Jeg fikk ordentlig dott selv en gang, og fikk virkelig forståelse for at små barn gråter. Det var grusomt vondt
Grusomt med de dottene. Jeg har alltid masse tyggispakker med meg og tygger som en gal for å sleppe de
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk ordentlig dott selv en gang, og fikk virkelig forståelse for at små barn gråter. Det var grusomt vondt
Jeg synes synd på de barna som får vondt å plages av smerter med feks. dotter i ørene. Jeg forstår ikke at noen kan bli sur over det.
Derimot veldig irriterende med alle "foreldreløse" barna på tur. Hvor barna bråker, klatrer og løper rundt uten at foreldrene gjør noe.
Ja, ikke sant. Jeg skjønner godt at barna kan kjede seg på fly,men utrolig frustrerende når foreldrene gjør ingenting.Helt enig i denne. Det er ikke barna som er problemet, men tiltaksløse foreldre. Har ingen problem med urolige barn så lenge foreldrene gjør det de kan for å roe de eller hjelpe.
Slitsomt for barnet! Det har jo vondt pga lufttrykket og har neppe frivillig valgt å sette seg på det flyet. Må man absolutt ut og fly, tenker jeg. Kan man ikke ta toget? Eller droppe den sydenturen når baby er så liten og åpenbart får store smerter?Hva tenker dere om andres babyer på fly som skriker fra man letter til man lander? Slitsomt for deg å høre på, eller stakkars foreldrene til den babyen?
Syntes du det er slitsomt å fly med egne barn? Eller går det som en drøm?
Har du noen gode tips til andre foreldre som skal ut å fly i sommer?
Når barn gjør sånn på fly/tog/buss så sier jeg ifra direkte til barnet selv. Foreldrene sitter gjerne rett ved siden av, men jeg ignorerer bare de og snakker til ungen. F.eks: du må skru ned lyden på spillet ditt, eller du må må ikke dunke fotene i ryggen på setet foran deg, eller du må ta av skoene om du skal stå i setet, eller det er ikke lov å løpe rundt, man må sitte med beltet på osv osv. Bare si ifra selv, tenker jeg. De sier det trengs en landsby for å oppdra et barn.Slitsomt for alle parter tenker jeg.
Det jeg ikke syns noe om er hvis et barn oppfører seg som en snørrunge (feks hyler og skriker, kanskje spenner i sete osv) uten at foreldrene bryr seg. Da kjenner jeg irretasjonen. Men om foreldrene gjør det de kan så må man selvfølgelig ikke glemme at det er et barn og at fly kan være skummelt og man kan få dotter osv.
Når barn gjør sånn på fly/tog/buss så sier jeg ifra direkte til barnet selv. Foreldrene sitter gjerne rett ved siden av, men jeg ignorerer bare de og snakker til ungen. F.eks: du må skru ned lyden på spillet ditt, eller du må må ikke dunke fotene i ryggen på setet foran deg, eller du må ta av skoene om du skal stå i setet, eller det er ikke lov å løpe rundt, man må sitte med beltet på osv osv. Bare si ifra selv, tenker jeg. De sier det trengs en landsby for å oppdra et barn.
Da tror jeg det bare blir sure miner. Og klart det er «din sak» så lenge du må være i samme rom som de barna. Ikke alltid jeg sier ifra, altså, men blir det ille nok så...Jeg er mer sånn at jeg ikke klarer legge meg oppi andres saker på en måte. Har selvfølgelig sakt i fra om det det er noe alvorlig, men ellers lar jeg være.
Jeg kunne kanskje heller sakt i fra rett til foreldrene at de måtte passe på ungen sin kanskje
Da tror jeg det bare blir sure miner. Og klart det er «din sak» så lenge du må være i samme rom som de barna. Ikke alltid jeg sier ifra, altså, men blir det ille nok så...
Nettopp, så se på det som ditt samfunnsansvar å lære det hva foreldrene ikke har klart Mange barn som bare vil utfordre foreldrene også, men som respekterer fremmede voksne.Ja men om det blir sure miner fra foreldrene bryr jeg meg lite om men føler det liksom blir litt dumt å si i fra til barnet for det gjør det jo pga deres mamma og pappa ikke har lært de noe annet.
Slitsomt for barnet! Det har jo vondt pga lufttrykket og har neppe frivillig valgt å sette seg på det flyet. Må man absolutt ut og fly, tenker jeg. Kan man ikke ta toget? Eller droppe den sydenturen når baby er så liten og åpenbart får store smerter?
Husker bare veldig godt selv hvor sykt vondt det er når du får skikkelig dott og det føles som om øynene dine skal poppe ut av skallen.... Det er synd på den som har det vondt, og ikke på langt nær så synd på de som bare må høre litt hyling. De kan jo ta på øretelefoner.
Fint for deg og dine barn, men det fungerer åpenbart ikke slik for alle.Det finnes triks man kan gjøre, for å unngå at de får de proppene i øra. Smokk, amming, flaske osv. Så ser ikke problemet med å ta barn med ut og fly sånn sett.