Ull med bomull innside. Meningsløst?

gutt09jente11

Forumet er livet
Jenta vår har eksem og tørr hud, som blir mye verre av ull. hust and claire sine går fint, men har også sett på ull med bomull innside, men vil det ha noen virkning? Eller blir det bare som tykkere bomullplagg liksom?

Jeg er selv litt usikker faktisk, men vi har nå kjøpt ett sett så må vi hvordan det er. Ull kan vi dessverre ikke bruke på kroppen :(

Nei her må vi kutte ut på tuppa. Hun har brukt frem til nå, og kun brukt ute, altså tatt på når hun skal ut, og tatt av så fort hun kommer inn igjen. Da går det på et vis, men huden hennes er tørr og klør, så da er jo ullundertøy som piggtråd leste jeg.. Så det vil vi unngå.

Jeg tenker jo at ullens egenskaper blir borte når ullen ikke er rett på huden, men samtidig vil det jo være behagelige klær i forhold til vanlig bomullsgensere..

Ser lillebroren også har fått lik hud som søstra, så der bruker vi IKKE ull.

Vår lillegutt er veldig varm av seg og jeg har kjøpt ull for det meste. Jeg kom over en kjempefin body fra Hust & Claire med bomull innside. Jeg var litt skeptisk men den har blitt en av våre favoritter. Synes den regulerer varmen godt også, det er to tynne lag som er sydd i sammen slik at den fortsatt puster og beholder egenskapen til ulla. Veldig god og myk og vi har kjøpt flere :)

Ull med bomullsinnside er mye bedre enn vanlig bomull, hadde ikke mitt barn kunnet bruke ull så hadde vi gtt for nest beste alternativ som er det

Nei her må vi kutte ut på tuppa. Hun har brukt frem til nå, og kun brukt ute, altså tatt på når hun skal ut, og tatt av så fort hun kommer inn igjen. Da går det på et vis, men huden hennes er tørr og klør, så da er jo ullundertøy som piggtråd leste jeg.. Så det vil vi unngå.

Jeg tenker jo at ullens egenskaper blir borte når ullen ikke er rett på huden, men samtidig vil det jo være behagelige klær i forhold til vanlig bomullsgensere..

Ser lillebroren også har fått lik hud som søstra, så der bruker vi IKKE ull.

Jeg har tenkt litt på ull/silke også?
Men de er ikke så lett å finne.
Men her får mine eksem og det klør. Så vi må prøve noe annet :)

Nøstebarn og joha har ull/silke vet jeg :) Safa også tror jeg.

De har noe av det begge to, og det går bra,men synes det blir så tynt og heller ikke så slitesterkt.
Men på sommeren i bil er ull/silke klærne fra Nøstebarn GULL verd, de blir ikke klamme og våte av det :D

Klart det ikke blir bare som tykkere bomull. Man kjenner jo selv om man kler på seg en ullgenser utenpå en bomullsgenser f.eks. Dersom barna ikke tåler ull rett på huden så syns jeg det høres ut som et fint alternativ med bomull inni. Vesla er plaget med eksem/utslett, og er ganske varm av seg i tillegg, så vi bruker bare vanlig bomullsundertøy og fleece eller ull utenpå der igjen når hun skal ut.

Devold - ullundertøy fungerer bra på de med eksem og kløe her i familien :)

Eneste er at siden det er tynt lag med fleece (eller hva det er?) innerst, så lukter de fortere svette enn kun ull.

Men på barn så bør jo ikke det være ett problem :)

Jeg er godt fornøyd med devold sin serie "active" til frøkna med eksem her.
Innsiden er laget av polyester, samme stoff som superundertøy er laget av.

Veldig myke, varme og gode :-)

Jeg er godt fornøyd med devold sin serie "active" til frøkna med eksem her.
Innsiden er laget av polyester, samme stoff som superundertøy er laget av.

Veldig myke, varme og gode :)

Har bestilt to sett :D håper det funker. :) Hvordan er de på str? Hun bruker mellom 98/104 nå, bør vi bestille 104 eller 110?

Vi bruker bambus på eksembarna våre. Har bambus fra Tiljamid, Vossatassar og Hust and Claire. Men er jo kommet mange nå etterhvert. Lilleba er jo 40%, så litt overpriset syns jeg.

Mine bruker forresten også Devold active. Både Ulvang og Vill har også tolags, med polyester på innsiden

Ang. Ull/bomull - så tenker jeg at bomull ikke blir særlig rent på 30graders ullprogram?

Vi bruker bambus fra tiljamid, helt herlige klær som varer leeenge! Syns det var litt dyrt når vi kjøpte første gangen, men når hun kan bruke de i tre størrelser(minimum)så er det jo ikke så ille!

Mi jente har også tørre flekker. Janus ull/silke går bra. Prøvd de?

Ellers er vel bambus det beste alternativet. De med bommull på innsiden ødelegger jo den der "trekke fuktighet bort fra huden", men de er jo varmere enn vanlig bommulstrøye da.

Mi jente har også tørre flekker. Janus ull/silke går bra. Prøvd de?

Ellers er vel bambus det beste alternativet. De med bommull på innsiden ødelegger jo den der "trekke fuktighet bort fra huden", men de er jo varmere enn vanlig bommulstrøye da.

Har prøvd ull/silke tidligere, men ikke fra Janus, men Nøstebarn, Joha og Safa, synes de blir fort slitt og stygge. Nøstebarn har hun i pysj da, men brukes ikke nå når det er veldig tørr hud.

Back
Topp