke barna som er problemet, men tiltaksløse foreldre. Har ingen problem med urolige barn så lenge foreldrene gjør det de kan for å roe de eller hjelpe.
 
Vi har flydd siden gutten var 8 mnd. Han har hatt eget sete fra begynnelsen av(brukte bilstol de første årene), og vi reiser bare på dagtid. I den perioden han sov på dagen, prøvde vi å finne avganger som klaffet deretter.
Vi har brukt mye saltvannsspray og nesespray forebyggende fordi han har vært ørebarn, og har aldri opplevd at han har fått vondt under flygning.
Passe mett, aktivisert MASSE før flytur(han har krabbet mye rundt for å si det sånn), IPad, leker, snacks, godterier og kosebamse, alt dette har vi brukt mye.
Nå som han er snart seks og nr to er på vei, er han en drøm å fly med. Vi håper på at nestemann er like enkel:hilarious:.
 
Helt enig i denne. Det er ikke barna som er problemet, men tiltaksløse foreldre. Har ingen problem med urolige barn så lenge foreldrene gjør det de kan for å roe de eller hjelpe.
Ja, ikke sant. Jeg skjønner godt at barna kan kjede seg på fly,men utrolig frustrerende når foreldrene gjør ingenting.
 
Vi reiser aldri langt med barn på fly.

Unødvendig å slitsomt å ta med små babyer og barn på lange flyreiser.
 
Klart det er slitsomt å høre unger skrike.
Men å fy jeg synes synd på foreldrene også .

Har flydd med to barn på 4 mnd og 22 mnd. Gikk veldig bra. Men det var litt slitsomt med 2 barn under 2 år på fanget i 5 timer.
Hadde med oldeforeldre som også tok dem litt. Har veldig rolig og bedagelig unger , så null problem sånn ellers.

Fløy også når de var 3 og 4 år . Gikk også fint :)
Ta med småleker. Øretelefoner til nettbrett /mobil .
 
Selvsagt er det slitsomt å høre på barn barn som gråter , jeg synes hvertall det
Min gråt ikke den turen vi tok da han var baby.
 
Det er så klart ikke gøy å høre på en skrikende baby på kloss hold i lang tid, men som andre nevner er det nok verst for foreldrene som prøver å roe og ikke kommer noen vei. Siden vi ble foreldre har jeg enset det mindre og heller vært lettet over at det ikke er min baby som skriker :p Vi har flydd mye med lille og inkludert en reise med stor forsinkelse hvor vi ble sittende i flyet og har så langt ikke opplevd at hun har skreket i luften så håper det holder seg, men en dag blir det nok oss :hilarious:
 
Første flyturen til mini var da han var 4 dager gammel (hjemreise fra sykehuset). Har etter det flydd jevnlig flere ganger i året med han, han er en drøm å reise med. Som baby sov han stort sett hele tiden på fly og var våken på flyplassene/flybytte. Nå er han litt over 2 år, og han snakker konstant om at vi skal reise med fly to besteforeldrene i sommer. Veldig fascinert over fly og maskiner, så han blir nok sittende og se ut vinduet det meste av turen, men kommer til å ta med litt snacks og tablet for å avlede litt.

Han har aldri skreket på fly faktisk... Virker ikke som det plager han med trykk i ørene :rolleyes:
 
Hva tenker dere om andres babyer på fly som skriker fra man letter til man lander? Slitsomt for deg å høre på, eller stakkars foreldrene til den babyen?

Syntes du det er slitsomt å fly med egne barn? Eller går det som en drøm?

Har du noen gode tips til andre foreldre som skal ut å fly i sommer?
Slitsomt for barnet! Det har jo vondt pga lufttrykket og har neppe frivillig valgt å sette seg på det flyet. Må man absolutt ut og fly, tenker jeg. Kan man ikke ta toget? Eller droppe den sydenturen når baby er så liten og åpenbart får store smerter?
Husker bare veldig godt selv hvor sykt vondt det er når du får skikkelig dott og det føles som om øynene dine skal poppe ut av skallen.... Det er synd på den som har det vondt, og ikke på langt nær så synd på de som bare må høre litt hyling. De kan jo ta på øretelefoner.
 
Slitsomt for alle parter tenker jeg.

