Ultralydbilder

Tom plommesekk!

Var på ultralyd i går, jeg mener jeg var 6+4 men gynekologen så bare en tom plommesekk og fostervann og mente derfor jeg var en uke kortere på vei. Skal på ny ultralyd på tirsdag. Noen som har vært borti noe lignende og det har dukket opp noe på ultralyd en uke etterpå eller er løpet kjørt nå?

Jeg var på kontroll når jeg skulle vært 6+5 men hun så ingen ting annet enn anlegg til en fostersekk. Kom tilbake uka etter, fostersekk med noe inni men hun var fortsatt ikke optimisk. Først uka etter det igjen fikk vi endelig sett hjerteslag! Ble satt tilbake nesten 10 dager. I dag er ungen 16 mnd :) Jeg viste både når EL var og hadde stabile sykluser. Gynekologen's eneste forklaring var at det må ha vært mye lengere tid fra EL til implantasjon, enn det som er vanlig.

Jeg var på kontroll når jeg skulle vært 6+5 men hun så ingen ting annet enn anlegg til en fostersekk. Kom tilbake uka etter, fostersekk med noe inni men hun var fortsatt ikke optimisk. Først uka etter det igjen fikk vi endelig sett hjerteslag! Ble satt tilbake nesten 10 dager. I dag er ungen 16 mnd :) Jeg viste både når EL var og hadde stabile sykluser. Gynekologen's eneste forklaring var at det må ha vært mye lengere tid fra EL til implantasjon, enn det som er vanlig.
Åååh, takk for en fin solskinnshistorie! Det var hyggelig å lese:Heartpink

Tom plommesekk!

Var på ultralyd i går, jeg mener jeg var 6+4 men gynekologen så bare en tom plommesekk og fostervann og mente derfor jeg var en uke kortere på vei. Skal på ny ultralyd på tirsdag. Noen som har vært borti noe lignende og det har dukket opp noe på ultralyd en uke etterpå eller er løpet kjørt nå?
Hei. Har opplevd akuratt det samme. Var 6+5 og satt tilbake til 5+6 men ingen hjertelyd. Skal ta andre hcg prøve i morgen og ultralyd etterhvert håper jeg.

Tom plommesekk!

Håper for deg at dere ser mer på tirsdag ❤️
Selv har jeg dårlig erfaring med det. Var 6+5, men var ikke noe annet synlig enn en plomme sekk. Over en uke satt tilbake som ikke stemte med hverken eggløsning (eggløsningssprøyte) og tidspunkt for positiv test.

Ligger det i Oslo? Evnt andre som anbefaler hvor man bør ta tidlig ultralyd i Oslo-området?
Kan varmt anbefale Oslo jordmor- og ultralydklinikk! :happy: Vært både på TUL og 3D der. Veldig flinke, bra bilder og film og veldig hyggelige :happy: Og varm gelé der og!

7+1 en i dag og første UL. Der så vi et lite bankende hjerte :love7 Skal tilbake om 3 uker for å avgjøre termin. Mens termin er 10 September, men hun trodde jeg muligens blir satt tilbake 1 uke pga strl på den lille. Det var jeg veldig forbredt på, siden jeg har veldig kort lutealfase på 9 dager.

20250123_095752.jpg

Fikk se hjerteslag igjen i dag og alt så bra ut i følge gyn. Men ble satt en uke tilbake, og jeg er sikker på eggløsning så dette beroliger meg ikke. Jeg stilte spørsmål til det, og gyn mente jeg ikke skulle bekymre meg. Andre som har samme erfaring?

Fikk se hjerteslag igjen i dag og alt så bra ut i følge gyn. Men ble satt en uke tilbake, og jeg er sikker på eggløsning så dette beroliger meg ikke. Jeg stilte spørsmål til det, og gyn mente jeg ikke skulle bekymre meg. Andre som har samme erfaring?

