Ulys dagbok

Uly

Blir kjent med forumet
Jeg føler jeg har masse jeg må få luftet så jeg tar meg friheten til å lage en dagbok jeg...

Synes det virker som så mange her tar det helt "naturlig" at dere akkurat ha fått vite at dere er gravide? Jeg føler det er superkjemperart, men samtidig utrolig artig. Uansett hva som skjer så er det så kjempespennende! Det er nå 3 dager siden jeg tok testen som var positiv. På noe vis så mistenkte jeg at det var på gang, har følt murring i magen så lenge og fikk jo ikke mensen. Men når jeg så streken så måtte jeg bare le høyt og hoppe runt litt inne på mitt lille bad. Siden måtte jeg raskt finne ut hvor langt jeg var på vei og finne beskrivelser på nettet om hvordan det 4 uker lille knappenålshodet har det. Siden leste jeg om å fortelle til familien og hvordan man kan gi gaver som "verdens beste mormor" for å fortelle det til moren sin. Når jeg tenkte på at jeg faktiskt kan gjøre dette for min mor i jul når jeg reiser hjem så begynte jeg å grine for første gangen på evigheter. Vet at min mor kommer til å bli kjempeglad og kan ikke vente å få sen hennes reaksjon.

Kæresten min er vekkreist og dette er ikke planlagt så jeg har ikke fortalt han ennå. Jeg har lest at 25% av alle graviditeter (der man vet man er gravid) ender i SA før uke 12. Men på andre steder er det ca 10%. Vil ikke være pessimist men er realistisk til at det kanskje ikke går bra. Jeg gruer meg til å fortelle kjæresten min og vil helst at det skal gå litt lenger tid før. Jeg lurer sykt på hvordan han kommer å ta det... Han er slik at han elsker å ha kontroll på alt og har liksom en 5-årsplan på livet sitt. Og dette er garantert ikke med i hans plan nå... Men samtidig så er han super med barn og jeg vet at han vil ha barn en gang for det har vi snakket om før. Han kommer til å bli en super pappa. Jo, jeg gleder meg litt å fortelle det til han også , men er nervøs!

Men mest av alt - supergratla til alle gravide her, vi har vunnet på lotto! Og de små vi har i oss er livets største under.

Oh, jeg glemte jo å fortelle at jeg har vært på første legekontrollen også! Som sagt så fant jeg ut av det på lørdag og ringte til legen på mandagen. Jeg var ganske så nervøs og gikk inn på do for å ringe på jobben slik at ikke noen skulle høre meg. Jeg hadde vel tenkt at det sikkert er greit å ringe i god tid for å få time om noen uker... men ikke, det var legen selv som svarte og han spurte om jeg ville komme inn om 3 timer (sikkert en avmeldt time eller noe). Klarte å komme med en vit løyn på jobben og var vekke i lunsjen. Selve legetimen var ikke så spennende egetlig, de tok prøvene og så fikk jeg helsekort. Og så fikk jeg tid om 4 uker igjen. Gleder meg til neste kontroll, da kanskje man kan høre et hjerte!

Trening
Det var rart å gå å trene i går, følte meg slapp som en fisk. Har ikke vært på gymmet på noen uker heller. Men kroppen føltes annerledes enn vanlig. Å gjøre ryggøvelser på mage på Pilatesboll fungerte ikke, det presset for hardt. Og når jeg skulle ta sit-ups så oppdaget jeg at mine ovre magemuskler faktisk har flyttet seg utover på kroppen. De står liksom ut en god del men de har ikke blitt noe sterkere for det om… dessverre. Så visst begynner ting å skje der inne! Leste at det er nå i femte uken som hjertet begynner å slå. Lurer på når man kan høre det med stetoskop. Gleder meg til første gangen jeg får høre det slå, kanskje dette går opp for meg mer da!

