Ung og gravid

Kan kanskje ikke regnes som ung?:hilarious:
Men jeg fikk første når jeg var 25 år, og får forhåpentligvis andre når jeg er 26 år (fyller 27 i august):joyful:
 
Fikk første når jeg var 18 ☺️ Blir 29 rett etter at nr 3 er født ☺️
 
Fikk første som 19åring og får nå neste som 24åring Synes det bare var positivt å få barn tidlig! Har gjort meg til verdens lykkeligste menneske ❤️❤️
 
Fikk min første da jeg var 21 (ble 22 noen mnd etter) og får min andre (hvis alt går som det skal) når jeg er 24. Det har gått helt fint! Har fått lite negative rekasjoner på at vi fikk eldste så tidlig. Nr 2 er det få som vet at finnes enda. :)
 
Fikk, min første da jeg var 16år(ble 17 mnd etter), nr 2 som 21åring og nr 3 som 25åring,å nå nr 4 som 33år:happy:
 
Føltes nesten som jeg var alene om å være ung og gravid, men nå skjønner jeg at jeg virkelig ikke er den eneste:Heartred
 
Føltes nesten som jeg var alene om å være ung og gravid, men nå skjønner jeg at jeg virkelig ikke er den eneste:Heartred
Sånn føltes det for meg/oss også. I tillegg har ingen våre venner fått barn enda. Etter vi fikk første så har vi fått flere venner med barn da. Det er fint å ha noen som kjenner til livssituasjonen din og som vet hva det vil si å ha barn. Har fortsatt kontakt med vennene vi hadde før men får ikke deltatt på alt det sosiale de foretar seg. :)
 
Sånn føltes det for meg/oss også. I tillegg har ingen våre venner fått barn enda. Etter vi fikk første så har vi fått flere venner med barn da. Det er fint å ha noen som kjenner til livssituasjonen din og som vet hva det vil si å ha barn. Har fortsatt kontakt med vennene vi hadde før men får ikke deltatt på alt det sosiale de foretar seg. :)

Ingen av våre venner har barn enda heller. Vi lever litt forskjellige liv enn de, men de fleste er heldigvis veldig positive til det. Håper å få kontakt med flere i nærområdet som har barn. Vi kjenner dessverre nesten ingen her enda, og vi bor flere timer i fly og bil unna familie og venner.
 
Noen her inne som har fått dårlige reaksjoner da de fortalte at de var gravid i ung alder?

Jeg gledet meg til å fortelle det til "bestevenninnen" min ettersom hun vet at dette var noe vi ønsket. Hun svarte bare med: "seriøst?" "Er du klar for det?". Jeg svarte ja, og har ikke hørt noe fra henne siden. Dette er nå 3 uker siden. Synes det er litt kjipt, men så har jeg fått tidenes fineste reaksjon fra den andre venninnen min, som nå har lastet ned appen og følger graviditeten:gen014:Heartred
 
Er 24 når han/hun kommer, ikke så veldig ung, men føler meg ikke så gammel heller :angelic:
 
Jeg fikk første som 20-åring, 2. Som 23-åring, 3. 28, og sistemann er vel nå på vei, 33 år :)
 
Fødte førstemann rett før 18 års dagen min :) nærmer meg 30 med stormskritt nå og venter femtemann <3
 
Noen her inne som har fått dårlige reaksjoner da de fortalte at de var gravid i ung alder?

Jeg gledet meg til å fortelle det til "bestevenninnen" min ettersom hun vet at dette var noe vi ønsket. Hun svarte bare med: "seriøst?" "Er du klar for det?". Jeg svarte ja, og har ikke hørt noe fra henne siden. Dette er nå 3 uker siden. Synes det er litt kjipt, men så har jeg fått tidenes fineste reaksjon fra den andre venninnen min, som nå har lastet ned appen og følger graviditeten:gen014:Heartred
Dette høres jo helt merkelig ut... Jeg leste dette innlegget, før jeg så at du var trådstarter, og at du er 22. På reaksjonen fra venninnen din var jeg sikker på du var kankje 16/17 - da ville jeg forstå/forvente en sånn reaksjon fra en venninne, men når du er 22?! Veldig spesielt!
jJa, 22 er ungt, men det er jo ikke akkurat noe ekstremt med å være 22 og gravid :) Godt du har en annen/andre venninner som virker litt mer på nett, da <3
 
Fikk første når jeg var 18, og var veldig «alene» i slutten av svangerskapet og etter babyen ble født. De fleste av vennene mine var på et annet stadie i livet, og visste ikke hvordan de kunne innkludere meg i det så de tok den lette løsningen med å kutte meg ut. Vet nå at de ikke var «gode» venner, men var veldig sårbart. Har nå flyttet til en større by for å studere (når jeg var 20, er 21 nå) og har fått nye venner som aksepterer meg som mor og venninne, og de inviterer meg alene på fester, men også meg og barnet på diverse. Vi er ikke lengre alene.
Min bestevenninne trakk seg litt bort i svangerskapet, men nå etter barnet er født er hun den som besøker oss mest og kjenner barnet best av venner utenom familie.
 
Dette høres jo helt merkelig ut... Jeg leste dette innlegget, før jeg så at du var trådstarter, og at du er 22. På reaksjonen fra venninnen din var jeg sikker på du var kankje 16/17 - da ville jeg forstå/forvente en sånn reaksjon fra en venninne, men når du er 22?! Veldig spesielt!
jJa, 22 er ungt, men det er jo ikke akkurat noe ekstremt med å være 22 og gravid :) Godt du har en annen/andre venninner som virker litt mer på nett, da <3

Ja, det var litt spesielt må jeg si. Å være på forskjellige stadier i livet er ikke noe man kan gjøre noe med da:) Har ikke ønsket noe kontakt etter dette, og det føles helt greit:)
 
Back
Topp