Ull / bomull

Stjerne89

Flørter med forumet
Hva kommer dere til å kjøpe inn? Noen som bruker ull om sommeren? Tenker kanskje å kjøpe inn 2 ullbodyer og resten bomull siden vi får på slutten av vinteren. Tenker å vente til jeg vet kjønnet osv med å begynne handlinga da :)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har fått i november og desember tidligere. Kjøpt kanskje ett par bodyer og økt etter behov etterhvert. Eldste fikk eksem da han var rundt 8 måneder så da var det slutt på ullplaggene også

Sent from my iPhone using BV Forum

Tynn ull er fint om sommeren, men er ikke sikker på hva jeg gjør enda.
Minsten tålte ikke ull så jeg brukte bambus

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kommer til å ha et par ullplagg til de første mnd, men blir nok bommul gjennom sommeren.. :)

Ull er jo supert hele året fordi det regulerer temperaturen. Blir nok en del ull her :-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️

Jeg fikk førstemann i slutten av februar og brukte mye ull. Dessuten får man så mye klær, og da oftest bomull, så det er gjerne ull man "må" kjøpe selv for å være sikker på å ha :) Og "et par bodyer" holder ikke etter min mening. Jeg tenker hvertfall 6-7 bodyer og noen strømpisser. Bæsjen renner ofte rett ut av bleien når de er så små :-) Oi, nå begynte det å krible litt i magen, tenk at det mest sannsynlig kommer en ny bitteliten baby :-)

Jeg fikk førstemann i slutten av februar og brukte mye ull. Dessuten får man så mye klær, og da oftest bomull, så det er gjerne ull man "må" kjøpe selv for å være sikker på å ha :) Og "et par bodyer" holder ikke etter min mening. Jeg tenker hvertfall 6-7 bodyer og noen strømpisser. Bæsjen renner ofte rett ut av bleien når de er så små :-) Oi, nå begynte det å krible litt i magen, tenk at det mest sannsynlig kommer en ny bitteliten baby :-)

Hvis det er meg du sikter etter med "et par bodyer" så mente jeg i ull altså. Var jo det hun spurte om. Bomull har vi somregel en hel haug av

Vi har masse ull i de minste størrelsene etter førstemann, han er født midt på vinteren. Men brukte og bruker fortsatt ikke ull på sommeren på ham, han er altfor varm av seg. Har aldri opplevd den magiske reguleringen av temperatur i sommerull..

Vi bruker ull kun når det er vinter og kaldt. Har unger som til tider sliter med tørr hud, og da blir det verre om de bruker ull. Men ull er gull når det er kaldt :-)

Hvis det er meg du sikter etter med "et par bodyer" så mente jeg i ull altså. Var jo det hun spurte om. Bomull har vi somregel en hel haug av

Sikter ikke til noe spesielle, fikk råd om noen få selv, så jeg tror nok det holder for mange, men altså ikke for oss. Jeg ville nok kjøpt de fleste i ull, men jeg er veldig glad i ull da, kanskje over gjennomsnittet :-) Ullpysj bruker jeg på toåringen gjennom sommeren til og med!

Ull er jo supert hele året fordi det regulerer temperaturen. Blir nok en del ull her :)

En sannhet med modifikasjoner. :) Ull er uansett varmere enn bomull, og mange barn blir alt for varme i det om sommeren, mens andre fint kan ha ull på seg da. :)

Jeg kjøper ikke ull til nyfødt. Det er ikke nødvendig synes jeg. Babyen pakkes inn i teppe hvis det skulle være kjølig, og den er dessuten svært lite ute. Da sønnen min begynte å bhg derimot gikk jeg over til å bruke ull hele høsten, vinteren og store deler av våren. Ull innerst, og enten ull eller bomull ytterst (innklær), så har jeg jo hatt hjemmestrikket ull + en ullfrottedress til å ha mellom inneklær og dress. :)

Jeg ville ikke handlet inn bare ull til liten baby. Ull er dyrt, og butikkene er åpne etter fødsel også, så se heller an behovet. :)

Her kommer vi til å bruke ull... Så litt ullsilke

En sannhet med modifikasjoner. :) Ull er uansett varmere enn bomull, og mange barn blir alt for varme i det om sommeren, mens andre fint kan ha ull på seg da. :)

Jeg kjøper ikke ull til nyfødt. Det er ikke nødvendig synes jeg. Babyen pakkes inn i teppe hvis det skulle være kjølig, og den er dessuten svært lite ute. Da sønnen min begynte å bhg derimot gikk jeg over til å bruke ull hele høsten, vinteren og store deler av våren. Ull innerst, og enten ull eller bomull ytterst (innklær), så har jeg jo hatt hjemmestrikket ull + en ullfrottedress til å ha mellom inneklær og dress. :)

Jeg ville ikke handlet inn bare ull til liten baby. Ull er dyrt, og butikkene er åpne etter fødsel også, så se heller an behovet. :)
Har ikke sagt jeg bare skal ha ull;-) det som derimot er dumt med bomull er at dersom barnet blir varmt/klamt så blir bomull vått og kaldt for barnet. Det blir ikke ull. Men som sagt, jeg skal ikke bare kjøpe ull, men blir nok en del ull:-) mars kan tross alt bli en veldig kald måned. Spesielt her hvor vi bor;-)

Vi har aldri brukt ull innerst på Eline. Pappan har atopisk eksem, så ville ikke risikere noe med henne. Hun har derimot hatt bomull innerst, så ull. Vi har sett at der ullen kommer i direkte kontakt med huden så får hun en reaksjon. Vi har derfor brukt litt tid på alternative måter å kle på lag på lag på om høst, vinter og vår.

Så lenge du kler ungen godt, og passer på å fjerne/legge til lag ved behov, så går det bra åkke som ull eller bomull ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har aldri brukt ull innerst på Eline. Pappan har atopisk eksem, så ville ikke risikere noe med henne. Hun har derimot hatt bomull innerst, så ull. Vi har sett at der ullen kommer i direkte kontakt med huden så får hun en reaksjon. Vi har derfor brukt litt tid på alternative måter å kle på lag på lag på om høst, vinter og vår.

Så lenge du kler ungen godt, og passer på å fjerne/legge til lag ved behov, så går det bra åkke som ull eller bomull ;)

Visste ikke at ull kunne skape slike reaksjoner :-O her blir det nok å kjøpe litt av hvert og prøve seg frem. Veldig glad i ull selv da:-))

Visste ikke at ull kunne skape slike reaksjoner :-O her blir det nok å kjøpe litt av hvert og prøve seg frem. Veldig glad i ull selv da:-))

Hvorvidt ullen skaper reaksjonen, eller om det allerede ligger latent i kroppen vet jeg ikke. Men faren har som sagt atopisk eksem,og jeg har tørr hud, så turte ikke å sjangsa på det ihvertfall :)

Hvorvidt ullen skaper reaksjonen, eller om det allerede ligger latent i kroppen vet jeg ikke. Men faren har som sagt atopisk eksem,og jeg har tørr hud, så turte ikke å sjangsa på det ihvertfall :)

Dersom en av foreldrene har eksem så er det veldig stor sjans for at barna arver det også. Her i huset er jeg den skyldige :(

Dersom en av foreldrene har eksem så er det veldig stor sjans for at barna arver det også. Her i huset er jeg den skyldige :(

Jeg kjenner at for oss så er det liksom ikke noen "krise". Hun er god og varm året rundt selv uten ull innerst ;)

Jeg mente et par ullbodyer og 4-5 bomull. Vi har til sammen 3 barn fra før så blir vaska tøy ofte nok:)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp