Ull / bomull

For atoper barn så er ull/silke veldig greit å bruke

Sent from my iPhone using BV Forum

Litt ull blir det nok. Ihvertfall i bodyer. Liker ull godt selv, så lenge det ikke klør :)
Tenker baby må ha ull på om natta. Liker et litt kjølig rom, men kan vel ikke ha det når lille kommer. Pappa'n kommer til å dø av varme da :)

❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️

Jeg kjenner at for oss så er det liksom ikke noen "krise". Hun er god og varm året rundt selv uten ull innerst ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Ikke krise for oss heller med tanke på bekledning, men det er jo synd at de har eksem pga meg :p

Jeg har eksem og mistenker at eldstemann har tendenser til atopisk. Han er uansett sommerbarn og ekstremt varm av seg. Han nekter å gå med ull innerst. Minstejenta er mer frysen og klarer ikke på god merinoull og ull/silke, så hun bruker mye av det på vinteren.
For baby er det ikke så kaldt her vi bor. Spesielt ikke fra slutten av mars og utover. Men for barnehagebarn kan det være skikkelig surt.

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye ull denne gang, nei.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

*Klarer ikke = Klager ikke

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Her blir det nok mest ull til å begynne med. Storesøster bruker veldig mye ull vår, høst og vinter..

Jeg kommer til å kjøpe litt av hvert, så strikker jeg jo masse så det blir nok noen ullsett til trilletrurer etterhvert som barnet er gammelt nok til å kunne være ute mer. Men det blir nok til at ullen kommer til å være mer i bruk fra høsten av. Kommer jo litt an på tempaturen i Mars/April. :) Gleder meg allerede kjenner jeg :)

Har ikke sagt jeg bare skal ha ull;-) det som derimot er dumt med bomull er at dersom barnet blir varmt/klamt så blir bomull vått og kaldt for barnet. Det blir ikke ull. Men som sagt, jeg skal ikke bare kjøpe ull, men blir nok en del ull:) mars kan tross alt bli en veldig kald måned. Spesielt her hvor vi bor;-)

❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
Det var mer et generelt svar enn et svar til deg. Eneste jeg siterte deg for var det med at ull regulerer varmen slik at barnet ikke blir for varmt i ull, men dette stemmer som sagt ikke for alle babyer. :)

__
Det beste er å bare se an barnet. :) Vi hadde gulpebaby, så hvis vi skulle hatt bare ull så hadde vi blitt ruinerte da vi skiftet flere ganger om dagen. Vi byttet så fort han var utgulpet, så at bomull ikke holder så godt på varmen når det er vått hadde ikke noe å si for vår del. :) Ville uansett byttet ved våt ull også, så. :)

Dersom en av foreldrene har eksem så er det veldig stor sjans for at barna arver det også. Her i huset er jeg den skyldige :(

Både jeg og faren var kraftig rammet av atopisk eksem som barn. Type blødende sår, smøring av hele kroppen flere ganger for dag osv. Sønnen vår derimot har ikke et snev av eksem, så det trenger heldigvis ikke bli sånn. Samme med søskenbarnet til smaboeren min. Hun hadde kraftig atopisk eksem, men ingen av de tre barna hennes har arvet det, til tross for at atopisk eksem er ganske arvelig. :)

Så kanksje dere er heldige? :)

Et sett el to. Mest bomull da jeg og veslemor har atopisk eksem. Men hun ble faktisk fin i huden en periode med fet krem og ullpysj utenpå om natten da det var kaldt i vinter. Når hun var født slet hun med å holde varmen uten varmeseng og da brukte hun litt ull på natt selv om hun er sommerbarn

Både jeg og faren var kraftig rammet av atopisk eksem som barn. Type blødende sår, smøring av hele kroppen flere ganger for dag osv. Sønnen vår derimot har ikke et snev av eksem, så det trenger heldigvis ikke bli sånn. Samme med søskenbarnet til smaboeren min. Hun hadde kraftig atopisk eksem, men ingen av de tre barna hennes har arvet det, til tross for at atopisk eksem er ganske arvelig. :)

Så kanksje dere er heldige? :)

Eldstemann har resept på to-tre forskjellige eksemkremer og sliter med det :p minstemor hadde tendens når hun var baby, men det forsvant. Får se hvordan det går med neste mann ;)

Her blir det ull og bambustøy :)

Excuse me, Damn that autocorrect!

Hdr blir det mye ull, mars er en kald måned :)

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Elsker ull! Her bruker vi ullpysj på kaldere sommerkvelder. Blir nok litt ull her. Men kan jo bli varmt også, får kjøpe litt og se ann været:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp