Ultralyd uke 32

Jeg var på 3D ul i uke 32. (Er nå 33+2) hun veide da 1800 gram fikk jeg beskjed om :) men er jo alltid sånn ca estimert. De sier ja alt pluss/ minus 500 gram er normalt de kan estimere feil.

De er vel ikke helt til å stole på de målene nei, men greit med en liten pekepinn på hva som venter oss ;):p
 
De er vel ikke helt til å stole på de målene nei, men greit med en liten pekepinn på hva som venter oss ;):p

Absolutt :) han jeg har gått til privat ul på har alltid estimert veldig riktig faktisk :) men nå skal jeg ikke på flere ul så da får vekta bli spenning nå [emoji4]men skulle gjerne fått en nærmere fødsel også. Jeg forventer at frøkna kommer til å veie mellom 3300-3500 gram.

Sa de sånn ca hva den lille kom muligens til å veie? Hva lå babyen på i forhold til percentil? Frøkna mi lå rett under 50 percentil som tilsier ca 3500 gram :)
 
Godt de passer på og følger opp :) Hun mener min også blir litt større fordi det er gutt denne gangen.
Helt enig med deg. Når noen spør om termin, svarer jeg nesten et par uker før fordi jeg forventer det :p
18 dager sist.

Haha, har vært på nippet til det selv noen ganger [emoji13] Risiko å være så innstilt på noe, men sliter med å tenke annerledes merker jeg [emoji85]

Jeg så etter jeg hadde spurt at du hadde skrevet at forrige kom 18 dager før [emoji85] Skjønner godt du forventer å føde tidligere denne gangen også da ja! Du får oppdatere oss etter du har vært, i forhold til evt modning også. Spennende! [emoji4]
 
Absolutt :) han jeg har gått til privat ul på har alltid estimert veldig riktig faktisk :) men nå skal jeg ikke på flere ul så da får vekta bli spenning nå [emoji4]men skulle gjerne fått en nærmere fødsel også. Jeg forventer at frøkna kommer til å veie mellom 3300-3500 gram.

Sa de sånn ca hva den lille kom muligens til å veie? Hva lå babyen på i forhold til percentil? Frøkna mi lå rett under 50 percentil som tilsier ca 3500 gram :)

Jeg aner ikke :rolleyes: Hun sa bare at siste på var veldig bra ift hvor langt jeg er på vei. Får nok litt mer info imorgen, så det blir spennende :)
 
Haha, har vært på nippet til det selv noen ganger [emoji13] Risiko å være så innstilt på noe, men sliter med å tenke annerledes merker jeg [emoji85]

Jeg så etter jeg hadde spurt at du hadde skrevet at forrige kom 18 dager før [emoji85] Skjønner godt du forventer å føde tidligere denne gangen også da ja! Du får oppdatere oss etter du har vært, i forhold til evt modning også. Spennende! [emoji4]

Ja rart hva man forventer når man har gått gjennom det før. Det blir veldig spennende å høre imorgen ja :)
 
Vi er flere i samme båt da skjønner jeg ;) Får tro vi slipper overtid i hvert fall, det er jeg ikke innstilt på! Jeg driver og ser for meg at han kommer rundt den 15. (har termin 25.), så kan bli noen tøffe siste uker hvis han ikke gjør det :p

Så morro. Jeg tror på valentins baby, mens termin er den 24. Så vi tenker rundt 10 dager før begge 2. [emoji23]
 
Jeg har vært på to ultralyder (31+3 og 32+3) pga svangerskapsdiabetes og morkakeplassering, men fikk ikke vite vekten på noen av de... visste ikke at jeg kunne spørre heller da. På den første var hun omtrent på streken på både mage og hodemål men på den andre hadde magemålet blitt mye større... hodet var likt da.. hun antok at det var pga målefeil er vel kanskje vanskelig å måle helt riktig...?
 
Vekstmålingene her gikk fra -2% på UL i uke 28 til +7% i uke 32 (ble estimert til å veie 1970 gram 32+1):) ligger under gjennomsnittet på sf-mål foreløpig. Første barn kom 9 dager før tiden og veide 3260. Tror lillebror blir størreo_O
 
Jeg har vært på to ultralyder (31+3 og 32+3) pga svangerskapsdiabetes og morkakeplassering, men fikk ikke vite vekten på noen av de... visste ikke at jeg kunne spørre heller da. På den første var hun omtrent på streken på både mage og hodemål men på den andre hadde magemålet blitt mye større... hodet var likt da.. hun antok at det var pga målefeil er vel kanskje vanskelig å måle helt riktig...?
Kanskje det står på et av ultralyd bildene dine? Det gjorde det på mine. Sikkert ikke like lett å måle riktig men du hadde nok fått beskjed hvis det var avvik :)
 
Var ca 2340 gr i uke 32+2 så han er godt over gjennomsnittet. Skal på ny ul på torsdag, er da 34+4. Spent på hvor stor lillebror er blitt da [emoji4]
 
Jeg har vært på to ultralyder (31+3 og 32+3) pga svangerskapsdiabetes og morkakeplassering, men fikk ikke vite vekten på noen av de... visste ikke at jeg kunne spørre heller da. På den første var hun omtrent på streken på både mage og hodemål men på den andre hadde magemålet blitt mye større... hodet var likt da.. hun antok at det var pga målefeil er vel kanskje vanskelig å måle helt riktig...?

Det er ikke så uvanlig at magemålet ikke er helt likt ift hodemål, og det samme med lårbein. :)
Kommer an på hvordan baby ligger om det er lett å måle. Målinger fra 1. og 2. trimester er ofte ganske riktige, mens det kan bli noe mer unøyaktig i 3. trimester.
 
Jeg aner ikke :rolleyes: Hun sa bare at siste på var veldig bra ift hvor langt jeg er på vei. Får nok litt mer info imorgen, så det blir spennende :)

Det blir veldig spennende [emoji7]får oppdatere oss når du har vært der da og masse lykke til i morgen. Blir stas å se lille på ul [emoji106][emoji4]
 
Sniker fra januar. Var på ultralyd da jeg var 33+2 (eller noe) og lille ble estimert til 2 kg. Min første var 4,7 og nr. 2 var 4 kg. De sa jeg kanskje kom til å få et barn under 4 kg men jeg har mine tvil [emoji23]
 
Sniker fra januar. Var på ultralyd da jeg var 33+2 (eller noe) og lille ble estimert til 2 kg. Min første var 4,7 og nr. 2 var 4 kg. De sa jeg kanskje kom til å få et barn under 4 kg men jeg har mine tvil [emoji23]
Hehe, ja det får tiden vise ;):) Lykke til, ikke så lenge igjen nå :Heartred
 
Kanskje det står på et av ultralyd bildene dine? Det gjorde det på mine. Sikkert ikke like lett å måle riktig men du hadde nok fått beskjed hvis det var avvik :)
Jeg fikk ikke med noen bilder, men hun hadde nok sakt noe. Kan jo ikke ha endret seg så mye på en uke. Skal tilbake på ny ultralyd i januar så får se da :)
 
Back
Topp