Parfymert papp
Ellers så fant jeg ut at det var veldig dum å gå å legge seg uten å ha spist noe siden middag. Men var trøtt og hadde ikke matlyst så jeg tenkte at det fikk gå. Men ikke, fikk ikke sove for magen var tom så til slutt måtte jeg bare gi opp og finne noe å knapre på. Det ble noen ekle kjeks som egentlig smaker som parfymert papp… Så jeg spiste ikke mye av de. Vaknet senere av kvalme 6:20 og måtte gå opp å drikke litt vann, og spiste en halv kjeks til. Må kjøpe meg noen gode kjeks å ha ved sengen tror jeg.

Er det ikke noen flere som har lyst å lage dagbok? [:)] Det er så kjekt å lese om andres erfaringer og følge hva som skjer.

Den beste kjæresten

I går kom endelig min elskling hjem fra havet! Jeg som hadde tenkt å vente litt med å fortelle, klarte jo så klart ikke det i det hele tatt. Jeg var så nervøs at jeg holdt på å gå åt, så jeg måtte bare fortelle det. Først satt vi i sofaen og jeg tenkte; Ok, jeg går en siste gang på do for at se at jeg ikke har begynt å blø og så forteller jeg han. Men når jeg kom tilbake så følte jeg bare at jeg skulle begynne å skratte hysterisk når jeg fortalte det og det nok skulle virke veldig forvirrende på han [;)] Så jeg spurte om vi ikke bare skulle gå å legge oss isteden. Så krøp vi under dyna og jeg lå å sukket og stønnet.
Han spurte: -Hva er det?
Jeg: Jeg er bare så nervøs!
Han: Hvorfor det?
Jeg: Det er noe jeg må fortelle deg.
Han: Hva da?
Jeg: Det skjedde noe på lørdag.. Pause… hvisket: Jeg fant ut at jeg…. Pause…er gravid.
Han: Hæ? Og han ser på meg med kjærlighet men litt forvirret. Og så begynner han å skratte (og på en god måte, ikke hysterisk [;)]. Siden må jeg vise han helsekortet og han ser sitt navn under rubrikken far og skratter igjen. Han sier at han ikke kan fatte at det er sant og det kan ikke jeg heller. Men han klemmer meg og kysser meg og virker lykkelig. Etter noen timers prat sier han: –God natt…mamma, til meg. Kysser hånden sin å sier: -God natt til deg og, og tar meg på magen. Og jeg sov så godt i natt, herlig å endelig ha fått fortelle det!

Fjeseløs og kanskje en gutt

Det er ganske så interessant hvor fort fokus har endret seg de siste 24 timene for meg. Til tross for at det kun var 3 dager mellom jeg fant ut at jeg var gravid til at jeg fortalte kjæresten så føltes det som om jeg gikk med en hemmelighet i en hel evighet.

I tillegg så ble det liksom ikke virkelig før jeg hadde fortalt det til han. Så på 24 timer så har jeg gått fra å tro at dette bare er noe som kommer forsvinne av seg selv til at jeg faktisk tror at det kommer til å bli en baby.

M (kjæresten min) klarte selvfølgelig ikke å la vær å fortelle sin mor at han skulle bli pappa i går. Hun ble visst overlykkelig, barnebarn nummer 2. Det er visst nesten kun sønner i Ms familie så sjansen er stor for at det blir en gutt. Med blondt hår og blå øyner, mørke øyebryn og lange svarte øyenhår. For slik så både jeg og M ut som barn… Akkurat nå har den ikke en gang et fjes, men hva kan en egentlig forvente når en er 4 millimeter stor [;)] Så en film om embryo i går og fjeset var dritskummelt i uke 5, veldig alien og uten nese og det meste manglet egentlig, men det var jo veldig forstørret da.

En herlig helg
Helgen har mest gått å til å hvile, spise og snakke om dette underet som skal skje oss. På lørdagen gikk jeg og M til bibblan og lånte bøker om graviditeten og jeg har snart lest de ferdig, he he. Det er mye informasjon som føles ganske selvfølgelig, men en del aha-opplevelser også. Symptomene så langt kommer og går veldig fort, av og til har jeg veldig ”menssmerter” i magen, men så går det over på et minutt. Men ennå har jeg ikke følt meg riktig dårlig noen gang, så jeg går på jobben som normalt.

