Ulys dagbok

Jaha, og hvor mange hjerter har en baby?

I går lå jeg å lyttet på hjertelyden på babyen, veldig høy og rask. Og så lyttet jeg rundt litt mer og fant plusselig en til hjertelyd ca 20 cm vekke fra den første lyden. Hæ! Hva er dette! Det kan da umulig være to der inne? M fikk og lytte og han mente det definitivt var to forskjellige hjertelyder. Nei, jeg tror det ikke før jeg ser det... Og det er på tirsdag, jeg kan ikke vente. Får helt panikk om det er tvillinger. En er nok!

Den urinveisinfeksjonen ville ikke gi med seg så nå fikk jeg prøve en annen type piller.

Nå er det endelig helg!!

I morgen smeller det!

I morgen kl 8 er det ultralyd, jeg er så spent. Det skal bli godt å høre at alt er bra med babyen men mest av alt er jeg jo superspendt på om vi får se om det er jente eller gutt.

Vi fant forresten ut av at det ekstra hjertelyden var pulsen min, den var jo kjempetydelig å høre så det var jo litt rart. Men ble veldig lettet men faktisk litt skuffet og, jeg hadde visst allerede begynt å tenke at det faktisk kunne være to der inne.

Det ble en GUTT!

Og alt så bare fint ut! Vi fikk tre bilder og DVD-film av hele scanningen. Oh, det er så kjekt! Han suger allerede på tommeltotten sin, flinke gutten. Gleder meg sånn til sommeren! Terminen ble forskyven en dag, så nå er det 1.juli som gjelder.

Bra dager og dårlige dager
Er inne i en episode med annenhver dag trøtt og sliten og annenhver dag pigg og alert. Dessverre er i dag en av mine dårlige dager. Våknet opp totalt utslitt, til tross for minst 8 timers søvn og en flott dag før med mye sunn mat, flink på jobbet og turgåing. Ellers har jeg vant meg ganske godt med å sove med stor mage. Så nå på ettermiddagen måtte jeg gå ned å handle litt chips og sjokolade for å prøve å komme igjennom den siste timen på jobb uten å kollapse.

Det vokser som bare den nå. Det er ikke noe tvil om graviditet her ikke. Jeg er normalt smal og kort men har nå like stor mage som en annen her på kontoret som skal føde to måneder før meg… Men hun er ganske høy da så hun kanskje har litt mer å gå på.

Jeg har hatt masse kynnere hele veien og de kommer uavhengig av hva jeg gjør. Hadde til og med vondt i magen på søndagen, men det gikk heldigvis over. Var litt urolig at Lillen skulle komme alt for tidig. Vil føle meg mye bedre når 25 uker er passert, da er det i alle fall en sjanse for at det går bra dersom han plusselig får for seg å komme ut.

Umulig?
Magen begynner allerede å bli riktig så tung… Babyen er kun 500 gram og skal helt opp i 3000-4000 gram, hvordan skal den få plass? Det spenner og trykker over hele magen. I dag er jeg riktig sliten, sov ikke så godt i natt og så var jeg å trente i går. Fikk et nytt styrkeprogram på gymmet, trenger virkelig å bygge litt muskler for å orke med den her magen. Så i dag blir det en tidlig kveld. Babyen trener også fint, er riktig liten kick-boxer er han. Til og med pappa har fått kjent det utenpå magen, veldig kjekt! Men hørte om en jente som fikk brukket revben for babyen sparket så hardt.

M er på snowboardferie i Schweiz denne uken så jeg og magen må klare oss selv [:(] Det blir mye ferdigmat og tv, så klager egentlig ikke.

Tenk, snart påske!

Tiden går faktisk fort nå! Det er travle dager på jobben, det hjelper på. Nå kan jeg jo nesten begynne å telle ner til permisjonen, snart påske og etter det er det jo nesten sommer!!!

Magen vokser så det knaker. Og beben sparker hver dag. Nå er det nesten 50% sjanse for å overleve dersom han kommer ut før tiden, hver dag forbedrer sjansene. Men han skal jo ikke komme ennå på en god stund!

Skal ut å reise å besøke familien i påsken, det blir nest siste flyreise før fødselen. Egentlig så hade jeg gjerne tatt en sydenferie i steden, men må hilse på mormor før hun klarer ikke å komme å hilse på oss i sommer uansett... og på oss blir det ikke mye reising før tidligst til høsten regner jeg med. Men jeg er virkelig syk etter sol og varme, de siste årene har jeg dratt på sydenturer vintertid og savner det mye. Så med en gang alt fungerer greit med beben blir det sydentur! Vil helst dra til Thailand, men synes det blir for varmt for lillen så i høst blir det nok Malta i steden. Det er kort flyreise, flott snorkling, fine byer, ikke for mye turistplass og passe varmt.

Back
Topp