UNN Tromsø pikene

Hei .:angelic:
Hvordan gikk du frem med å starte prosessen hos andre klinikken ?
Jeg hører Tromsø jeg å , 2 forsøk igjen fra offentlig , men ønsker bytte klinikk . o_O
Jeg fikk alt av papirer fra hele prosessen ved UNN. Så kontaktet jeg bare annen klinikk og sendte alt til dem.
 
Hei! Hører også til Tromsø. Har hatt to ferskforsøk og to fryseforsøk så langt. Kun det siste ferskforsøket ble positivt men endte i SA 5+5. Hos meg har de aldri dyrket eggene lengre enn til dag 3, uten at jeg har fått svar på hvorfor de ikke har prøvd frem til blasto selv om eggene har utviklet seg helt etter boka. Har en pause nå før vi går på forsøk nr 3. Gikk til privat gyn og fikk beskjed om at jeg har pcos og ble anbefalt metformin for å se om det kan hjelpe på og kanskje klare å bli gravid uten ivf.
Noen som vet hvordan UNN forholder seg til metformin i forbindelse med ferskforsøk? Vurderer å ta siste forsøk på St. Olavs, selv om jeg liker både leger og sykepleiere veldig godt på UNN.
Hei. Kan ikke svare deg på metomorfin spm ditt, men kan tenke meg at grunnen til 3 dagers og ikke 5 dagers er nok fordi det er alltid bedre inne i kroppen enn utafor. Det var kun på mitt siste uttak at det ble dyrket til 5 dagers fordi det kom en helg i veien for å sette inn på dag 3.
 
Fikk brev igår om at vi e klare til behandling (IVF/ICSI), så vi må bare ringe første mensdag når vi føle åss klar:) endeli skjer det nåkka. Men selvfølgeli sommerstengt nu.. så håpe vi kommer oss inn rett over sommeren. Sikkert mer pågang nu etter korona å sommerstengt:-(
 
Hei! Hører også til Tromsø. Har hatt to ferskforsøk og to fryseforsøk så langt. Kun det siste ferskforsøket ble positivt men endte i SA 5+5. Hos meg har de aldri dyrket eggene lengre enn til dag 3, uten at jeg har fått svar på hvorfor de ikke har prøvd frem til blasto selv om eggene har utviklet seg helt etter boka. Har en pause nå før vi går på forsøk nr 3. Gikk til privat gyn og fikk beskjed om at jeg har pcos og ble anbefalt metformin for å se om det kan hjelpe på og kanskje klare å bli gravid uten ivf.
Noen som vet hvordan UNN forholder seg til metformin i forbindelse med ferskforsøk? Vurderer å ta siste forsøk på St. Olavs, selv om jeg liker både leger og sykepleiere veldig godt på UNN.
Så leit med SAen. Det virker som de helst ikke dyrker til dag 5. Jeg hadde 4 forsøk på UNN hvor ett ble avbrutt da de forsøkte å dyrke til dag 5 og det greide ikke embryoene. Vi ble ikke gravide før vi gikk privat og der fikk vi 3 5dagers på første forsøk hvor første innsett ble til en herlig sønn. St. Olavs dyrker alt som skal fryses til dag 5.
 
Hei, vi fikk brev fra UNN nå at vi er klare til oppstart så teller ned jeg også ☺️ Men jeg skjønte ikke helt av brevet om man kan ringe inn til telefonsvareren når som helst i syklusen med den informasjonen eller skal man vente til man får menstruasjon?
 
Hei, vi fikk brev fra UNN nå at vi er klare til oppstart så teller ned jeg også ☺️ Men jeg skjønte ikke helt av brevet om man kan ringe inn til telefonsvareren når som helst i syklusen med den informasjonen eller skal man vente til man får menstruasjon?

Spennende! Hva står det i brevet da?
 
Spennende! Hva står det i brevet da?
Tenkte det var et standardbrev vi hadde fått ☺️

«Når dere ønsker behandling ringer dere oss ved menstruasjon. Les inn beskjed om navn, fødselsdato, dato for menstruasjon og sykluslengde.»

Går ut i fra at det er når jeg har menstruasjon pga «ved menstruasjon», men tenkte jeg kunne høre om det er noen her som vet ☺️
 
Tenkte det var et standardbrev vi hadde fått ☺️

«Når dere ønsker behandling ringer dere oss ved menstruasjon. Les inn beskjed om navn, fødselsdato, dato for menstruasjon og sykluslengde.»