Symptomer i helgen:
Murring og vondt i magen
Problemer med løs mage
Vont i ryggen
Våkner kl. 5 og må gå på do
Trøtt
Masse drømmer om at jeg er gravid
Kvalm på morgenen og når jeg ikke har spist på lenge
Såre pupper

Jeg har jo vært spent på hvordan M skulle ta dette, men han har vært bare best. Må jo spørre han flere ganger hva han tenker og føler og om det ikke er noe han føler er negativt med dette, men han sier at nei ingenting. Og det virker ikke som det heller. Men det er klart at det er kjempestort. Jeg tror nok at begge mener at den du får barn med skal du være sammen med resten av livet så det føles nesten som en større familieknytting enn å gifte seg. For også om det noen gang blir slutt mellom oss så må vi jo fortsette ha kontakt så lenge barnet er der, og det vil jo forhåpentligvis vare livet ut. Men for min del så gjør det ikke noe for jeg hadde egentlig allerede bestemt meg for at jeg vil være med han i resten av mitt liv. Og det er jo så deilig at det virker som om han føler akkurat det samme!

Auu, kvalme!

De siste to dagene har ikke vært særlig kjekke. Nå har kvalmen begynt på alvor og det holder i seg fra 5-tiden på morgenen til ca kl 11 så langt. Jeg har jo så langt bare følt meg litt kvalmen uten at det egentlig har vært til besvær, men i går satt det i ordentlig. Våknet av kvalmen i 5-tiden men klarte å sovne om. Når klokken ringte kl. 7, var det raskt opp for å gjøre meg klar til jobb. Men etter noen minutter på benene så bare slår kvalmen til som en våg som skyller over en. Måtte brekke meg flere ganger og hengte over doskålen. Kroppen begynt å skjelve og jeg var kjempesliten. Så jeg ble hjemme, krøp ned i sengen og sov til kl.11.

Men når klokken nærmet seg 12 så følte jeg enda at jeg måtte utnytte dagen til noe nyttig. Så det ble gravidshopping på byen.

Første stopp var apoteket, kjøpte alt de hadde mot kvalme, hvilket var en pakke med ingefær-piller (liker ikke helt å spise fersk ingefær så dette blir bedre) og akupressurarmbånd. Og så kjøpte jeg salte kjeks i butikken til å spise i sengen før jeg står opp.

Siden ble det to par gravidbykser på H&M. Veldig greie faktisk, de ser helt ut som vanlige jeans når man har en genser over, men er så mye mer comfy. Det er ikke noe glidelås og knappen er kun joks, men de ser ut som vanlige jeans som sagt. Har de på meg i dag på jobben uten at noen kan se at jeg går i gravidbykser.

Vet ikke hva som hjulpet av kvalmetingene, brukte alt jeg, men i dag klarte jeg i alle fall å komme meg på jobben og brekte meg ikke i dag tidlig. Litt irriterende for M da når jeg våkner kl 5 og ligger å knaprer kjeks, men det får han tåle. [;)] Noen annen som har gode tips mot kvalme?

Sulten og kvalm

I går ettermiddag var jeg så sulten, normalt så kan jeg fint vente til kl 6 med å spise middag, men i går kl 4 så måtte jeg bare ha noe. Så det ble Big Mac meny på veien hjem fra jobb, og herregud så godt det var… Ok, det skal ikke bli noen vane. Ellers så har jeg ikke vart sugen på noe spesielt så langt, mest sulten på pasta og pølser og mat generelt. Men matlysten er ikke så god så jeg som normalt spiser mye mat, klarer det plusselig ikke, dersom det ikke er veldig godt akkurat der og da.