Er det ikke ganske enkelt å måle noen mm feil når fosterne er så små? :Heartred Og selv om du vet nøyaktig eggløsning så vet du jo ikke når det festet seg, det kan være en stund etterpå! Ville ikke bekymret meg når du er så tidlig som du er, du fikk se foster og hjerte og ikke minst var ikke gyn bekymret :Heartred

Er det ikke ganske enkelt å måle noen mm feil når fosterne er så små? :Heartred Og selv om du vet nøyaktig eggløsning så vet du jo ikke når det festet seg, det kan være en stund etterpå! Ville ikke bekymret meg når du er så tidlig som du er, du fikk se foster og hjerte og ikke minst var ikke gyn bekymret :Heartred
Jo, de sier jo det. Men klarer allikevel ikke falle til ro med dette etter alt..Fikk positiv test 9dpo, så festet seg nok ganske raskt. Får prøve å holde motet oppe :Heartpink

Jo, de sier jo det. Men klarer allikevel ikke falle til ro med dette etter alt..Fikk positiv test 9dpo, så festet seg nok ganske raskt. Får prøve å holde motet oppe :Heartpink

Jeg skjønner det, disse første ukene er helt grusomme, og særlig hvis man har andre erfaringer med seg i bagasjen..:Heartred Men skal du ta en ny om noen uker kanskje? Husker fra forrige svangerskap at lille vokste veldig i rykk og napp under hele, men i og med at jeg ble gravid via ivf så ble jeg aldri flyttet på. Hun ble derimot født ganske liten (2890 gram), så jeg lager nok bare ganske små barn fikk jeg høre. :hilarious:

Jeg skjønner det, disse første ukene er helt grusomme, og særlig hvis man har andre erfaringer med seg i bagasjen..:Heartred Men skal du ta en ny om noen uker kanskje? Husker fra forrige svangerskap at lille vokste veldig i rykk og napp under hele, men i og med at jeg ble gravid via ivf så ble jeg aldri flyttet på. Hun ble derimot født ganske liten (2890 gram), så jeg lager nok bare ganske små barn fikk jeg høre. :hilarious:
Ja, helt forferdelig! Skal ta ny om 12 dager, men har spurt om å få den før da dagene blir ekstremt lange og humøret på bånn. Godt å høre slike ting, hjelper litt på :Heartpink

Fikk kontrollert hcg I to dager etter ultralyd uten sikker hjerteaksjon. Men stigning var mindre en det skulle være. Snakket med gyn og trenger henvisning. Men har en fastlege som vil ikke gjøre det. :crybaby2

Hæ? For det første burde du skaffe deg ny fastlege hvis det er mulig, finne en som lytter til deg. :Heartred Hvor lav stigning er det snakk om da? Sånn at det kan være håp eller er alt håp ute?:Heartred

Var på første ultralyd i dag, og fikk se en liten luring og høre på hjertet. Alt så fint ut, veldig glad:Heartpink Ble satt frem en uke. Hadde en mistanke om dette da jeg fikk veldig sterke hcg tester allerede i julen, men trodde ikke det stemte i forhold til eggløsning:happy: Da blir det termin allerede 1-2 september

Vedlegg

• 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2025.54.39516.2751937.92012544.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2025.54.39516.2751937.92012544.jpg
    70,2 KB · Visninger: 94
Hæ? For det første burde du skaffe deg ny fastlege hvis det er mulig, finne en som lytter til deg. :Heartred Hvor lav stigning er det snakk om da? Sånn at det kan være håp eller er alt håp ute?:Heartred
Til slutt ga han seg og sa at han skal sende henvisning i morgen tidlig. Den økte fra 27000 til 31600. Burde være nærmere 40000 så litt liten. Og så ta det sikkert lang tid til jeg får denne timen.

Til slutt ga han seg og sa at han skal sende henvisning i morgen tidlig. Den økte fra 27000 til 31600. Burde være nærmere 40000 så litt liten. Og så ta det sikkert lang tid til jeg får denne timen.
Aha, skjønner. Jeg vet ikke helt hvor mye hcg burde stige når man er såpass langt på vei, men krysser fingrene for deg! :Heartred

Nesten. Jordmor jeg var hos på UL på flyttet meg så langt tilbake at jeg har liksom da testet positivt før jeg har rukket å bli gravid, samtidig så man tydelig plommesekk, og fosteranlegg, så jeg fikk det ikke til å stemme.
Har tatt HCG, og sett hjertet slå nå. Alt er i skjønneste orden foreløpig.

Back
Topp