Ultralyd uke 32

Da har vi kikket på lillegutt som hadde det veldig bra.:Heartblue 2066g Akkurat uke 32. Kun 2 gram mer enn søsteren på samme tid, så blir nok ikke noe sværing dette heller ;)
Livmorhals målt til 4.3cm så alt bra,og ingen tegn til noe for tidlig fødsel nå. Tilbake på sjekk uke 36.
 
Da har vi kikket på lillegutt som hadde det veldig bra.:Heartblue 2066g Akkurat uke 32. Kun 2 gram mer enn søsteren på samme tid, så blir nok ikke noe sværing dette heller ;)
Livmorhals målt til 4.3cm så alt bra,og ingen tegn til noe for tidlig fødsel nå. Tilbake på sjekk uke 36.

Så fint at han vokser seg sterk :D
 
Min var 1850g 32+1. Er nå 33+2. Er ikke oppsatt på ultralyd foreløpig om ikke jordmor finner noe unormalt
 
Var på vekstkontroll på sykehuset på fredag (33+6), og mini er 7% mindre enn gjennomsnittet og ca. 2 kg. Og det var visst helt normalt [emoji5]
Ny kontroll om 4 uker [emoji5]
 
Jeg fikk 17 % under gjennomsnittet, då veldig spent på neste ul/kontroll! Håper hun har vokst i jula, det har iallefall jeg[emoji5]
 
Vekst kontroll den 22 des. Uke 32+3 gutene var da ca 1800 gram kvar [emoji4] så veks seg store og sterke rekner eg med [emoji4]
 
Da har vi kikket på lillegutt som hadde det veldig bra.:Heartblue 2066g Akkurat uke 32. Kun 2 gram mer enn søsteren på samme tid, så blir nok ikke noe sværing dette heller ;)
Livmorhals målt til 4.3cm så alt bra,og ingen tegn til noe for tidlig fødsel nå. Tilbake på sjekk uke 36.

Går det an å måle livmorhals for "alle" som får ekstra ultralyder? Jeg skal også til vekstkontroll igjen snart, det blir også i uke 36. Kan jo spørre om de også kan sjekke modning.
 
Går det an å måle livmorhals for "alle" som får ekstra ultralyder? Jeg skal også til vekstkontroll igjen snart, det blir også i uke 36. Kan jo spørre om de også kan sjekke modning.

Jeg fikk sjekket modning i uke 36 :)
Hun målte ikke livmorhalsen, men kjente etter åpning, mykhet osv.
 
Går det an å måle livmorhals for "alle" som får ekstra ultralyder? Jeg skal også til vekstkontroll igjen snart, det blir også i uke 36. Kan jo spørre om de også kan sjekke modning.

Det vil jeg tro du kan. Hun brukte innvendig UL veldig kjapt og enkelt. Regner med hun gjør det samme neste gang :)
 
Går det an å måle livmorhals for "alle" som får ekstra ultralyder? Jeg skal også til vekstkontroll igjen snart, det blir også i uke 36. Kan jo spørre om de også kan sjekke modning.

Ble forresten sjekket manuelt, ikke med ultralyd her ;)
 
Vært på ny ultralyd idag 35+2 og "lillegutt" har virkelig trivdes siste 3 ukene og økt vekt med 900g ! :woot: Ikke rart jeg har vært veldig sulten siste tiden, han tar jo all næring ;) estimert til 2944g. 7cm lår bein.
Hun undersøkte manuelt nedentil og var 1cm åpning, mykt men fortsatt 4 cm lang livmorhals, og trodde han ville bli der en god stund enda. Håper han velger å komme føre som søsteren gjorde :)
 
Jeg fikk sjekket modning i uke 36 :)
Hun målte ikke livmorhalsen, men kjente etter åpning, mykhet osv.
Hadde du noe plager etter dette? Var for 1 1/2 time siden og det var selvsagt litt ubehagelig. Mer øm nå, og tørket akkurat litt brun utflod men bittelitt spor av blod. Det er vel sikkert veldig normalt.
 
Hadde du noe plager etter dette? Var for 1 1/2 time siden og det var selvsagt litt ubehagelig. Mer øm nå, og tørket akkurat litt brun utflod men bittelitt spor av blod. Det er vel sikkert veldig normalt.

Ja, fikk litt murringer den dagen og slim med brunt blod/ brun utflod. Ikke skjedd så mye spennende siden.
 
Back
Topp