Ultralydrapporter

@Frøet2023 på meg var ul ok ved 12+4 (fikk greie nakke-målinger, men var litt i tvil om en kant var en hinne eller ikke). Ved ul på fostermedisinsk avd, 14+6 så de andre ting.
Du kan jo be om å få komme til en slik avd ( der de tar morkake-/fostervannsprøve) så tar de ul først og så kan du velge om du vil ta prøve.
 
@Frøet2023 på meg var ul ok ved 12+4 (fikk greie nakke-målinger, men var litt i tvil om en kant var en hinne eller ikke). Ved ul på fostermedisinsk avd, 14+6 så de andre ting.
Du kan jo be om å få komme til en slik avd ( der de tar morkake-/fostervannsprøve) så tar de ul først og så kan du velge om du vil ta prøve.
Jeg har vært på fostermedisinsk avdeling, alt så helt perfekt ut. Det var etter ul jeg tok NIPT pga alder. Jeg var på fostermedisinsk avdeling pga. at jeg hadde tatt en medisin rett før jeg ble gravid som ikke var bra ved graviditet. Det finnes ingen forskning på den på mennesker ved graviditet, kun dyr. Men, alt så fint ut og legen mente det var veldig liten sjanse for positiv nipt prøve. Sjokkert var derfor stort både hos henne og oss da denne ikke var negativ. Den var heller ikke positiv, men inkonklusiv. Jeg skal tilbake førstkommende onsdag for fostervannsprøve.
 
Hvordan er det med deg nå @FrkBlå? Gikk det greit å ta morkakeprøve? Tenker på deg og denne vanskelige beskjeden❤️
Jeg merker jeg har begynt å skru av… Overser liksom at jeg er gravid, fordi jeg er ganske sikker på at det blir å bryte. Skyver det bort, later som ikke noe, får bare dagene til å gå. Morkake-prøve var ekkelt og vondt, fysj…
Da er det jo håp for deg, når de på den avd ikke fant noe på ul.
 
Jeg merker jeg har begynt å skru av… Overser liksom at jeg er gravid, fordi jeg er ganske sikker på at det blir å bryte. Skyver det bort, later som ikke noe, får bare dagene til å gå. Morkake-prøve var ekkelt og vondt, fysj…
Da er det jo håp for deg, når de på den avd ikke fant noe på ul.
Hoff, jeg får så innmari vondt av dere som må gjennom dette :Heartred Sender mange trøsteklemmer :Heartred
 
Jeg merker jeg har begynt å skru av… Overser liksom at jeg er gravid, fordi jeg er ganske sikker på at det blir å bryte. Skyver det bort, later som ikke noe, får bare dagene til å gå. Morkake-prøve var ekkelt og vondt, fysj…
Da er det jo håp for deg, når de på den avd ikke fant noe på ul.
Forstår hvorfor du skrur av. Tror det er en overlevelsesstrategi. Fryktelig vondt å lese om situasjonen du står i. Vanskelig å vite hva man skal si i slike situasjoner, annet enn at jeg så inderlig føler med deg og håper det allikevel skal gå bra❤️
 
Nub ligger enda ned og kan se ut som jente. Men jeg synes ikke nub er så lang og hvis man zoomer inn så ser jeg en skygge på tuppen av nub. Dette kan være en stacking på en gutt. 12+2 er det mange gutter som ikke har reist seg enda. Det blir spennende å høre hva dette er på oul.
OUL leverte glassklart svar på jente i dag :Heartpink
 
Fikk verdens beste telefon fra sykehuset i dag. Etter å ha fått inkonklusivt resultat på NIPT og måtte ta fostervannsprøve fikk vi i dag beskjed om at frøet ikke har trisomi Det har vært noen uker med enorm bekymring og lite søvn. Vi fikk også vite at det er ei lita jente Gledestårene har trillet mesteparten av dagen.
 
Fikk verdens beste telefon fra sykehuset i dag. Etter å ha fått inkonklusivt resultat på NIPT og måtte ta fostervannsprøve fikk vi i dag beskjed om at frøet ikke har trisomi Det har vært noen uker med enorm bekymring og lite søvn. Vi fikk også vite at det er ei lita jente Gledestårene har trillet mesteparten av dagen.
Så fantastisk :Heartpink Gratulerer med ei lita jente på vei. Nå kan du nyte resten av tida :Heartpink
 
Back
Topp