Det jeg ikke syns noe om er hvis et barn oppfører seg som en snørrunge (feks hyler og skriker, kanskje spenner i sete osv) uten at foreldrene bryr seg. Da kjenner jeg irretasjonen. Men om foreldrene gjør det de kan så må man selvfølgelig ikke glemme at det er et barn og at fly kan være skummelt og man kan få dotter osv.
Når barn gjør sånn på fly/tog/buss så sier jeg ifra direkte til barnet selv. Foreldrene sitter gjerne rett ved siden av, men jeg ignorerer bare de og snakker til ungen. F.eks: du må skru ned lyden på spillet ditt, eller du må må ikke dunke fotene i ryggen på setet foran deg, eller du må ta av skoene om du skal stå i setet, eller det er ikke lov å løpe rundt, man må sitte med beltet på osv osv. Bare si ifra selv, tenker jeg. De sier det trengs en landsby for å oppdra et barn.
 
Når barn gjør sånn på fly/tog/buss så sier jeg ifra direkte til barnet selv. Foreldrene sitter gjerne rett ved siden av, men jeg ignorerer bare de og snakker til ungen. F.eks: du må skru ned lyden på spillet ditt, eller du må må ikke dunke fotene i ryggen på setet foran deg, eller du må ta av skoene om du skal stå i setet, eller det er ikke lov å løpe rundt, man må sitte med beltet på osv osv. Bare si ifra selv, tenker jeg. De sier det trengs en landsby for å oppdra et barn.

Jeg er mer sånn at jeg ikke klarer legge meg oppi andres saker på en måte. Har selvfølgelig sakt i fra om det det er noe alvorlig, men ellers lar jeg være.

Jeg kunne kanskje heller sakt i fra rett til foreldrene at de måtte passe på ungen sin kanskje :wtf:
 
Jeg er mer sånn at jeg ikke klarer legge meg oppi andres saker på en måte. Har selvfølgelig sakt i fra om det det er noe alvorlig, men ellers lar jeg være.

Jeg kunne kanskje heller sakt i fra rett til foreldrene at de måtte passe på ungen sin kanskje :wtf:
Da tror jeg det bare blir sure miner. Og klart det er «din sak» så lenge du må være i samme rom som de barna. Ikke alltid jeg sier ifra, altså, men blir det ille nok så...
 
Da tror jeg det bare blir sure miner. Og klart det er «din sak» så lenge du må være i samme rom som de barna. Ikke alltid jeg sier ifra, altså, men blir det ille nok så...

Ja men om det blir sure miner fra foreldrene bryr jeg meg lite omxsmile9 men føler det liksom blir litt dumt å si i fra til barnet for det gjør det jo pga deres mamma og pappa ikke har lært de noe annet.
 
Ja men om det blir sure miner fra foreldrene bryr jeg meg lite omxsmile9 men føler det liksom blir litt dumt å si i fra til barnet for det gjør det jo pga deres mamma og pappa ikke har lært de noe annet.
Nettopp, så se på det som ditt samfunnsansvar å lære det hva foreldrene ikke har klart ;) Mange barn som bare vil utfordre foreldrene også, men som respekterer fremmede voksne.
 
Tror det er noe man må regne med. Men om foreldrene ikke engang prøver er det jo irriterende. Planlegger å reise til Spania med frøkna til våren til neste år.
Har tidligere pleid å få barnas oppmerksomhet og holde de litt opptatt med blikk og sånt hvis de er urolige.
Tenker også bestandig at det er ikke så lett å være liten heller, vanskelig med kommunikasjon og sånt. :)
 
Har vært veldig heldig der. Hadde med lillemor ut og fly første gang da hun var åtte måneder og det gikk knirkefritt. Bare smilte og koste seg, som alltid. Hun var rolig ellers også.

Føler virkelig med foreldre med skrikete unger på fly. Føler stresset. Kan jo ikke si at det er behagelig å høre på en baby som skriker i lange tider heller. Men det er jo ikke sånn at man kan tvinge et barn til å ikke gråte heller, så.
 
Slitsomt for barnet! Det har jo vondt pga lufttrykket og har neppe frivillig valgt å sette seg på det flyet. Må man absolutt ut og fly, tenker jeg. Kan man ikke ta toget? Eller droppe den sydenturen når baby er så liten og åpenbart får store smerter?
Husker bare veldig godt selv hvor sykt vondt det er når du får skikkelig dott og det føles som om øynene dine skal poppe ut av skallen.... Det er synd på den som har det vondt, og ikke på langt nær så synd på de som bare må høre litt hyling. De kan jo ta på øretelefoner.

Det finnes triks man kan gjøre, for å unngå at de får de proppene i øra. Smokk, amming, flaske osv. Så ser ikke problemet med å ta barn med ut og fly sånn sett.
 
Det finnes triks man kan gjøre, for å unngå at de får de proppene i øra. Smokk, amming, flaske osv. Så ser ikke problemet med å ta barn med ut og fly sånn sett.
Fint for deg og dine barn, men det fungerer åpenbart ikke slik for alle.
 
Back
Topp