ul vekt av baby uke 30

Bkno2687852

venter nr 3
Har noen av dere vært på ul og fått vite vekt i uke 29/30/31?

Jeg var på ul i uke 30+1. Vekt =1550.
Var visst så stor at jeg må på vekt kontroll om 4 uker. Men da jeg leser i boka for gravide osv, så ser jo ikke 1600 (nesten) ut som såååå mye i starten av uke 30???

Vår ble estimert til 1670 en uke senere enn din, og det var helt etter skalaen sa de.. Var på en kontroll av noe annet 14 dager senere og vekta var da 1800, noe som var 0,02% under snittet - altså helt perfekt!

Mi var 1600 i uke 30. Det var ca 10% over snittet.. Ble estimert til 3800 ved termin..

Har ikke vært på ul, men på kontroll hos jordmor i uke 31 så mente hun at han veide ca 1500g og at dette var helt normalt. Blir ikke klok på alt det forskjellige de ulike skal si :o

Jeg var på 3D UL 29+0 og fikk vite at vesla lå på rundt 1500g. Også sa jordmoren at hun da lå +5 i forhold til gjennomsnittet :) (tror kanskje hun mente fem prosent over gjennomsnitt, men vet ikke helt sikkert, hehe)

Vi var i dag, 30+4, han er ca 1550. -3% men ganske gjennomsnittlig :) Regnet med at han ble ca 3,2-3,4 ved fødsel. Men det er jo kun hvis han følger samme kurven videre. Noen barn legger mye på seg til å begynne med og andre senere :)

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

På 3D i uke 28 blei lille målt til ca 1200gr. Fikk beskjed om at det var innafor normalen :)

I uke 30 ble gutten målt til 1200, noe de sa var litt lite. Men det lå fremdeles innenfor normalen. Er nok store variasjoner :)

Var til vektkontroll med ul i uke 28+4 og ble beregnet til 1500gr da ca, hun sa at det var 10% over, tilbake om 4uker for ny kontroll.

Var visst så stor at jeg må på vekt kontroll om 4 uker. Men da jeg leser i boka for gravide osv, så ser jo ikke 1600 (nesten) ut som såååå mye i starten av uke 30???

Det virker som at helsepersonell rundt deg stresser deg opp angående stort barn. eller tar jeg helt feil?

Det som står i boka er gjennomsnittet på barn. Alle barn(og voksne) er forskjellige. Gjennomsnittet er nettopp snittet av de forskjellige menneskene som finnes. Det som ofte har irritert meg er at det så ofte glemmes. Det er et veldig stort fokus på å begrense store barn i dagens samfunn pga fare for overvekt seinere i livet. Det mener jeg er greit, men man trenger ikke å krisemaksimere så veldig. Et sunt kosthold og fysisk aktivitet er noe jeg er opptatt av, men det er ikke det eneste jeg tenker på.

Ikke la deg stresse og bli usikker. Ta hensyn til svangerskapsdiabetes, lytt til råd, men vær samtidig kritisk. Du skal kose deg under graviditeten og bare du vet hva som er best for deg.mlytt til magefølelsen din :)
Og vær stolt over den du er.

Jeg hadde ul 31+5. Og de mente jenta var 1590 g. Og det var 9% under gjennomsnittet...

Min veide 1561 g i uke 29 etter ultralyd. Dette var bare bra fikk jeg beskjed om. Måtte ikke inn å kontrollere! :-)

Jeg var på kontroll på sykehuset igår og var da 32 uker på vei, han ble målt til 2194 g så ska inn igjen om 4 uker :)

Symfysemålene mine har gått fra å ligge under gjennomsnittet (men innenfor grønnt felt) til å ligge i øre del av det grønne. Jeg regner med at det er grunnen for at de reagerer. Han har jo ingen kurve som ser fryktelig fin ut. Kurva hopper noe voldsomt. Hmmm.. takk for svar!!!

Jeg var på kontroll på sykehuset igår og var da 32 uker på vei, han ble målt til 2194 g så ska inn igjen om 4 uker :)

Oi. Jeg var inne igår selv, 32+1 pga lite liv, og da ble han jaggu målt til 2,5 kilo. Hørte ikke noe om at det var spesielt stort, eller at jeg måtte inn å kontrollere veksten senere. Fikk bare beskjed om at han lå 10% over gjennomsnittet! :p rart de praktiserer så forskjellig :p

Har opplevd at JM/leger praktiserer såååå mykje forskjellig/rart at ein kan bli gal. Får eit råd her og det stikk motsatte der...
Eg var på ul i veke 30+4 og da var begge jentene mine ca 1500g. Så vil ikkje påstå at dei er såå store ;)
BV sin gravid app seier at ved utgangen av veke 30 er babyane gjennomsnittet 1600gram.

Back
Topp