ul vekt av baby uke 30

Oi. Jeg var inne igår selv, 32+1 pga lite liv, og da ble han jaggu målt til 2,5 kilo. Hørte ikke noe om at det var spesielt stort, eller at jeg måtte inn å kontrollere veksten senere. Fikk bare beskjed om at han lå 10% over gjennomsnittet! :p rart de praktiserer så forskjellig :p
Hmm merkelig da, var en fødselslege som målte og tror det var 20%over normalen? Men jeg aner ikke, jeg ble målt uke 34 sist og da var han 2450 mener jeg og ut kom ved termin 4,1 Så regner med at han her da blir større! Og det er stort nok for meg hehe :)

Hmm merkelig da, var en fødselslege som målte og tror det var 20%over normalen? Men jeg aner ikke, jeg ble målt uke 34 sist og da var han 2450 mener jeg og ut kom ved termin 4,1 Så regner med at han her da blir større! Og det er stort nok for meg hehe :)

Ja var en fødselslege som målte på meg igår og, og han ble estimert til å bli ca 3,8 -3,9 ved fødsel. Haha. Jaja :-)

Men hvilke sykehus var du på egentlig? :-)

Så mange som får estimert vekt. Hvordan/hvorfor får dere det? Aldri vært snakk om det til meg, er i uke 34..

1850 i uke 31+6 her. Fikk beskjed om at det var 5% over og at de ville ha ny kontroll om fire uker. Aner ikke egentlig hvorfor jeg ble satt opp til vekstkontroll, men det kan være fordi jeg er så lav (?), men det er jolitt merkelig siden jeg har fått to store babyer før (begge på fire kg)....

Så mange som får estimert vekt. Hvordan/hvorfor får dere det? Aldri vært snakk om det til meg, er i uke 34..
Jeg har heller ikke fått det, annet enn at jordmor bare har fortalt hva snittet for vekt er sist gang jeg var der :)

Eg får fordi me ventar to jenter. Andre årsaker kan vera store/små storesøsken, div utfordringar i svangerskapet som kan gi problem/utfordringar i forhold til størrelsen til baby.
Når eg gjekk med Jr så fekk eg ikkje noko slikt bortsett frå på 3D privat i veke 28.

Var på kontroll i uke 28 og ble da estimert til 1220g. Fikk beskjed om at det var litt under gjennomsnittet men innenfor normalen. Jeg skulle ikke forvente noe stor baby sa hun bare.. Skal tilbake på mandag da er jeg 30+3. Jeg får disse kontrollene da datteren min forrige svangerskap var veldig liten. Ble født i uke 35 og veide bare 1785g.

Jeg får det pga store bekkenproblemer og andre andre problemer så ska messansynlig få bli satt igang uke 38, for å slippe og gå til termin eller over med et stort barn som bare blir enda mer belastning for bekkenet og magen, har mye mage problemer fra tidligere svangerskap!

Ul uke 33+2; estimert til 2300 g.. 5% over normalen, men legen var happy med størrelsen på baby :-)

Var på kontroll i uke 28 og ble da estimert til 1220g. Fikk beskjed om at det var litt under gjennomsnittet men innenfor normalen. Jeg skulle ikke forvente noe stor baby sa hun bare.. Skal tilbake på mandag da er jeg 30+3. Jeg får disse kontrollene da datteren min forrige svangerskap var veldig liten. Ble født i uke 35 og veide bare 1785g.

Oooh. Oppdater oss om hva du får vite mandag da?? Spent!!!!

Jeg har sv diabetes og tidligere barn under sv.diabetes ble 4.2 kG. Jeg er 162 høy og tynn. Jeg får ikke ut med enn max 4.2, så jeg må settes i gang før om han nærmer seg grensa.

Derfor vekstkontroll

Har noen av dere vært på ul og fått vite vekt i uke 29/30/31?

Jeg var på ul i uke 30+1. Vekt =1550.
Var visst så stor at jeg må på vekt kontroll om 4 uker. Men da jeg leser i boka for gravide osv, så ser jo ikke 1600 (nesten) ut som såååå mye i starten av uke 30???
29+4, vekt 1500, 10% over normalen blablabla... MEN pga avvik i hjertelyden blir jeg oppfulgt, og var på UL med overlegen på Ålesund sykehus i uke 30+2, da var vekten 1550, og ungen var innafor normalen på alle måter (med unntak av hjerterytmen).. Så den estimeringa der tar jeg med en klype salt :-P

Snuppa ble estimert til å være ca.1322gr i uke 28+4, +4,5
På bv appen står det at en baby i uke 29 er gjennomsnittlig 1350gr
Jordmor sa til meg i dag at det ikke er snakk om mye.. Hvis en gjennomsnittsbaby er 3600gr ved termin, ville et vekstavvik på 10% tilsvare at babyen ville vært ca.3800-3900gr

Har vært på kontroll i dag og fikk beskjed om at baby ligger på ca 1440g. Dette var lite, og er bekymret for at veksten har begynt å stangere slik den gjorde med storesøster:( så er litt bekymret nå fremover..

Du får kanskje flere oppfølgingstimer på sykehuset??? Med vekt estemering??

29+4, vekt 1500, 10% over normalen blablabla... MEN pga avvik i hjertelyden blir jeg oppfulgt, og var på UL med overlegen på Ålesund sykehus i uke 30+2, da var vekten 1550, og ungen var innafor normalen på alle måter (med unntak av hjerterytmen).. Så den estimeringa der tar jeg med en klype salt :p

På soste ul i forje svangerskap, så fikk jeg beskjed om at han ikke var store baby. Det var i uke 36. Så kom han til verden over 4 kg! Så ja vekt estenering er ikke noe jeg heller stoler på

Back
Topp