Går ut i fra at det er når jeg har menstruasjon pga «ved menstruasjon», men tenkte jeg kunne høre om det er noen her som vet ☺️

Ja det brevet har jeg også fått :) Husker jeg ringte på første syklusdag!
 
Ja det brevet har jeg også fått :) Husker jeg ringte på første syklusdag!


Måtte du vente lenge på oppstart etter du ringte? Regner med at det blir pågang nå etter sommerferien, regner med at de har hatt redusert «drift» pga corona men krysser fingrene for at den verste ventetiden er over ☺️
 
Måtte du vente lenge på oppstart etter du ringte? Regner med at det blir pågang nå etter sommerferien, regner med at de har hatt redusert «drift» pga corona men krysser fingrene for at den verste ventetiden er over ☺️

Nei mener jeg ringte de i slutten av januar, også fikk jeg time der i midten av februar for å lære å sette sprøyter, også var jeg i gang med sprøyter allerede fra den neste syklusen :) Satser på at dere får komme i gang fort :D blir spennende!
 
Nei mener jeg ringte de i slutten av januar, også fikk jeg time der i midten av februar for å lære å sette sprøyter, også var jeg i gang med sprøyter allerede fra den neste syklusen :) Satser på at dere får komme i gang fort :D blir spennende!

Åh, kjente det kriblet i magen når jeg leste svaret ditt! Det har vært en lang vei hit, så det å kjenne på følelsen at man snart er i gang er godt.

Takk det samme! :)
 
Åh, kjente det kriblet i magen når jeg leste svaret ditt! Det har vært en lang vei hit, så det å kjenne på følelsen at man snart er i gang er godt.

Takk det samme! :)

det er ikke gøy å vente når man er i dette :p håper selv jeg kan dra å hente sprøytene så snart dem åpner
 
Må man dit for å få opplæring i sprøyter/hente ut sprøuter? Kan man ikke hente de på apotek? Jeg er helsepersonell så kan det med å sette sprøyte.. hadde ikke så lyst på en Tromsøtur bare for det, går en hel dag i kjøring :-/
 
Må man dit for å få opplæring i sprøyter/hente ut sprøuter? Kan man ikke hente de på apotek? Jeg er helsepersonell så kan det med å sette sprøyte.. hadde ikke så lyst på en Tromsøtur bare for det, går en hel dag i kjøring :-/

Vi velger iallefall å kjøre dit for å hente det i kjølebag :) litt usikker på å hente i eget apotek osv. Tror dem sender også, men usikker. Ser den hvis man bor lengre unna enn vi gjør, men bare å ringe apoteket. Dem vet nok litt mer :)
 
Må man dit for å få opplæring i sprøyter/hente ut sprøuter? Kan man ikke hente de på apotek? Jeg er helsepersonell så kan det med å sette sprøyte.. hadde ikke så lyst på en Tromsøtur bare for det, går en hel dag i kjøring :-/

Jeg bor selv en flytur unna Tromsø, og jeg skjønner deg veldig godt. Når jeg skulle ha innsett etter at de åpnet opp etter corona så måtte jeg kjøre 9 timer hver vei, da det var lite fly tilgjengelig. Så jeg føler med deg. Men tilbake til det du skriver, hvis jeg husker riktig så hadde jeg i tillegg til sprøyteopplæring også en ultralyd den dagen(?) I tillegg til at jeg fikk mye informasjon om behandlingsplanen. Og jeg tror ikke jeg hadde følt meg like trygg hvis jeg bare hadde fått det tilsendt i posten. Men du er jo som du sier helsepersonell så kanskje du kan ringe dem og høre! Jeg syns også det var veldig kjekt å bare hente ut all medisin/sprøyter jeg trengte på sykehusapotek der :)
 
Ok, jeg får ringe de å høre. Er så gira på å komme igang nå.. håper så at man får starte opp første syklussen etter de åpner, men bekymrer meg litt for stor pågang, å at det blir noen mnd ventetid til:-(
 
Ok, jeg får ringe de å høre. Er så gira på å komme igang nå.. håper så at man får starte opp første syklussen etter de åpner, men bekymrer meg litt for stor pågang, å at det blir noen mnd ventetid til:-(

Er også veldig gira, men prøver å forberede meg på at det er mange andre i samme båt og med samme ønske også, så det KAN hende det blir venting, men det trenger det absolutt ikke bli heller hvis dem har folk på plass der :)
 
Det settes vell opp utfra når man har mensn? Så hvis man er heldig er det ikke så mange som har det på samme tidspungt denne mnd
 
Back
Topp