Som sagt så slet jeg med kvalme på morgenen og også i morges så gikk det fint med akupressurarmbånd og salte kjeks. Men ack, når jeg hadde vart på jobb i vel en time så følte jeg plusselig en våg av kvalme, rakk heldigvis på do i tide. Og denne gangen spydde jeg altså. Men etter det har jeg følte meg okej, resten av dagen. Veldig sulten til lunsjen, men turte ikke å spise så mye. Heldigvis var det ikke noen som merket at jeg var dårlig, vil ikke fortelle alle ennå og da hadde jeg jo nesten blitt nødt…

Så langt har jeg faktisk gått ned en kilo. Men er sikker på at det kommer å endre seg ganske snart…

Hvem hadde en anelse om at det skulle være så slitsomt?

I dag mår jeg riktig ille. Det rare er at jeg ikke kan si akkurat hvor jeg føler meg dårlig, men tror det er mest psykisk og at jeg er grusomt sliten. Jeg følte det begynne allerede i går kveld, som et raseri som bygger seg opp, ble skikkelig sint på kun noen småting. Ettersom jeg er en veldig rolig person så merker jeg fort når psyken min ikke er som den skal, så jeg klarer å undertrykke det.

Siden drømte jeg så rart i natt. Jeg fortalte mine venninner at jeg var gravid og de ble helt stille og bare så på meg. Siden sa de at M jo var en dust og jeg kunne jo ikke få barn med han måtte jeg vel skjønne. Oh, jeg var så sint og frustrert. Og ikke kunne de fortelle hva som skulle være galt med M heller. Så det hjulpet ikke på humøret i morges akkurat. Det må vel sis at mine venninner i virkeligheten liker M kjempegodt.

Og i morges var jeg bare kvalm og sliten, vondt i magen. Og så må man presse i seg mat, fast jeg ikke har lyst på i det hele tatt. Det er faktisk en av de verste tingene (som jeg normalt aldri sliter med, ettersom jeg egentlig elsker mat). Så utrolig trøtt. Når jeg kom på jobben gikk jeg på do først og hadde seriøst bare lyst til å legge kåpen på gulvet og sove noen timer inne på doen. Dette til tross for at jeg går og legger meg tidligere enn noensinne og i stort sett sover hele natten.

Men noen lyspunkter
Det er en ting som er helt sykt bra dog: Det er fredag i dag !!! I helgen blir det middagsbjudning på lørdag. Da skal jeg faktisk kjøpe meg en alkoholfri hvitvin og helle over i en vanlig hvitvinsflaske med skruekork, slik at ingen kan se hva jeg drikker. He he, håper bare at det ikke er noen som har samme vin så vi tar feil flaske…

Svineinfluensa
Ellers så kan jeg bare informere om at samboer til gravide i de 3 første månedene har fortur til vaksine etter risikogrupper og helsepersonell. I vår kommune kan de begynne med dette 3.desember hos fastlegen.

Grandis eller rett og slett jomfru

Oj, som jeg har sovet i helgen. Og det beste er at jeg har følt meg skikkelig uthvilt og i god form i hele dag. Klarte jo neste å komme i tide til jobben til og med i morges, bare 10 minutter for sen. Det er deilig de periodene når du føler deg normal og som vanlig igjen.

Det å drikke alkoholfritt vin på fest, fungerte vel rimelig greit. Dog ble jeg veldig lei av smaken etter to glass så etter det ble det bare vann isteden. Og så måtte jeg jo si nei hele kvelden, først til champange som aperitif (ble tilbydd 4 ganger), siden dessertvin (tilbydd 2 ganger), cognac (tilbydd 2 ganger av samme venninne innenfor 1 minutt), og til slutt øl på vei hjem i bilen (av samme rimelig dritas venninne 2 ganger). Vi får vel se dersom det er noen som kommenterer det når de får vite at jeg er gravid… føler jo at alle ser mistenksomt på en når en sier nei. Men i grunn gikk det greit. Det verste er jo såklart dersom noen skulle spurt så der spøkefullt som mange gjør: -Hvorfor vil du ikke ha, er du gravid eller, ha ha. Det frister jo ikke akkurat å lyge folk midt i tryne. Men har tenkt litt på det, og dersom man akkurat har spist mat eller snacks så kan en spenne ut magen og svare: -Ja, med en stor grandis med løk. Eller – Ja, med Maarud og rømmedipp. Og så begynne å snakke om noe annet. Alternativt kan man jo si;
-Hva mener du, jeg er jo jomfru… Fungerer best dersom en ikke har barn fra før dog.

