Ull med bomull innside. Meningsløst?

Vi bruker bambus fra tiljamid, helt herlige klær som varer leeenge! Syns det var litt dyrt når vi kjøpte første gangen, men når hun kan bruke de i tre størrelser(minimum)så er det jo ikke så ille!

Synes det var litt merkelige farger fra Tiljamid jeg?? Eller?

Har bestilt to sett :D håper det funker. :) Hvordan er de på str? Hun bruker mellom 98/104 nå, bør vi bestille 104 eller 110?
Tja... Jeg fikk tak i bodyer i str 98 til frøkna på 2.5 nå, og de er faktisk litt store både på lengde og armene. Men hun er ikke så stor da, 87 cm i begynnelsen av desember.

I todelt sett med genser og bukse bruker hun str to år.

Det eneste jeg ikke er så fornøyd med er at stilongsen er kort i livet, så det ser litt rart ut. Men med genser nedi så går det fint.

Kan anbefale devold sine ullklær. De e super undertøy. Både e, gubben og junior har sånt og vi bor omtrent i de hele vinteren.

Hehe, joda, det er en del mønster og farger, men synes mange av dem er ganske fine! Og så har jeg kjøpt ensfarga hvit body der en gang.. Har en del dongerifarge på bukser i allefall.. Og så synes jeg det har kommet en del i der siste som ikke er så "glorete"/"mye" :)

Bambull fra TUFTE! Bambus inni og ull utpå.. Min hut hater ull, men han elsker de settene..!

Enig i at bambus er det beste alternativet og det er en del å få tak i på nett etter hvert :-)

Bambus innerst og ull utenpå da?
Ull med bomull vil jo ha en effekt det også! Kan jo bare tnke på om man har på seg bomullspolo og så ullgenser utenpå. Blir godt og varmt. Eneste er om man feks svetter mye, da er det lettere å bli kald.

Bambus innerst og ull utenpå da?
Ull med bomull vil jo ha en effekt det også! Kan jo bare tnke på om man har på seg bomullspolo og så ullgenser utenpå. Blir godt og varmt. Eneste er om man feks svetter mye, da er det lettere å bli kald.
I utgangspunktet trenger man jo bare bambus, istede for ullundertøy.. Har de samme egenskapene som ull.. Skal vi ha mer på enn bare body og bukse under dressen har vi på ull ja :)

Minsten her tåler ikke ull pga eksem, heller ikke de med bomul på innsiden. Han får faktisk kjøttsår av å ha de på, bare en liten stund er nok til å få kjøttsår :/

Jeg digger mønstrene til Tiljamid! Synes dessverre de har blitt litt kjedeligere og "normale". Men har du sett på Bambus fra Badaboom? De har ensfargede klær.

Jeg har hele tiden syntes at ull/bomull er litt meningsløst ja.

Man mister jo liksom effekten til ulla, i tillegg er klærne tykkere enn ren ull eller bomull slik at hun blir fortere svett og klam enn i kun bomull f.eks.

Dersom barnet ikke tåler ull kan du jo vurdere bambus.

Eller kle i bomull og sørge for at hun ikke har for mye klær på seg inne. Dersom hun ikke er svett og klam når hun skal ut så er det mindre sjanse for å bli kald selv i bomull ;)

I utgangspunktet trenger man jo bare bambus, istede for ullundertøy.. Har de samme egenskapene som ull.. Skal vi ha mer på enn bare body og bukse under dressen har vi på ull ja :)

Jeg har selv bambus tøy fordi jeg klør litt av ull, men jeg synes ikke det er like varmt som ull jeg. Synes det er litt kaldt stoff. Kan jo hende jeg er litt rar :p

Synes ofte ull/bomull er veldig tykkt, stivt, klamt og puster dårlig.

Jeg har selv bambus tøy fordi jeg klør litt av ull, men jeg synes ikke det er like varmt som ull jeg. Synes det er litt kaldt stoff. Kan jo hende jeg er litt rar :p
Har ikke prøvd det selv jeg da :) vesla er ganske varm av seg i utganspunktet, men hun er alltid passe varm i sine bambusklær i allefall :) strikka votter til henne i bambusgarn også, og hun er god og varm på hendene i allefall :)

Her har frøkna testet ut bambus og var strålende fornøyd med det. Og i sommer/høst når vi var på hytta eller sov i telt går det mye ull innerst men hun valgte bambus mye. Ikke ble hun klam eller kald og det var veldig deilig mot huden.

Har ikke prøvd det selv jeg da :) vesla er ganske varm av seg i utganspunktet, men hun er alltid passe varm i sine bambusklær i allefall :) strikka votter til henne i bambusgarn også, og hun er god og varm på hendene i allefall :)

Vet ikke om det er forskjell på bambus? Jeg har fra lillelam, og den er veldig go. Bruker den som pysj :D
Men synes ikke den er sånn varm som ull, så om jeg bruker den under skidressen må jeg ha ett ekstra lag med ull utenfor bambustøyet.
Kan jo hende jeg er veldig frysen av meg også altså :p

Vet ikke om det er forskjell på bambus? Jeg har fra lillelam, og den er veldig go. Bruker den som pysj :D
Men synes ikke den er sånn varm som ull, så om jeg bruker den under skidressen må jeg ha ett ekstra lag med ull utenfor bambustøyet.
Kan jo hende jeg er veldig frysen av meg også altså :p
Vet ikke om det er stor forskjell jeg heller, men vet det varierer hvor mange prosent bambus det er i forskjellige merker.. Kan kanskje ha noe å si det også :)

Back
Topp