Snart helg

Jeg må si at formen skifter utrolig fort, ene stunden er alt super, neste står man og spyr på do, heldigvis hjemme denne gangen. Er utrolig trøtt i dag og ble sen til jobben. Lengter så veldig til helgen og den begynner heldigvis allerede i dag! Skal reise vekk i kveld og kommer tilbake på søndag så det blir ikke noen skriverier her på stund.

I dag er embryoet akkurat 5 uker og er stor som min tumnagel sies det. Og den holder på å få en munn. Så artig det hadde vært om den kunne lage lyder så at det hørtes ut. Det sies at den reagerer på berøring av magen, og faktisk er riktig så sprellete der inne.

Jeg føler at jeg allerede har fått mage, spiser jo som en hest. Og så står det at man trenger å spise litt ekstra, de første 3 månedene er behovet like med en ekstra frukt om dagen. Ha, en liten frukt, jeg spiser jo minst et helt måltid mer om dagen jo. Jeg er ganske så liten og smal, så jeg har en følelse av at jeg snart kommer å se ut som en boll, har sikkert gått opp noen kilo allerede. Men å spise hjelper på kvalmen, så jeg må jo. Men må nok prøve å bli flinkere å spise mer sunne ting.

Innom og ønsker deg en fin lørdag[:D]

Takk Isabella [;)]

Nå er det ikke særlig gøy å være gravid lenger. Har spydd hver eneste dag, kun en gang om dagen dog, men stendig med spypose innen rekkehold. Det verste plassen så langt jeg har vært riktig spysyk på er i kjøpesenteret, i sikkerhetskontrollen på flyplassen, og midt i matservereringen på flyet (med en matvogn framfor og en bak). Verste plassen å spy så langt er vel på jobben og i bilen. Tusen takk til den som oppfant spyposen dog, tok med meg noen ekstra fra SAS så nå går jeg ikke noe sted uten de.

Har vært hjemme fra jobben i tre dager nå, men i morgen må jeg bare komme meg dit. Jeg har blitt litt bedre de siste dagene så det må bare gå. Matlysten har virkelig forsvunnet vekk. I forrige uke var jeg slik at jeg flikk lyst på en ting og bare måtte ha akkurat det. Nå har jeg ikke lyst på noe, men det eneste som fungerer mot kvalmen er å spise hele veien, så det blir mat som som er enkelt å spise og ikke smaker så mye: Knekkebrød, naturell yoghurt med cornflakes og potetmos med fiskepinner, pasta med saus. Men den carbonarasausen fra butikken er ikke særlig god, må nok lage egen saus.

Heldigvis så leste jeg at det er mange som blir av med kvalmen i neste uke, å som jeg håper jeg er en av dem! Jeg er så trøtt og lei meg på å være slik nå...

En bra dag

Jeha! I dag har jeg hatt en riktig bra dag. Jobbet inn masse og ryddet opp i papirene på kontoret. Det føles så godt. Har hatt med meg matpakke på jobben, så at jeg kan spise hele veien når jeg trenger det. Men fant ut at gulrøtter og knekkebrød ikke bør pakkes i samme boks, knekkebrødet ble helt mykt… Men gjør ikke så mye for jeg er så gla i knekkebrød [;)]

Baby sound
Jeg fant en ting som jeg bare må kjøpe: Baby Sound! Det er som en ultralyd, for å lytte på hjertefrekvensen og bevegelser til beben privat, hver eneste dag. Det skal gå å finne lyden fra uke 10 – 12 så det er fortsatt noen uker igjen. Varianten med display koster ca 600,-, ikke så ille det.

I går var jeg å kjøpte kosebukser som ikke strammer over magen, dritstygge og svære, men men, de fyller sin funksjon.

Brystene mine vokser for hver dag som går så det ble to nye BH også i går. Jeg er nå en C-kupe, har alltid vært B. Det er jo ganske kjekt det da. Håper bare at de ikke skrumpner sammen totalt etter beben er ute.

Baby navnEn barndomsvenninne har fått en datter for noen uker siden fant jeg ut på Facebook. Til min forskrekkelse så har hun valgt et av mine favorittnavn på datteren sin. Jeg har ikke så mange favorittnavn og ikke noen av navnene er på topp 40 de seneste årene så jeg blir alltid litt skuffa når noen velger ”mine” navn. Så jeg har besluttet å holde tyst om mine navn slik at ikke alle går å ”tar” de, for jeg tenker ikke gi et navn til mine barn som ligger på topp-listen. Jeg var alltid alene om mitt navn på skolen og syntes synd på de som var 3 stykker med samme navn i klassen. De måtte alltid få et tilleggsnavn slik at vi kunne skille på de.

Men nå er det fredag og kl er straks fire så det er helg !!! God helg til alle blivende mammor og pappor her inne, håper at kvalmen holder seg vekke for dere.

Siste dagen

Åh, hva heldig jeg er som mår så bra igjen. Det føles som om det egentlig ikke er lov å føle seg normal, frisk og rask. Men det gjør jeg. De sier visst at det normalt at kvalme og trøtthet gir med seg fra uke 9 eller senere så det skal vel være i orden. Men jeg føler meg ikke als gravid, til og med magen føles mindre.

Men i morgen blir det 2. besøket til doktor så da får vi vel vite om alt er som det skal. Tror at jeg skal booke tid til jordmor også, min lege er nesten stum og jeg vil gjerne ha noen som faktisk kan fortelle og gi litt råd og så. Min lege sitter helt stille og så skriver han en resept og rekker fram. Så jeg må spør: Åh, trenger jeg en medisin, hva er det? Hallå, legen må jo i hvert fall kunne si det uten at en må spørre...

Og, ja, det er siste dagen på mitt gamle jobb i dag. Så nå blir det neste en uke fri før jeg begynner i ny jobb, oh, det skal bli spennende!! Det er klart at det passet rimelig dårlig å bli gravid, men men, det blir nok bra også om det ikke var planen min!

Tiden går fort

Og så var det plusselig 10 uker! Nå er det et foster og ikke et embryo lenger. Skal booke time til jordmor om noen uker, på siste legesjekk var det ikke noe spesielt. Hadde bare fått litt lavere blodtrykk, men jeg har ikke merket noe av det selv.

Matvanene mine er nesten tilbake til normale nå, maten smaker i stort sett som den skal gjøre og ikke noe uvanlige ønsker.

Den siste tiden har vært veldig travel og begynt i ny jobb, det er så kjekt. Heldigvis har kvalmen begynt å avta mer på dagen og er mest om morgenen før jeg drar på jobb. Så det har gått greit. Tanken min er at jeg i alle fall skal få jobbet i en måned før jeg forteller at jeg er gravid og dessverre må levne de igjen etter seks måneder. Det er ganske så irriterende, men jeg må vise meg uunnværlig her så at de synes at det er verdt å meg igjen uansett. Og så langt går det på skinner. Jeg håper at jeg klarer å gå ut til permisjonen begynner og holder meg frisk og rask. Mindre enn tre uker til jul jo! Det er helt utrolig, gleder meg. Har ikke kjøpt en eneste julegave ennå, skal kjøpe alle i siste uken når jeg allerede har julefri og tid til å gå å shoppe. De nedsatte prisene er jo dere allerede noen dager for jul så det pleier å lønne seg å handle så tett opp til, og faktisk mindre kø.

Uke 16!

Uj, jeg har ikke skrevet på lenge nå. Jeg har jo begynt i ny jobb og det er ganske så travelt, men kjekt. M og jeg var hos jordmor for første gangen i forrige uke og fikk høre på hjertelyden! Det var så gøy. Jeg begynte å skratte med en gang, så jeg måtte prøve alt jeg kunne å la vær slik at vi kunne høre lyden. 156 slag/minutten (kanskje det er en jente tross alt). Hun fant den med en gang. Vi har jo kjøpt en Angel Sound, men den har vi ikke funnet noe med, til tross for mange forsøk. Men det fungerte jo litt bedre når vi kom på at man bør anvende gel...

Nå når jeg endelig har fått fortelle til alle at jeg er gravid så begynner det også å bli mer virkelig og magen er ganske rund og utspent så det går ann å se det. Men har ikke gått opp noe særlig, 2 kg kanskje. Har begynt å puste tungt når jeg skal sette på meg skoene da, det blir jo intressant å se hvordan det da skal bli om noen måneder...

Jeg har begynt på yoga også, det var litt skummelt det første gangene følte jeg med all tøying og bøying, men det føles veldig bra at kunne være litt mer aktiv nå når jeg mår så pass mye bedre. Er ikke kvalm lenger i hele tatt. Men av og til er jeg ganske sliten etter jobb og da får M lage middag og fruktsallat til meg senere og så ser vi på tv hele kvelden. Jeg syns synd på de av dere som er sykemeldte å går hjemme, jeg hadde blitt tv og sofa-slave direkte om jeg ikke hadde noe å gjøre på dagene. 

Gleder meg til våren kommer, det har vært kalt og snø alt for lenge allerede!

Hjertet banker

På søndag kveld fant jeg hjertelyden selv med ”Angelsound”, det er så gøy. Og så kunne jeg roe meg ned med at alt sikkert er bra med babyen. 156 slag i minuttet nå også. Måtte lytte litt på den i går kveld også. I morgen skal jeg på legetime igjen, og da får jeg gjerne svar på når vi kan gå på UL! Jeg gleder meg sånn til det. Vil vite nå med en gang hva det blir. Og så vil jeg begynne å handle ting, har ikke kjøpt noe så langt. Men vi prøver å finne større boende så bør ikke handle inn for mye allerede, forhåpentligvis får vi flyttet før fødselen.

Jeg har begynt å få kynnere når jeg trener og på kveldene. Hele livmoren blir som en stor hard ball. Det gjør ikke vondt, men føles litt rart. Satser på at det er bra at den trener seg opp den også.

Veldig rørende å lese reaksjonen kjæresten din hadde på at han skulle bli pappa[:)] Og veldig moro å finne hjertelyden ja tenker jeg og ja kanskje det er en jente allikevell[;)][:D]

Takk Randålf! Ja, det kan jo godt være det blir en jente og… kun 1,5 uke til vi kanskje får vite. Endelig!

Snart ultralyd
Var hos lege i går og fikk tid for ultralyd tirsdag 2.februar. Jeg kan bare ikke vente, vil vite nå hva det er! Håper at de kan se det, ellers går vi nok på ultralyd igjen etter noen uker.

Har dessverre fått urinveisinfeksjon så jeg fikk piller mot det. Det kan forklare hvorfor jeg har hatt litt vondt i magen de siste dagene. Ellers har jeg hatt veldig aktivitet i livmoren, den blir hard som en ball og det spretter både her og der.

Tok svineinfluensavaksinen på tirsdag når de hadde massevaksinering på jobben og det gikk helt fint. Føler det er veldig greit å få det ut av verden. Da får jo også babyen en del av immunforsvaret så dersom influensen kommer tilbake neste høst så trenger jeg ikke være bekymret over det.

Back
Topp